ישראייר מגדילה את צי המטוסים - "יגדיל את כמות המושבים ב-25%"
ישראייר בתקופה טובה - גם בעסקים וגם במניה; במקביל לרכישות (וכוונה לרכוש חברה צ'כית גדולה) חוכרת מטוסים; אורי סירקיס, מנכ"ל החברה - "התמחור של מניית ישראייר עדיין בחסר"
מניית חברת התעופה ישראייר ישראייר גרופ +1.09% ישראייר גרופ 185.1 +1.09% בסיס:183.1 פתיחה:184.9 גבוה:186 נמוך:184.1 תמורה:1,026,043 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: טיפסה מתחילת השנה ב-74% למחיר של 1.7 שקל למניה, שווי של 445 מיליון שקל. העלייה היתה באוויר כשהדוחות ברבעונים האחרונים של שנה שעברה ביטאו צמיחה ורווח מרשימים. השנה מעריך אורי סירקיס, מנכ"ל החברה הרווח עשוי להיות דומה ואפילו מעט יותר - "באחת ממצגות המשקיעים שפרסמנו עדכנו שאנחנו מצפים שהרווח יהיה צפונה מאשר שנה שעברה אז הסתכם ב-19 מיליון דולר".
ובהינתן הרווחים האלו והתוכניות של החברה קדימה, סירקיס, סבור שהתמחור של המניה עדיין בחסר. "המשקיעים צריכים לראות שזה רווח מייצג וכשהם יראו עוד שנה כמו שנה שעברה, הם ירגישו בטוחים יותר ומכפיל הרווח יעלה".
סירקיס בונה גם על התרחבות. לצד רכישת מלונות ביוון ופעילויות משלימות נוספות והתמודדות על חברת התעופה צ'כית (עסקה שיעד הסגירה שלה נדחה בחצי שנה) החברה מדווחת היום על חכירת שני מטוסים.
דירקטוריון החברה אישר קליטת 2 מטוסי Airbus A320 נוספים לצי המטוסים של החברה. לאחר שהעסקה תצא לפועל צי המטוסים של ישראייר יעמוד על 11 מטוסים, מתוכם יופעלו 8 מטוסי Airbus A320 בהפעלה עצמית והיתר בדרך של חכירה רטובה. המטוסים אלו צפויים להיקלט במהלך שנת 2024 כאשר תקופת החכירה עבור כל אחד משני המטוסים אמורה להיות עד ל-8 שנים.
כמה מרוויחים על כל מטוס כזה?
"מטוס כזה מייצר סדר גודל לייצר בין 450-500 טיסות בשנה, ביחד שניהם יטיסו 140 אלף נוסעים במחיר ממוצע 250 דולר. זה הכנסות של 70 מיליון דולר ביחד ובשנה שעברה הרווחנו 5%-6% בשורה התחתונה, אז אם נניח אפילו 4% בלבד, אנחנו ברווח של ב-2.5-3 מיליון דולר לשני המטוסים".
לפני ההכנסות והרווח החברה תצטרך לקלוט את המטוסים, להכשיר טייסים ודיילות, ככה שיהיו הוצאות מסוימות, לא מאוד משמעותיות ועדיין תהיה תקופה של הכשרה. הכניסה למסלול שוטף-טיסות שוטפות תהיה מתישהו בשנה הבאה. "החלפנו את מטוסי ה-ATR שלנו לצי מטוסים אחיד שכולו מבוסס על מטוסי Airbus A320", אומר סירקיס, "אנחנו מפעילים קרוב ל-100 טיסות בחודש ב-Airbus A320. יש לנו במטוסים עכשיו 180 מושבים במקום 72 מושבים במטוסים הישנים. יש לנו 6 מטוסים של אירבוס עם 180 מושבים, כאשר אחד מהם עם פחות מושבים כי הוא מיועד למשלחות וחוץ מזה עוד 3 מטוסים בחכירה, שניים אירבוס - אחד עם 180 מקומות השני עם פחות קצת ואחד בואינג עם 189 מושבים. סה"כ אנחנו מפעילים 9 מטוסים.
"אנחנו חווים על אף האזהרות ממיתון והעלייה ביוקר המחייה, גידול משמעותי בפעילות ועל הרקע הזה ההצטיידות שלנו בשני מטוסים נוספים. זה יגדיל את הקיבולת של ישראייר ב-360 מושבים כ-25% מהמושבים שיש לנו.
לאחרונה עדכנה החברה כי הגיעה להסכמה עם בעלי מניות חברת התעופה הצ'כית סמארטווינגס (Smartwings) להאריך את המועד האחרון להשלמת המשא ומתן בדבר רכישת השליטה בסמארטווינגס ובחברות הבנות שלה על ידי ישראייר בחצי שנה. האם יש כאן דחייה שבסוף תתגלגל ל"ירידה" מהעסקה". לא בטוח. סירקיס מסביר שהנהלות החברות רוצות להשקיע את המשאבים שלהם בקיץ בתפעול השוטף. הקיץ הוא העונה החמה בתחום ולאחר מכן הם יחזרו לשולחן.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
3.רמי לוי עוקף את אלעלישראלי 06/08/2023 17:46הגב לתגובה זו4 2רמי יודע לעשות עסקיםסגור
-
2.והצ'כים דבילים שמוכרים?ממשלה צריכה לעצור השקעות בחו"לנויגטור 06/08/2023 15:04הגב לתגובה זו0 4מחר פוטין בצ'כיה והלכה ההשקעהסגור
-
למעשה הסינים הם הבעלים של החברה הצ'כית (ל"ת)רן א 07/08/2023 08:01הגב לתגובה זו2 0סגור
-
סיןמשה 06/08/2023 21:27הגב לתגובה זו2 0לא הצכים מוכרים החברה בבעלות 50%חברה סינית ו50%אנשי עסקים ישראלים, העיסקה טובה מאדסגור
-
1.מענה אנושידב 06/08/2023 14:57הגב לתגובה זו4 0לפני כל פעולה מבורכת מבחינתכם להגדלת ההיצע כראי לדאוג לאיזו אפשרות מענה אנושי או במייל. ניסיתי הכל פשוט לא עובד.סגור