"אלקטריאון עדיין רק בתחילת הדרך, אנחנו בשוק של עשרות מיליארדים. עמדנו בכל מה שהבטחנו, אבל צריך סבלנות"

אורן עזר, מנכ"ל אלקטריאון, על החלום שמתחיל להתגשם, על הפעילות באירופה, הפוטנציאל בארה"ב, המתחרות וגם - מסר למשקיעים
 | 

מניית אלקטריאון +7.11% אלקטריאון 21,090 +7.11% אלקטריאון בסיס:19,690 פתיחה:19,700 גבוה:21,130 נמוך:19,200 תמורה:13,863,730 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: זינקה פי 3 מתחילת השנה על רקע זכיות במכרזים לטעינה אלחוטית דרך נסיעה בכבישים "מחושמלים". המערכת של אלקטריאון מאפשרת טעינה תוך כדי נסיעה בכבישים שיועדו לכך, כשבשנה האחרונה הפתרון של החברה עובר משלב הפיילוטים לשלב המסחרי. אלקטריאון זכתה ב-7 מכרזים (זכתה בכל המכרזים שהשתתפה בהן) כשלרוב היא חלק מגופים גדולים שמספקים את התשתיות המלאות לחשמול הכבישים.

הזכייה האחרונה שדווחה אתמול היא בצרפת שאחרי שבדיה וגרמניה נחשבות למתקדמת בתחום. אלקטריאון זכתה במכרז של משרד ראש הממשלה הצרפתי כחלק מפרויקט Charge As You Drive. מדובר בפרויקט חשוב גם מבחינה כספית, אך בעיקר כי הוא מסמן את הכוונה של צרפת להקים טעינה אלחוטית בכבישים באזורים נרחבים. אלקטריאון הקימה חברה בת צרפתית ופועלת להתמודד על מכרזים נוספים בצרפת. 

"אנחנו עדיין רק בהתחלה", אומר אורן עזר, מנכ"ל אלקטריאון, "היעד שלנו גבוה. החלום שלנו הפך לברור והוא מתגשם. יש לנו סיכוי טוב מאוד לזכות בפרויקטים של כבישים חשמליים בצרפת, גרמניה, שבדיה, איטליה כשההיקפים של הפרויקטים גדולים מאוד". 

כותרת ראשית

- כל הכותרות

מה זה אומר מספרים גדולים?
"בצרפת יש מטרה לחשמל 9000 קילומטר, 5000 קילומטר עד 2030. זה אומר שצריך כבר להיערך לזה. שיצאו מכרזים גדולים. הם יבחנו את הטכנולוגיה שלנו ובמידה ונעמוד בסטנדרטים אני מניח שיהיו לנו זכיות בפרויקטים גדולים. ההיקפים המצטברים שם קרוב ל-20 מיליארד דולר". 

אלקטריאון מכוונת לשוק של מיליארדים - כל קילומטר של חשמול עולה כ-2 מיליון דולר, אבל חלק מהסכום עובר למפעיל, לגוף התשתיות וכו'. אלקטריאון מביאה את המוח ולכן החלק שלה בכל פרויקט הוא גדול, כך שאם מדובר על פרויקטים של 18 מיליארד דולר בצרפת (9,000 קילומטר כפול 2 מיליון דולר) מתוכם 10 מיליארד דולר בזמן הקרוב נראה שהפוטנציאל של החברה באמת מרשים - "החלק העיקרי בכל מכרז הוא שלנו", מסביר עזר, "ויש גם כמויות גדולות של מכרזים בגרמניה, שבדיה ואיטליה וכעת מתחילה גם פולין להיכנס לחשמול כבישים". 

אבל יש תחרות - אתם לא לבד 
"יש תחרות, אבל נכון לעכשיו אנחנו מובילים בטכנולוגיה. יש טכנולוגיה מתחרה של אלסטום שדורשת חריטה של מסלול על הכביש, זה עדיין לא טכנולוגיה בשלה לשוק. יש נוספות  שלא הגיעו לשלב שלנו טכנולוגית וגם לא מבחינת פיילוטים ויישום בשטח. אנחנו זכינו בשבעה מתוך שבעה מכרזים שהתמודדנו בהם".

