אלקטריאון לא עוצרת; "הפרויקט בראש העין יפתח לנו דלתות"

דנסו היפנית תזרים כ-36 מיליון שקל לאלקטריאון תמורת הקצאה של כ-2% ממניות החברה, במחיר של 156.4 שקל למניה; המנכ"ל אורן עזר: "פרויקט אפיקים הוא בעצם הפרויקט המסחרי הראשון שלנו וכבר כ-4 חודשים המערכת פועלת מאוד מאוד טוב"; "אני מעריך שהשנה נראה פרויקטים שמגיעים מארה"ב, בעיקר במישיגן וניו יורק"
 | 

חברת אלקטריאון, העוסקת בפיתוח טכנולוגית כביש חשמלי חכם המאפשר טעינה של כלי רכב חשמליים במהלך הנסיעה, דיווחה בשבוע שעבר על זינוק של מעל 140% בהכנסות ברבעון האחרון, לצד צמצום ההפסד הנקי שעמד בסוף הרבעון הרביעי על כ-20 מיליון שקל. נכון לסוף שנת 2023 לחברה מזומנים ושווי מזומנים בהיקף של כ-58.8 מיליון שקל. 

הכנסות החברה ברבעון הרביעי של 2023 עמדו על כ-8.9 מיליון שקל עלייה של כ-142% ביחס לכ-3.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בשורה התחתונה צמצמה החברה את ההפסד הנקי שלה שעמד בסוף הרבעון על 19.7 מיליון שקל בהשוואה לכ-24.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

את שנת 2023 סיימה אלקטריאון +2.56% אלקטריאון 19,200 +2.56% אלקטריאון בסיס:18,720 פתיחה:18,980 גבוה:19,500 נמוך:18,510 תמורה:13,715,994 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: עם הכנסות של כ-23 מיליון שקל לעומת כ-9 מיליון שקל ב-2022. ההפסד התפעולי עמד על כ-78 מיליון שקל וההפסד הנקי על כ-76 מיליון שקל.  ל-2024 החברה צופה הכנסות של כ-90 מיליון שקל.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

המשקיעים בבורסה אהבו את הדוחות ומניית אלקטריאון זינקה ביום חמישי ב-18% ואילו היום מזנקת המניה בעוד 13% לאחר שהחברה דיווחה על הסכם השקעה עם הענקית הגלובלית לרכיבים לרכב דנסו ומשלימה קפיצה של פי 3 בערכה מהשפל באוקטובר 2023. שווי שוק החברה בבורסה הגיע לכ-1.8 מיליארד שקל.

היום מקבלת המניה רוח גבית מדיווח של החברה על הסכם השקעה לפיו תזרים דנסו כ-36 מיליון שקל לאלקטריאון תמורת הקצאה של כ-2% ממניות החברה, במחיר של 156.4 שקל למניה. 

ההשקעה הנוכחית הגיעה לאחר שבמרץ 2023 חתמה החברה על מזכר הבנות אסטרטגי עם יצרנית הרכב היפנית טויוטה ועם דנסו. לאחר מכן, בינואר השנה, חתמה החברה על הסכם מחייב מול טויוטה ודנסו במסגרתו, על בסיס מערכת הטעינה האלחוטית שפיתחה אלקטריאון והקניין הרוחני המשותף של 3 החברות, יפעלו 3 החברות לפיתוחה של טכנולוגיית טעינה אלחוטית לרכבים פרטיים קיימים ורכבים חדשים.

דנסו היא חברת ענק שמספקת חלקים שונים לחברות רכב ולמעשה עובדת עם כמעט כל חברות הרכב בעולם. שיתוף הפעולה ההדוק עם דנסו, לכן, עשוי לאפשר לאלקטריאון להגיע דרכה לשיתופי פעולה עם חברות רכב רבות בכל העולם. 

בארץ, השיקה החברה לפני מספר חודשים פרויקט מסחרי במסוף האוטובוסים של אלקטרה אפיקים בראש העין שכולל התקנה של תשתית טעינה אלחוטית ומתן שירותי תחזוקה, תמיכה, תפעול ותוכנה לתשתית הטעינה. בנובמבר האחרון מסרה החברה את הפרויקט לאלקטרה אפיקים.

"בקרוב נשמע על עוד פרויקטים שמגיעים אלינו בגלל ההצלחה של הפרויקט עם אלקטרה אפיקים"


בשיחה עם ביזפורטל אומר המנכ"ל אורן עזר כי "פרויקט אפיקים הוא בעצם הפרויקט המסחרי הראשון שלנו וכבר כ-4 חודשים המערכת פועלת מאוד מאוד טוב. הלקוח, אלקטרה אפיקים, מאוד מרוצה. אנחנו מראים את כל היתרונות של המערכת שזה בעיקר הורדת עלויות, הגדלת טווח נסיעה ואופטימיזציה של עלות החשמל בעזרת התוכנה. אני חושב שההצלחה של הפרויקט תפתח לנו דלתות רבות בארץ ובעולם".

