שוב זה קורה לה: בוטל המיזוג של ארקיע גם עם השלד טכנופלס ונצ'רס
אל על וישראייר נהנות משנה מצוינת והשווי שלהן זינק ב-70% וכנראה שגם בארקיע קיבלו תיאבון; בשנים האחרונות נכשל מיזוג של ארקיע לאל על, ישראייר וגם השלד קנזון. האם האחים נקש יחזרו לכל אלה או שיחפשו מיזוג אחר?
התפוצץ המו"מ למיזוג של חברת התעופה ארקיע של האחים אבי, רפי וג'ו נקש לתוך השלד הבורסאי טכנופלס ונצרס -2.65% טכנופלס ונצרס 1,176 -2.65% בסיס:1,208 פתיחה:1,208 גבוה:1,197 נמוך:1,162 תמורה:17,544 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: של מואנד ריאן ואחרים, והמיזוג לא ייצא לפועל. בחודש שעבר עוד טענו בשלד שהמו"מ למיזוג נמשך אבל כעת בארקיע יחפשו מיזוג חדש.
צריך לומר - שוב פעם נכשל המיזוג של ארקיע. לפני שנה נכשל המיזוג עם אל על, לפני כן המיזוג עם ישראייר ובין לבין נכשל המיזוג גם עם השלד קנזון. לא מן הנמנע שארקיע תנסה לדבר שוב עם אל על וישראייר, במטרה לסגור שם עסקה.
לכאורה, בארקיע רוצים שווי גבוה יותר ממה שמוכנים לתת החברות האחרות. ארקיע רוצה 200 מיליון שקל, באל על הציעו 85-100 מיליון, בקנזון זה עמד על 100 מיליון ובזמן המיזוג עם ישראייר דיברו על 140 מיליון שקל.
לכאורה, האחים נקש בכל מקרה היו אמורים לצאת ברווח, אבל כמובן שיש הבדל גדול בין רווח של מיליוני שקלים בודדים על פני 18 שנים, לרווח גדול של עשרות מיליוני שקלים ואולי יותר מ-100 מיליון שקל. האחים נקש רכשו את השליטה (65%) בארקיע מהאחים בורוביץ בשנת 2005 תמורת 10.5 מיליון דולר ולפי שווי של 16 מיליון דולר (באותם ימים הדולר נסחר סביב 5 שקלים לדולר כך שמדובר על 80 מיליון שקל). האחים נקש מחזיקים כיום ב-70% מהמניות של חברת התעופה, והעובדים מחזיקים ב-30%.
על פי תנאי המיזוג הראשונים, טכנופלס הייתה אמורה לקבל 25% מהמניות והשאר היו מתחלקים בין האחים נקש ובין העובדים. כלומר לנקש הייתה שליטה בחברה עם 52.5% ממניות החברה הממוזגת. אבל בעקבות התנאים החדשים, לפיהם 40% מהשלד יישאר בידי טכנופלס, (60% בידי ארקיע, ובכפוף לאבני דרך יעלו המחזיקים ל-75%) המשמעות היא שהאחים נקש יקבלו רק 45% מהחברה הממוזגת.
המחזיקים בשלד טכנופלס הם מואנד ריאן, הבעלים של חברת האשראי החוץ בנקאי מלרן (9.6%), יואל יוגב (11.9%), משה צוק (8.8%), ערן מיטל (8.5%). מניית טכנופלס נסחרת לפי שווי של 28 מיליון שקל.
בינתיים אל על וישראייר נהנות משנה מצוינת מבחינתן, על רקע הזינוק במחירי הכרטיסים והיציאה מהקורונה. אל על אפילו הצליחה למחוק הערת עסק חי וגם המניות זינקו ב-70%. בהחלט ייתכן שגם ארקיע רוצה ליהנות מכך וקיבלה תיאבון וכבר לא רוצה להסתפק בשווי של 100 מיליון. אולי אפילו לא 200 מיליון.
אל על השיגה ברבעון האחרון הכנסות ו-EBITDAR גבוהים יותר מלפני הקורונה ורוצה השנה להכנסות של יותר מ-2.4 מיליארד דולר. היא חזרה גם על התוכנית שלה להגיע להכנסות של 3.5 מיליארד דולר עד שנת 2028, צמיחה של 15% בשנה. החברה הכניסה 630 מיליון דולר ברבעון השני ורשמה EBITDAR של 163 מיליון דולר. הרווח הנקי קפץ ל-59 מיליון דולר; המניה משלימה עליה של 160% מאז התחתית בסוף 2021, אבל המניה עדיין רחוקה מהרמות בהן נסחרה לפני הקורונה; מנכ"לית אל על פנתה למשקיעים ואמרה: "זה הרבעון השני הטוב ביותר מאז ההנפקה - מי שלא משקיע עכשיו במניה עושה טעות ענקית".
ישראייר, הרזה מבין שלוש חברות התעופה, עדיין לא פרסמה את התוצאות לרבעון השני אבל היא מגדילה את צי המטוסים שלה ב-25% ומנכ"ל החברה אורי סירקיס הצהיר לביזפורטל ש"התמחור של מניית ישראייר עדיין בחסר".
ארקיע הכניסה בשנה שעברה 260 מיליון דולר ורשמה EBITDA (רווח תפעולי תזרימי) של 25 מיליון דולר. ישראייר הכניסה בשנה שעברה 358 מיליון דולר, רוצה להגיע להכנסות של 400 מיליון דולר השנה ובראיון לביזפורטל אף אמר מנכ"ל החברה שישראייר מתכננת לייצב את הרווח על 25 מיליון דולר. אל על הכניסה 2 מיליארד דולר אבל רשמה רווח מייצג אפסי - בנטרול הכנסת מס חד פעמית (אבל היא ממשיכה להשתפר).
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
2.ארקיעyoro 20/08/2023 22:59הגב לתגובה זו1 0החברה הגרועה ביותר שקיימת בשוק התעופהסגור
-
ועדיין מציגה רווח איך זה מסתדר לך (ל"ת)אנונימי 21/08/2023 08:06הגב לתגובה זו0 0סגור
-
1.ארקיע מיזוגכנראה מישהו א חכם יודע שאין חברה יותר עלובה מארקיע 20/08/2023 15:06הגב לתגובה זו1 0כנראה מישהו א חכם יודע שאין חברה יותר עלובה מארקיע והסכנה להתמזג איתם ובצדקסגור