כששומעים את זה מעזר מבינים את הזינוק פי 3 במניית החברה לשווי של 1 מיליארד שקל. אומנם החברה היתה כבר בשווי של מעל 2 מיליארד שקל וקרסה לשווי של 300 מיליון, אבל ההצלחה שלה בשטח בחצי השנה האחרונה מלמדת שהפתרון של החברה עובד - "ככל שאנחנו זוכים במכרזים נוספים, אנחנו מחזקים את העליונות שלנו", מוסיף עזר, "כל זכייה מסמנת את ההובלה ומחזקת אותה וזה חשוב למכרזים הבאים. כמו כן, ככל שאנחנו זוכים יותר, כך אנחנו משכללים את שרשרת האספקה ואת היכולות של ייצור המוני  ובמקביל גם מוזילים את העלויות".

אלקטריאון תטמיע בפרויקט בצרפת את דור המוצרים החדש שלה. "זה מוצר שמייצר יותר אנרגיה", מסביר עזר, "המערכת הקודמת אפשרה טעינה של 3 קילומטר על כל נסיעה של 1 קילומטר (במהירות של 100 קילומטר) והיא עדיין מספקת וטובה, אבל יש מכרזים שירצו יותר ואנחנו בדור החדש מייצרים טעינה כפולה מכך". 


בהיקפים הקיימים, הפרויקטים רווחיים?  
"אנחנו לא מוכרים בהפסד. יש לנו רווח מהפרויקט עצמו. אבל יש לנו עלויות של הקמת תשתיות - הקמנו בצרפת חברה בת שתרכז את הפעילות שם, המטרה להשיג עוד פרויקטים".

דיברת על אירופה, איך התחום מתקדם בארה"ב ואיך מתקדמת הפעילות שלכם?
"אירופה מובילה בתחום הטעינה החשמלית דרך חשמול כבישים. מובילה בפער של 5 שנים, אבל ארה"ב נמצאת עכשיו בהתקדמות מאוד גדולה ובהדרגה מקטינה את הפער. אנחנו פועלים שם בשני מקומות ויש סיכוי שהפעילות שם תתרחב משמעותית עוד השנה או בתחילת שנה הבאה. הפרויקט האחרון שלנו שם ובכלל הצורך בטעינה חשמלית הביאו 12 מדינות בארה"ב להכניס את האג'נדה של חשמול כבישים ויהיו פרויקטים משמעותיים שנתמודד עליהם.

"אנחנו מעריכים שתהיה בקרוב הודעה מעניינת ממקבלי ההחלטות בארה"ב בכל הנוגע לטעינה אלחוטית של רכבים חשמליים מכיוון שהם הביעו התעניינות בתחום. במקביל, שיתוף הפעולה שלנו עם פורד עלה שלב, כשההתקנה ברכבים כבר התרחשה וההתקנה הראשונה על הכביש צפויה להתרחש בחודש הבא. בדטרויט הם משפצים רחוב שלם לטובת הכביש החכם ואנחנו חלק מהפרויקט זה.

גייסתם לאחרונה מכלל ביטוח, אבל אני מניח שאתם תפעלו לגייס עוד בהמשך 
"לחברה יש 100 מיליון שקל בקופה, יש לנו 30 מיליון שקל במלאי לפרויקטים בקנה ואנחנו אמורים לקבל עוד כ-75 מיליון שקל בשנה שנתיים הקרובות. בנוסף יש לנו גם עוד 80-90 מיליון שקל שאמורים להתקבל ממימוש אופציות. החברה שורפת 50 מיליון שקל בשנה ואם נרצה להרחיב את הפעילות שלנו ממקומות מסוימים נוכל לגייס עוד, אבל כרגע המצב טוב".