ומה קורה באמת בפעילות שלכם בעולם?
"יש לנו פרויקט חשוב בנורבגיה. זכינו במכרז להדגים את הטכנולוגיה עבור גוף שאחראי על התחבורה הציבורית בעיר טרונדהיין וזה מאוד חשוב כי זה פרויקט שחשוב לכל המדינות הסקנדינביות. אם נראה ביצועים טובים ונזכה בפרויקט אז זה יכול לפתוח את הדלת לכל אירופה".

מה הלוחות זמנים שם?
"ביוני נפרוס את המערכת. אגב, הגוף בנורבגיה בחר את יוטונג הסינית לאספקת אוטובוסים חשמליים. זאת החברה הגדולה בעולם ואנחנו משתפים איתה פעולה. בספטמבר יגיע האוטובוס ואנחנו צריכים להראות ביצועים ואז יקבלו החלטה. אז זה יקרה בעוד שנה לפחות".

לדבריו, בעקבות ההצלחה של פרויקט אפיקים "אני מעריך שבקרוב נשמע על עוד פרויקטים שמגיעים אלינו בגלל פרויקט אפיקים. בנורבגיה אם נצליח זה יפתח דלת להרבה מאוד פרויקטים אחרים באירופה".

מה קורה בארה"ב?
"בספטמבר 2023 השלמנו במישיגן התקנה של השלב הראשון של 400 מטר כביש חכם מתוך 1.6 ק"מ. המערכת עובדת ורכב הניסוי נוסע על הכביש. הקטע הבא יושלם במהלך השנה. הם מאוד מרוצים בינתיים מההפעלה. אנחנו עסוקים בלימוד האנשים שם, חינוך השוק. אם מסתכלים על 2024 אני מעריך שנראה פרויקטים שמגיעים מארה"ב, בעיקר במישיגן וניו יורק. שמנו שם הרבה משאבים ופוקוס וזה נראה טוב".

מה לגבי חברות הרכב?
"יש לנו שיתופי פעולה עם 15 חברות רכב בעולם מחוץ לשיתוף הפעולה עם דנסו היפנית, שהיום דיווחנו כי היא משקיעה בחברה 10 מיליון דולר. מדובר בעיקר בחברות אוטובוסים, שם הרגולציה פחות מכבידה בהשוואה לרכבים פרטיים. יותר קל להתקדם עם חברות של אוטובוסים ומשאיות, שיש להן ציים גדולים". 

מתי החברה צפויה לעבור לרווחיות תפעולית?
"אנחנו בדרך לשם. יש לנו הסכמים חתומים ולקראת סגירה של יותר מ-80 מיליון שקל, כמעט 90 מיליון שקל ל-2024. אני מניח שגם ב-2025 תהיה עוד קפיצה בצמיחה. אז אנחנו לא צפויים להגיע לרווחיות ב-2024 אבל אנחנו כבר רואים את זה קורה בעתיד הלא כל כך רחוק. מה שחשוב שזה שכל הלקוחות שלנו מאוד מרוצים והמוצר כבר בשל למכירה. גם התוכנה שלנו מאוד טובה ומהווה ערך מוסף חשוב ללקוח". 

אתם מתכננים גיוסי הון בקרוב או שיש לכם מספיק כסף בקופה?
"אני מניח שבמהלך 2024 לא נצטרך לגייס עוד כסף".

לסיום, איפה אתה רואה את הסיכונים העיקריים לפעילות החברה?
"קשה מאוד לדעת מה יקרה בעתיד. המלחמה כאן לא משפיעה עלינו בינתיים, אבל זה משהו שיכול להשפיע. אי אפשר לדעת מה יקרה מחר. אבל צריך להבין שיש לנו חברות בנות באירופה ובארה"ב והחברה מספיק חזקה לנהל את עצמה גם מחוץ לישראל במקרה והמלחמה תתפשט. בסך הכל אני אופטימי, צריך קצת סבלנות אבל אנחנו בכיוון הנכון"

