אורן עזר אלקטריאון
צילום: ניר סלקמן, יחצ

המערכת של אלקטריאון עם יחס טעינה-נסיעה של פי 5 - המניה קופצת

החברה מדווחת על הספקי טעינה גבוהים מהדרישה בפרויקטים בנורבגיה ובצרפת; המניה קופצת ב-7%
רוי שיינמן | (12)

אלקטריאון  אלקטריאון 4.37%   העוסקת בפיתוח טכנולוגית כביש חשמלי דיווחה היום על התקדמותה הטכנולוגית בשני פרויקטים חשובים לטעינת רכב חשמלי. מדובר בפרויקטים "טרונדהיים" בנורבגיה ו-"Charge As You Drive" (CAYD) בצרפת.  

יחס טעינה-צריכה של פי 5 לאוטובוסים

בפרויקט טרונדהיים, המערכת שפיתחה החברה מאפשרת טעינת אוטובוסים בזמן נסיעה עלתה על הדרישות המקוריות של המכרז - בבדיקות האחרונות, הוכח כי המערכת יכולה להעביר כ-100 קילוואט לאוטובוס מפרקי (אקורדיון), לקילומטר נסיעה, פי 5 מצריכת החשמל של האוטובוס למרחק כזה. אורן עזר, מנכ אורן עזר, מנכ"ל אלקטריאון; קרדיט: ניר סלקמן

לפיכך, במקומות בהם האוטובוס נוסע במהירות ממוצעת של כ-10 קמ"ש, כמו בעת כניסה ויציאה מתחנות, המערכת מטעינה את הסוללה של האוטובוס בכ-10 קילוואט שעה לכל קילומטר נסיעה. לאור העובדה שהאוטובוס צורך כ-2 קילוואט שעה לכל קילומטר, המשמעות היא כי המערכת מספקת לאוטובוס אנרגיה מספקת לנסיעה של 4 קילומטרים נוספים.

בפרויקט הצרפתי CAYD, החברה הציגה מערכת טעינה לכבישים מהירים שמסוגלת לטעון את משאיות גם בנסיעה במהירות גבוהה. המערכת מעבירה כ-75 קילוואט לכל מקלט המותקן על הרכב, כאשר על רכבים גדולים כמו משאיות ניתן להתקין מספר מקלטים. בבדיקות שנערכו על ידי החברה, המערכת העבירה 218 קילוואט למשאית חשמלית בעלת שלושה מקלטים, תוך שמירה על נצילות של כ-90% עבור משאית הנוסעת במהירות המותרת בכביש מהיר וצורכת כ-10- קילוואט, הפתרון של החברה מספק יותר מפי 2 מהאנרגיה הנצרכת לרכב באותו פרק זמן, ומפחית את הצורך בעצירות לשם טעינה.  

התוצאות האחרונות

הכנסות החברה ברבעון השני של 2024 עמדו על כ-10.1 מיליון שקל, זינוק של כפי 2 ביחס לכ-5.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. החברה ייחסה את הגידול בהכנסות בעיקר להכרה בהכנסה בגין פרויקטים בגרמניה, ישראל, צרפת וארה"ב. בשורה התחתונה רשמה החברה הפסד של כ-19.1 מיליון שקל, נתון דומה לזה שרשמה ברבעון המקביל אשתקד - 19.6 מיליון שקל.

מוקדם יותר החודש דיווחה החברה על גיוס הון בסך 50 מיליון שקל מיצרנית רכב מובילה בעולם. הגיוס בוצע לפי מחיר של 169.4 שקל למניה, לפי מחיר הסגירה ביום המסחר האחרון שלפני הדיווח, כאשר את יום הדיווח המניה סגרה בפלוס 10% על מחיר של 185.5 שקל. בדילול מלא, לאחר הגיוס תחזיק יצרנית הרכב ב-2% מההון המונפק של החברה.