ועדיין, אלקטריאון תצטרך לגייס בעיקר בשל שאיפות הגדילה שלה - צמיחה עולה כסף. אתם חושבים על הנפקה בנאסד"ק?

"גיוס גדול לא נמצא על הפרק. אבל אני לא חושב שהנאסד"ק כיום הוא מקום טוב בשביל זה. הם יותר נזהרים בחברות צמיחה ורוצים לראות שם פעילות משמעותית. גם אם נרצה לעשות את זה, החברה תצטרך להגיע לאבן דרך משמעותית שתאפשר לה להיכנס בדלת הראשית. כמובן שאנחנו גם לא פוסלים אפשרות של הנפקה בישראל.

בחישוב שלנו אתם בנקודת איזון סביב 30-40 מיליון שקל ברבעון, אנחנו קרובים למספרים?
"זה חישוב נכון, אבל אנחנו מקימים פעילויות ותשתיות כדי להתרחב ולצמוח וזה עולה כסף, וזה משפיע על נקודת האיזון".

אלקטריאון על פניו נראית רחוקה מאיזון, היא עדיין סוג של סטארט אפ, אבל החצי שנה האחרונה הראתה שיש לה מוצר מקובל בשוק. עם זה, מעריך עזר, הפוטנציאל גדול וזה גם מסביר את הכניסה של גופים מוסדיים ובעיקר של כלל ביטוח להשקעה. הסיכון עדיין גדול, נראה שבעיקר תחרות חדשה, אבל אם לפני שנה היתה שאלה לגבי קיומו של שוק, הרי שכעת ברור שיש שוק. 


מה התחזית שלכם לזמן הקרוב?
"לבצע פרויקט לוקח בערך כשנתיים, אנחנו דיווחנו על תחזית למכרזים בגובה של 102 מיליון שקל ב-2023-2024, כשחלק משמעותי מתוך זה כבר השגנו ואנחנו מקווים לעמוד בתחזית. אנחנו צופים שכמו שכיום רוב האנשים משתמשים באוזניות אלחוטיות והאוזניות עם החוט כבר נעלמו, ככה גם יקרה בעולם הטעינה האלחוטית לרכבים חשמליים, כשעוד 5-7 שנים זה יהיה דבר בסיסי.


מה המסר שלכם למשקיעים?
"אם נסתכל על ההיסטוריה, נראה שעמדנו בכל מה שהבטחנו. העולם הולך לכיוון הזה, אנחנו נמצאים עם מוצר מתאים ובתחום חשוב, אבל צריך סבלנות". 

תגובות לכתבה(34):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 12.
    חבל על הכסף מוכרים חלומות זמניים
    יצרן המימן 16/07/2023 00:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חברים אלה אשליות זמניות לפתרון יקר וזמני ! יצור מימן זון מגיע וכל משאית ורכב כבד יוכלו לצרוך מימן בטמפרטורת החדר ובלחץ אטמוספרי 1 ואפס זיהום אויר !! אז מה כל השטויות פה? כל קילוואט חשמל ב5 סנט דולר !!! עם סוללה שהיט רבע מהקיים היום ודלק מימני - חלום שמתגשם
    סגור
  • מימן זו שטות עם 30% נצילות. אלקטריאון 70% נצילות ב60קמש
    מני מיימון 16/07/2023 12:53
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מימן זו שטות עם 30% נצילות. אלקטריאון 70% נצילות ב 60קמ"ש על משאית. המתחרים 94%-97% נצילות על משאית במהירות 90-120 קמ"ש. הדירוג זה המתחרים 94%-97% אלקטריאון 70%-90% (בחנייה) מימן 30%
    סגור
  • 11.
    טסלה מבקשת לרכוש חברה גרמנית
    שעוסקת בטעינה אלחוטית Wiferion שמה שהטכנולוגיה שלה 14/07/2023 17:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שעוסקת בטעינה אלחוטית Wiferion שמה שהטכנולוגיה שלה שנות דור מהטכנולוגיה שאלקטריאון מציעים , משהו טוב קורה בתחום שעוד ועוד מדינות מבקשות לבחון את המערכת , לא בכדי ב 11 ימי מסחר היה מחזור במניה של אלקטריאון ב 250 מליון שקל , הגדולים מבינים ששלב הפיתוח והמחקר ואלקטריאון מראים עליונות על המתחרות
    סגור
  • "עליונות על המתחרות"...כל המחקרים "אלקטריאון יקרה וחלשה
    תחתונות 14/07/2023 19:37
    הגב לתגובה זו
    1 1
    כל המחקרים אומרים שהטכנולוגיה של אלקטריאון יקרה וחלשה יותר מהמתחרים אז מה אתה מקשקש "עליונות". להפך, אלקטריאון יש להם "תחתונות" על המתחרים.
    סגור
  • 10.
    שימו לב למתחרה WiTricity
    dw 13/07/2023 21:25
    הגב לתגובה זו
    1 2
    חיפשתי שוב אחר מתחרים טכנולוגיים ונראה שמתחיל לבצבץ שחקן אמריקאי לא קוטל קנים בכלל בכלל: WiTricity מה שהם מציעים זה מתקן לטעינה אלחוטית סטטית, כך שבמקום שנחבר את הטסלה או ה BYD שלנו עם כבל למטען הביתי הטעינה של האוטו תהיה אלחוטית (וצריך להזמין יחידה שנתקין בתחתית האוטו כמובן) אלקטריאון מציעים טכנולוגיה הרבה יותר מתקדמת, של טעינה דינמית ולא רק סטטית. OK. כמה טעינה אלחוטית מעניינת משקיעים? ובכן, בין המשקיעים שלהם אני רואה את... אינטל, טויוטה, VW, מיצובישי, סימנס, האייר ועוד וואו :0 הם כבר גייסו 140M$ כך שמניח שהשווי (חברה פרטית) לפחות כמה מאות M$ אם לא מיליארד $ רק על טעינה סטטית! אז אם אינטל מרחרחת ומתעניינת בזה אז זה מחזק את התזה בדבר חיפוש אחר מובילאיי 2 וכנראה שאורן המנכ"ל לא מבלף אותנו כשאומר שכנראה יש פה שוק מעניין עם כסף גדול.
    סגור
  • טען עוד
  • המתחרה ENRX אפילו חטפה לאלקטריאון פרוייקט בפלורידה
    עוד מתחרים 14/07/2023 10:24
    הגב לתגובה זו
    1 1
    קוואלקום, ENRX, מציעים הטענה אלחוטית בנסיעה. מנכ"ל ENRX אמר שתשתית סלילים יקרה מדי (VINCI השותפה של אלקטריאון אומרת 4-5 מיליון יורו לק"מ כביש) אז הם משתמשים במסילות אינדוקטיביות. טוענים שהגיעו ל-200 קילו-ואט
    סגור
  • מעניין, תודה