תגובות לכתבה(15):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    טראקנט
    אנונימי 01/04/2024 11:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא מדברים על ההןנאה הז שגם מבית הון הטבע ו? מתרסקת 11% חנן פרידמן הוא פושט רגל שהסתיר מידע בכוונה מהמשקיעים!
    סגור
  • 7.
    כסף על הרצפה
    משקיע ותיק 31/03/2024 21:40
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מניה שזוכה היום להצהרת אמון מטורפת מניה עם מוצר ענק וכלכלי מאוד עם שוק שילך ויתעצם כי העולם נמצא שם וצריך את זה. ניהול חכם ומושכל עם נגיעה אמיתית במקומות הנכונים. זה פשוט יהלומים על הרצפה לאסוף ומהר לא הרבה זמן והשווי שלה בעננים. המשקיעים יהיו מליונרים ובקלות. בהצלחה לכולם.
    סגור
  • 6.
    לא יכולים כאן לפרגן . תגיע רחוק מאד (ל"ת)
    Hguy 31/03/2024 17:58
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 5.
    אולי יעשו הרבה כסף בינתיים חברת חלום והחלום יקר
    אמיר 31/03/2024 16:12
    הגב לתגובה זו
    2 2
    כלומר הם שווים 1.8 מליארד ש"ח מוכרים ב 20 מ' ומספידים כ 60 מ'
    סגור
  • בשנתיים הללו הם אמורים להציג מכירות של 100 מלשח
    dw 31/03/2024 17:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נכון, זה נייר חלום, אבל עם מכירות קצת יותר משמעותיות ממה שרשמת.
    סגור
  • טען עוד
  • 4.
    תפסו פרייארים (ל"ת)
    אלי 31/03/2024 16:11
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • מוזמן לקרוא קצת על דנסו
    dw 31/03/2024 17:23
    הגב לתגובה זו
    2 0
    זה יצרן tier1 יפני. מאד מכובד בעולם. מאד מאד מכובד. השקעה שלו מסמנת שהם רואים בטכנולוגיה כחלק מעתיד ענף הרכב בעולם. אין הרבה חברות ישראליות שיכולות לאמר דברים כאלה. היתה אחת. מובילאיי. הלוואי ויצליחו לשחזר את הצלחת מובילאיי ואז כל העלייה שהנייר עשה? זה רק הקדימון של הסרט.
    סגור
  • 3.
    כיאה לחברה ישראלית בטח השבוע יעשו גיוס כספי וידפקו את ה
    ערן 31/03/2024 14:37
    הגב לתגובה זו
    2 2
    המשקיעים הקטנים. זה פשוט בגן של החברות הישראליות שתמיד דופקות את המשקיעים הקטנים ומדללים אותם כשהחברה מתחילה לתפוס תאוצה.
    סגור
  • 2.
    הם יסיימו כמו "בטר פלייס" (ל"ת)
    007 31/03/2024 14:03
    הגב לתגובה זו
    1 3
    סגור
  • אולי כמו פאלו אלטו? (ל"ת)
    Hguy 31/03/2024 17:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • יכול להיות, או כמו... מובילאיי !
    dw 31/03/2024 17:20
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אני חוזר על התובנה שרשמתי כאן כבר בעבר - אלקטריאון זה הדבר שהכי קרוב להיות מובילאיי2 בשוק המקומי. לא סתם העניין בנייר גבוה. ולאורך זמן. הלוואי וינפיקו בנאסדק לפי 1B$, שזה כפול מהיום. חושבים שזה יקר? ובכן, כזכור מובילאיי נמכרה לפי... 15B$ (וגם על זה אינטל מורווחים) רוב ההשקעות שלי שונות מאד: בזן, ניו מד, סאפיינס, על בד וכו אבל זה נייר בהחלט מעניין. זה הסטארט אפ הכי הכי סקסי בבורסה.
    סגור
  • מאמין מאוד באלקטריאון (ל"ת)
    אלישע 0542845307 31/03/2024 21:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    רגע, הן אמרו שהפרוייקט עם דן הוא הפרוייקט המסחרי הראשון
    רגע אבל הם אמרו 31/03/2024 13:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אלקטריאון זה משחקי מילים. בהתחלה דן זה פרוייקט מסחרי, אחר-כך מודים שזה פיילוט והם התקינו את התשתית בחינם. עכשיו הם אומרים שהפרוייקט עם אפיקים מסחרי, ולא מספרים שזה פיילוט מסובסד של משרד התחבורה. פרוייקטים בכאילו מסחריים בכאילו
    סגור
  • כמדומני דן מכרה את המניות שלה באלקטריאון (ל"ת)
    צד6 31/03/2024 17:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • הכל כבר מוכן לחישמול מסוף רידינג
    dw 31/03/2024 17:21
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ככה זה רגולציה. זה לוקח זמן. במקור רידינג היה אמור להיות ראשון וראש העין שני. התהפך. לא באמת משנה. אני כבר מחכה לראות את מסוף רידינג עובר לחשמל אלחוטי.
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות