ישראייר מסבירה זינוק בתוך חודש של 60% במניה: "למרות עליית הריבית והתחזקות הדולר - הביקוש לא נפגע"
מניית חברת התעופה ישראייר ישראייר גרופ 0% ישראייר גרופ 183.1 0% בסיס:183.1 פתיחה:0 גבוה:0 נמוך:0 תמורה:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: לא הצליחה לטפס מאז ההנפקה - עד לפני חודש. מאז, היא משלימה זינוק של 60% ונסחרת כעת לפי שווי שוק של 430 מיליון שקל. מה קרה בחודש הזה? האמת היא ששום דבר שלא היה ידוע קודם לכן. ישראייר ממשיכה להציג תוצאות טובות כבר תקופה, מאז ההתאוששות שלה מהקורונה. קראתם את הניתוח כאן בביזפורטל אחרי ההנפקה, וגם במספר ראיונות. קראתם כאן לפני חודשיים על התוכנית של ישראייר להגיע לרווחים של 25 מיליון דולר בשנה. זה היה על השולחן.
ברבעון הנוכחי ישראייר מציגה רווח של 3 מיליון דולר (מול אפס ברבעון המקביל) ואם תיקחו את שלושת הרבעונים הקודמים (הרבעון הראשון חלש יחסית בתחום) תקבלו שהיא בקצב רווחים של 22 מיליון דולר, כבר לא רחוק מהתוכנית ל-25 מיליון דולר.
האם יש למניה עוד לאן לעלות? לכאורה כן. גם עכשיו התמחור שלה סביר. קשרי תעופה 0% קשרי תעופה 1,400 0% בסיס:1,400 פתיחה:0 גבוה:0 נמוך:0 תמורה:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: נסחרת במכפיל 6 וגם איסתא 0% איסתא 8,695 0% בסיס:8,695 פתיחה:0 גבוה:0 נמוך:0 תמורה:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: במכפיל 6.4. אל על 0% אל על 807.9 0% בסיס:807.9 פתיחה:0 גבוה:0 נמוך:0 תמורה:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: אמנם במכפיל 3 אבל היא עוד בתהליך התאוששות מכל השנים הגרועות שלה. תיאורטית, ישראייר גם יכולה להגיע לשווי של 550 מיליון שקל. היא עדיין במכפיל 5.3. אבל זה כבר קרוב יותר.
המספרים יפים: צבר ההזמנות של ישראייר עומד כעת על 142.3 מיליון דולר, שיפור של 40% הן לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה והן מול שנת 2019 (לפני הקורונה). החברה מוכרת חבילות נופש ולא רק כרטיסי טיסה מתוך הבנה שיותר קשה להרוויח רק ממכירת טיסות, וגם המחיר הממוצע לנופש עלה ל-452 דולר לעומת 449 לפני שנה ו-439 בתקופה המקבילה בשנת 2019.
במקביל היא מציגה שיפור בפרמטרים התפעוליים: ירידה קלה במספר העובדים, עליה משמעותית במספר הטיסות, בשעות הטיסה ובמספר הנוסעים שהיא מטיסה.
מנכ"ל החברה אורי סירקיס אומר בראיון לביזפורטל: "על אף עליית הריבית והתחזקות הדולר, במכלול של אינדיקטורים לא רואים שעקום הביקוש מגיב לזה". מעניין לציין את הדברים של סירקיס דווקא על רקע ביטול הטיסות של חברת ארקיע למדריד בחודש יוני.
איך אתה מסביר את זה?
"אני חושב שאנחנו נמצאים באזור הכי נמוך של המחירים בישראל. מיצבנו את עצמנו בחבילה ממוצעת של 500 דולר. כל אלטרנטיבה לחופשה בארץ היא הרבה יותר יקרה. לכן, רק אם אנשים יחליטו שהם מוותרים על חופשות תהיה פגיעה אצלנו. אבל בינתיים זה לא שאדם אומר אני אוותר על חופשה בחו"ל ואסע לאילת. לדוגמה: משפחה של 4 נפשות, עם מחיר ממוצע של 452 דולר לאדם, כפול 4 נפשות, כפול 3.75 ימים -זה 7,000 שקל. איפה אתה רואה היום משפחה כזו יוצאת לנופש של 3-4 ימים ומשלמת מחיר כזה? תראה לי, אשמח לראות.
"החבילות שלנו ממוצבות במקום שאנחנו לא נחשבים מותרות ולוקסוס ולכן הוויתור עלינו הוא אחרון בסדר העדיפויות ולכן אנחנו רואים את הביקושים ממשיכים".
אורי סירקיס, מנכ"ל ישראייר. צילום: שלומי יוסף
איך זה בא לידי ביטוי גם בתוצאות שלכם?
"רואים גם שהפער של הגידול אצלנו של 40 מיליון דולר שנה מול שנה, ממרץ למאי, נשמר ולא נשחק. גם 40% גידול וגם המחיר הממוצע בדולרים.
"יצא לי לדבר עם עוזרים של הנגיד ואמרתי להם שיש כאן סיטואציה שצריך לקחת אותה בחשבון - יש הרבה מאוד חברות שקיבלו הלוואות שקליות בערבות מדינה, צמוד לריבית, וכשהריבית עולה הוצאות המימון גדלות ואז לחברה יש שתי אפשרויות - או להישחק או להעלות מחירים. אז עכשיו כולם מעלים מחירים ולכן זה שהריבית מדכאת ביקושים לא - תמיד עובד.
מה יהיה בקיץ הקרוב?
"הגדלנו משמעותית את הקיבולת שלנו, בסדר גודל של 25% מול השנה שעברה. רואים שהציבור עונה לביקושים וכמובן אם נראה שינוי מגמה נתאים את עצמנו אבל כרגע הכל טוב. ברור שאם הנגיד יעלה משמעותית את הריבית זה ישפיע, אבל בינתיים אין פגיעה".
הצבר והמחיר הממוצע לנופש, לפי תאריכים. מקור: מצגת ישראייר
הזכרתם את המערכת של
קוויקליזארד
0%
קוויקליזארד
3,585
0%
בסיס:3,585
פתיחה:0
גבוה:0
נמוך:0
תמורה:--
לעמוד ציטוט
חדשות
גרפים
פרופיל חברה
המלצות
כתבות נוספות בנושא:
שמשפרת לכם את התוצאות. איך זה עובד?
"אם כרטיס בטיסה בינלאומית עולה 452 דולר בממוצע היא הצליחה לשפר את המחיר ב-23 דולר לכרטיס, כלומר עליה של 5%. היום המערכת מעדכנת 4,000 מחירי כרטיסים כל לילה, באילת מדובר על עדכון מחירים 5 פעמים ביום. פעם לא היינו יכולים להשתלט על זה.
"היתרון של המערכת זה שהיא בודקת כל הזמן את מחירי השוק ובאמצעות מערכת AI היא מסוגלת להשתלט על כל המחירים ולעדכן אותם כל לילה. למעשה, היא כל הזמן עושה אופטימיזציה למחיר. אם למשל היא מסתכלת ורואה שהטיסה התמלאה ב-10 מקומות אז היא מעדכנת שוב את המחיר".
עד היום היו שתי מערכות טכנולוגית שמטפלות במחירים. אם למשל אתם מחלקים את כל המטוס ל-20 'מחלקות' וירטואליות אז לכל מחלקה יש מחיר. ברגע שמחלקה הסתיימה, ונגמרו המקומות היא מעלה את המחיר. אבל המערכת החדשה 'לומדת' את השוק - מה קורה בכל זמן נתון אצל המתחרים. אם היא רואה שמתחרה על אותו קו של ישראייר, כמו וויזאייר למשל, העלה את המחיר באותו קו טיסה, אז באותו רגע היא מתאימה את המחיר למחיר החדש.
איך מתקדמת רכישת חברת התעופה הצ'כית סמארטווינגס?
"מתקדמת" אומר סירקיס ולא רוצה לפרט. "זה מו"מ ארוך".
פרמטרים תפעוליים ישראייר. רבעון ראשון, 2023. מקור: מצגת ישראייר
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
5.סירקיס -איך הפשפש עלה למעלה... (ל"ת)יודע 30/05/2023 19:25הגב לתגובה זו0 1סגור
-
4.כנסו ותבינורז 30/05/2023 19:22הגב לתגובה זו2 1ישראייר נסחרת כרגע במכפיל 5 אך זה כלום לעומת רכישת סמארטווינגס שלטעמי אם תיסגר - ישראייר תהפוך לחברה הישראלית הכי גדולה ויהיו לה כבר 60 מטוסים שלה, השווי שלה יעלה בקלות למיליארד שקל. לדעתי תוך שנה ישראייר משלשת את השווי שלה. היא ומיה דיינמיקס שתי המציאות הכי גדולות בארץ היום.סגור
-
3.ישראייר - החברה הגרועה בישראלמישהו 30/05/2023 18:24הגב לתגובה זו2 2החברה הכי גרועה שקיימת בישראל ואולי אף בעולם, אני לא יודע איך אנשים עוד טסים איתה. בן החברות שצריכות לפשוט רגל. שירות נוראי, חוויה נוראית. כל בן אדם שדיברתי איתו עליה לא הפסיק להגיד כמה היא נוראית. אני מכיר המון שטסו איתה פעם אחת ומאז לא מתקרבים.סגור
-
2.מצחיקמצחיק 30/05/2023 18:22הגב לתגובה זו2 2חברה קקמייקה עם שניים וחצי מטוסיםסגור
-
1.הישראלים בוכים על יוקר מחיה ורצים להזמין טיסות יקרותכלכלן 30/05/2023 17:04הגב לתגובה זו0 0בדולר גבוהה לא להאמיןסגור