    dw 14/07/2023 17:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה שיש עוד שחקנים מלמד אותנו על כך שיש בשר בשוק הזה. קשה לי להאמין שרק שחקן אחד ישאר בכל העולם וכנראה במדינות שונות וביישומים שונים ישתמשו בשיטות חישמול שונות.
    סגור
  • 9.
    "טכנולוגיה מתחרה של אלסטום, עדיין לא בשלה" - חרטטן
    מנכ"ל חרטטן 13/07/2023 13:49
    הגב לתגובה זו
    2 3
    על פי המחקר בצרפת שהוא משתתף בו בעצמו, הטכנולוגיה של אלסטום יותר בשלה מהטכנולוגיה של אלקטריאון. גם יותר חזקה וגם יותר זולה. איזה חירטוטים מהמנכ"ל
    סגור
  • עובדה שזכו במכרז (ל"ת)
    חהםכ 14/07/2023 17:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • "עובדה שזכו במכרז"... גם שתי חברות מתחרות, מהן - אלסטום
    עדת מאמינים 15/07/2023 02:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הבעיה עם ההודעות לעיתונות של אלקטריאון שהם מספרים שהם "זכו במכרז" ולא מספרים ששתי חברות מתחרות גם משתתפות באותו פרוייקט... מטרת הפרוייקט היא להשוות בין הטכנולוגיות.
    סגור
  • אלסטום לא יכולה לדגדג את הטכנולוגיה של אלקטריאון ולא בכדי פעם אחר פעם אלסטום מבקשת ממדינות לבחון את הטכנולוגיה שלה ואלקטריאון מקבלת קדימות
    תוסיף שהמערכת תלויה במסילה של מגע פיזי עם עוגן מתכ 14/07/2023 17:38
    הגב לתגובה זו
    0 1
    תוסיף שהמערכת תלויה במסילה של מגע פיזי עם עוגן מתכת שייצא מאחורי הכלי , לא בטיחותי ולא ויזואלי
    סגור
  • מאיפה הגעת. גם צרפת וגם שוודיה מעדיפים את המתחרים
    איך הכותרת שלך ארוכה 14/07/2023 19:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מאיפה הבאת "אלסטום מבקשת..."? ממציא המצאות.
    סגור
  • תוכל בבקשה להרחיב?
    dw 13/07/2023 14:40
    הגב לתגובה זו
    1 0
    למיטב ידיעתי ההתמחות של אלסטום היא ברכבות וטראמים. ראיתי גם פיילוטים שלהם עם טעינה סמי דינמית בתחנות אוטובוס שגם זה פתרון נחמד לאוטובוסים, אך בכ"ז פחות מתקדם מטעינה דינמית.
    סגור
  • תקרא את הדו"ח של ממשלת צרפת
    מנכ"ל חרטטן 13/07/2023 15:34
    הגב לתגובה זו
    1 1
    כתוב שם שחור על גבי לבן שהפתרון של אלסטום הכי בשל, והפתרון של אלקטריאון לא בשל, יקר, וחלש.
    סגור
  • שלח תגובה
    אתה שקרן 13/07/2023 16:20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שלח קישור של הדבר הזה שקרן
    סגור
  • Syst?me de route ?lectrique. Groupe de travail n°1, n°2
    למה שקרן, מה עשיתי 13/07/2023 18:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המחקר חולק לשלושה חלקים, כולם אותה כותרת אבל בסוף n°1, n°2, n°3 אם אתה רוצה לקרא סיכום באנגלית על הטכנולוגיה של אלקטריאון מהמחקר: Induction: Lack of maturity, higher cost • Not enough efficiency to power AND reload batteries of heavy trucks, quick loss of efficiency with lateral wandering • Very intrusive installation (removing the pavement surface) • Uncertainties on the durability and resilience, above all for asphalt pavements, water intrusion, and in case of pavement rehabilitation • The worst material balance (Cupper x2-3) • Uncertainties for road users’ health (above all for high power)
    סגור
  • תוכל בבקשה לצרף קישורית או לרשום מילת חיפוש טובה?
    dw 13/07/2023 20:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חוששני שאני לא מצליח למצוא את המאמר אליו אתה מפנה. בשנה שעברה הלכתי לאסיפה השנתית של אלקטריאון והעליתי רשמים בפורום בורסה ושוק ההון בתפוז. מוזמנים להיכנס ולחפש בעזרת מילת חיפוש פנטוגרף. תחקרתי אותם באסיפה על המתחרים ורשמתי בפורום על כמה מתחרים (פוסט מיוני 2022), ואלסטום היתה ביניהם, אם כי הרושם שלי היה שהם מתמקדים בטכנולוגיית פנטוגרף תחתי. הנה ציטוט של מה שרשמתי עליהם: - טכנולוגיית הפנטוגרף התחתי בעייתית מבחינת בטיחות (אם נניח מוט ברזל עלולים להתחשמל) ויותר קשה לתחזוקה (אם למשל נרצה לרבד מחדש את הכביש, קצת בעיה) זה לגמרי בסדר לרשום על מתחרים וככל שנשתף מידע נהיה משקיעי הון סיכון טובים יותר. תודה על השיתוף :-)
    סגור
  • Systeme de route electrique. Groupe de travail n°1
    תוצאה ראשונה בגוגל 14/07/2023 10:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם לא הצלחת למצא את התוצאה הראשונה בגוגל כנראה המחקר שלך לא משהו. אפס התחשמלויות בעשרים שנה של שימוש מסחרי. אם שמים מוט ברזל אז יש הארקה, וגם נהגים לא אוהבים לנסוע על מוטות ברזל... באינדוקציה אם אתה שם מוט ברזל אז הוא מתבשל כמו כיריים אינדוקציה ואין הארקה. פחיות ועטיפות מסטיק מתלקחות באינדוקציה.
    סגור
  • אלקטריאון בשנות יתרון
    נח 13/07/2023 16:17
    הגב לתגובה זו
    3 1
    החברות האחרות עליהן דובר אינן אלחוטיות. זה כמו רכבת מלמעלה עם חןטים או זנב שיורד מהרכב ונוגע בפס. יש לנו חברה ישראלית שהיא גאווה, ואם מה שאני חושב יקרה, השמים הם הגבול
    סגור
  • קוראים לזה פנטוגרף
    dw 13/07/2023 19:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סימנס מציעה את הטכנולוגיה הזו, הן בטראמים (רכבת קלה) והן לאוטובוסים. אפשר לגגל ולצפות בסרטונים, כאשר הם מבצעים כיום כביש חשמלי ענקי בהודו. אבל... השיטה הזו מוגבלת גובה (מתאים למשאית גבוהה ולא למכונית נמוכה) וזה מכוער ויקר. לכן אני משער שאם הטכנולוגיה של אלקטריאון טובה אז סימנס עשויים להיות אחת מהחברות הבינ"ל שיציעו לנו הצעה שקשה לסרב לה. הלוואי מובילאיי 2. כאשר החישמול עם זנב למטה אז אני מבין שזה עובד פחות טוב בשלג וגם לא רוצים שהמסילה תהיה מסוכנת להולכי רגל. זה לגמרי בסדר ואפילו מתבקש לנסות לאתגר את אלקטריאון עם טכנולוגיות מתחרות. זה מה שמצופה שכל משקיע הון סיכון טוב יעשה.
    סגור
  • ובכל זאת הצרפתים כתבו שהמתחרים טובים ואלקטריאון גרועים (ל"ת)
    ובכל זאת 13/07/2023 18:06
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • אם אלסטום משתמשים בפנטוגרף אז זה לא חוכמה
    dw 13/07/2023 21:31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ברור שפנטוגרף יעיל יותר מאלחוטי אבל... זה לא אלחוטי! כולנו בגוש דן הולכים להרגיש את הכיעור המגעיל של הפנטוגרף של הרק"ל, אבל זה מה יש היום. ברור שכל אחד היה מעדיף להחליף פנטוגרף מגעיל עם עמודים מגעילים ומכוערים בטכנולוגיה אלחוטית. רשמתי למעלה על מתחרה אמריקאי בשם WiTricity הוא מציע רק טעינה סטטית, עם משקיעים ליגה אא (אינטל, סימנס, מיצובישי, טויוטה) וכנראה שרק על סטטי מתמחרים אותם לפני כמה מאות M$ אם לא מיליארד דולר. רק על סטטי! אז אם אינטל מתעניינת בתחום הזה כנראה שיש פה כסף רציני ואורן המנכל לא מבלף אותנו.