מניית אלקטריאון נסחרת לפי שווי של 2.29 מיליארד שקל אחרי זינוק של 122% מתחילת השנה ושל 115% בשנה האחרונה. מניית אלקטריאון מתחילת השנה מניית אלקטריאון מתחילת השנה

תגובות לכתבה(12):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    לא עמדו ביעדים 25/09/2024 09:58
    הגב לתגובה זו
    ממשיכים להיות הפסדיים
  • 8.
    משקיע ותיק 23/09/2024 19:22
    הגב לתגובה זו
    עובדת נכון בסבלנות מקצועיות אני שנה וחצי ומרווח יפה מאוד. יש לה פוטנציאל גדול.
  • 7.
    סיני 23/09/2024 16:14
    הגב לתגובה זו
    לא כלכלה לא טכנולוגיה לא כלום רק עוד משחק אחרי מחיקה של מיליארד דולר יגיעו הכתהות ,השאלות ,מי ,למה . גת מגידו פסגות ,ברק בנסקי כלל .חגג וחבריו כולם יסתירו את עוגמת הנפש 2.5 מיליארד שח של סיפורי שיווק וחלומות בקופסא . אין כלום כי לא היה כלום
  • dw 23/09/2024 17:21
    הגב לתגובה זו
    כך שכלום זה לא אבל אין ספק שטוב יהיו אם ישיגו עוד עסקאות, כדי להצדיק יותר שווי לא פשוט של 2 מיליארד שקלים
  • 6.
    ציקו 23/09/2024 15:52
    הגב לתגובה זו
    רק אצלנו בארץ הפיקוח על הפנים , וחברות עושות תיספורת בחסות המוסדיים , במקום לקבל כתב תביעה עם דרישה להרמת מסך. בארצות הברית חברה כזאת לא מגיעה למיימדים כאלה ..., אבל פה השחיתות חוגגת . איפו המפקח ... יבוא בסוף יגיד אייך לא ראינו לא שמענו לא ידענו . הבורסה בארץ בדיחה עם חברה כזאת מקבלת חשיפה כזאת. שיהיה להם בהצלחה ... משקיעים יקרים חשוב מאוד לשמור על הכסף. שלכם תיזהרו בבקשה . המשך יום מקסים
  • dw 23/09/2024 17:19
    הגב לתגובה זו
    אין ספק. אז אם בנאסדק אפשר שיהיו חברות חלום למה שלא יהיו גם אצלנו? אחרי שהסכמנו על כך שלגיטימי שיהיו בבורסה המקומית חברות חלום כמו אלקטריאון, וגם אנלייבקס, סונוביה, פורסייט, אפולו או אקסיליון אפשר יהיה לדון על כך האם שווי של למעלה מ 2 מיליארד שקלים הוא שווי סביר או יקר מדי לאלקטריאון, שכרגע עדיין מציגה היקף מכירות לא מרשים דיו (עבור חברה בשווי של 2 מיליארד שקלים) יש שלל חברות חלום בבורסה. לא חייבים לבחור דווקא באלקטריאון, למרות שגם הנגטיבים יצטרכו כנראה להסכים שיש להם סיפור ממש טוב.
  • 5.
    אבי 23/09/2024 15:28
    הגב לתגובה זו
    אשאר איתה. אבל הם לא עושים את הפריצה. מניה תנודתיצ
  • 4.
    החברה בונה פרוייקטים באורך 150 מטר בחצרות מפעלים (ל"ת)
    מטורלל לגמרי 23/09/2024 14:21
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    לא נמאס לכם מהסיפורים של החברה הזו (ל"ת)
    אלי 23/09/2024 13:59
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    באם האמור בכתבה נכון אולי תמצאו דרך להפחית את יכול 23/09/2024 12:32
    הגב לתגובה זו
    באם האמור בכתבה נכון אולי תמצאו דרך להפחית את יכול המערכת בתמורה להורדת עלות ההשקעה לכל ק״מ כביש
  • אל תדאג 23/09/2024 13:32
    הגב לתגובה זו
    אם המשדרים של 25 עולים 5 מיליון אירו לקילומטר אז תהייה בטוח שהמשדרים של 75 יקרים יותר. אין פה שום היתכנות כלכלית.
  • 1.
    סיפורים והמצאות 23/09/2024 11:59
    הגב לתגובה זו
    גם לפני פרסום התוצאות הסופיות בגרמניה אלקטריאון טענו ל-90% נצילות. הסתיים הפרוייקט ומצאו 64.3% נצילות מעשית או פחות. גם אמרו 100 קילו-ואט על המקלטים לאוטובוס שלהם בשוודיה... ובסוף פרסמו שמעשית זה רק לשבריר שניה, והממוצע קטן בעשרות אחוזים.