    סגור
  • לא פנטוגרף. המחקר שלך ממש גרוע מצטער להודיע לך. (ל"ת)
    לא פנטוגרף 14/07/2023 10:31
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 8.
    כמחזיק לא הייתי פוסל הנפקה בנאסדק
    dw 13/07/2023 12:57
    הגב לתגובה זו
    1 2
    או בבורסה אירופאית ראשית (פרנקפורט? ), באם התמחור יהיה גבוה משמעותית מבת"א. למשל הנפקה לפי שווי של מיליארד דולר ולגייס 10%? זה 100M$ שזה קופה יפה לצורך גיוס עובדים והרחבת פעילות, ומניח שלמחזיקים הנוכחיים לא תהיה שום בעיה עם דילול לפי תמחור משולש מהיום. הנפקה בחו"ל גם תאפשר הגדלת חשיפה למשקיעים זרים, וזה פתרון טכנולוגי חדשני ומעניין מבחינתם. עם כל הכבוד לנו? ישראל זה יתוש.
    סגור
  • 7.
    נחכה ונראה
    כרמוני 13/07/2023 10:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    2030 זה ממש לא רחוק הזמן עובר מהר ואז נוכל לבדוק את אורך הכבישים החשמליים שיהיו קיימים
    סגור
  • 6.
    טבע הון מכרה את רוב ההחזקה שלה למטומטמים
    אלי 13/07/2023 09:50
    הגב לתגובה זו
    1 0
    עם החברה מבטיחה מה הסיבה שהיא מכרה
    סגור
  • 5.
    כמובן
    לרון 13/07/2023 09:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא המלצה
    סגור
  • 4.
    כשעלתה מכרתי חלק
    לרון 13/07/2023 09:29
    הגב לתגובה זו
    2 1
    ועכשיו ממתין לירידה הבאה,מנייה אחלה ל"סיבובים"
    סגור
  • 3.
    הפתרון הזה מוגבל רק לרכב כבד ואוטובוסים ומוגבל כמסרטן
    ששקו 13/07/2023 09:23
    הגב לתגובה זו
    2 0
    בזמנו קראתי סקירה שזה מתאים רק לרכב כבד כמו שכתב 1 יש פה השראה אלקטרומגנטית כך שלסוע יותר מכמה ק"מ בשדה חשמלי מסוכן לdna האנושי .אולי נחמד פה ושם למשאיות ואוטובוסים באזורים מתוכמים. אבל לא כפתרון גורף
    סגור
  • לא נכון, רשמתי למעלה על מתחרה מעניין - WiTricity
    dw 13/07/2023 21:36
    הגב לתגובה זו
    1 1
    כמה זה מעניין? ובכן, המשקיעים שלו הם "רק" אינטל, סימנס, טויוטה, מיצובישי ועוד. מספיק רציני ומכובד מבחינתך? וזה רק בטכנולוגיה של טעינה סטטית ולא דינמית. מדובר בחברה פרטית אבל כנראה שרק הטעינה הסטטית מתומחרת בכמה מאות M$ אם לא מיליארד דולר. רק הסטטי, כן? בוא נאמר שאם אינטל וסימנס במשחק זה לא שוק של שקל וחצי.
    סגור
  • לא נכון
    נחמן 13/07/2023 16:21
    הגב לתגובה זו
    2 1
    המיזם המשותף עם טויוטה ודנסו ייצר את האופציה לכל רכב להשתמש. אל תכתבו סתם כדי לפגוע.
    סגור
  • 2.
    1. בטעינה אלחוטית פחות מ 50 אחוז מהאנרגייה מגיע לסוללה
    המגיב 13/07/2023 08:56
    הגב לתגובה זו
    5 2
    2. שאלה נוספת היא - הקרינה הנפלטת מהמערכת - עד כמה היא מסוכנת - שהרי לצורך טעינה אלחוטית, יוצרים שדות מגנטיים בעזרת סלילים בכביש - וידוע שחשיפה לקרינה הזו, לאורך זמן, יותרת בעיות בריאותיות.
    סגור
  • גם ברכב חשמלי יש סוללה...
    סווינגר 13/07/2023 11:51
    הגב לתגובה זו
    2 1
    אז מה?! אתה לא חשוף לקרינה, כי בתוך הרכב את נמצא ב"כלוב פארדיי"...
    סגור
  • 1.
    הזמן למכור ולא לקנות בחדשות (ל"ת)
    HAKY1 13/07/2023 08:37
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות