
אלקטריאון צופה צמיחה של 140% בביצוע פרוייקטים ב-2025; המניה קופצת

הצמיחה של אלקטריאון
אלקטריאון הוקמה על ידי אורן עזר ורונן רומבק בשנת 2013, ונכנסה לבורסה בדרך של מיזוג עם שלד בשנת 2018. תחילה מומנה פעילות החברה על־ידי תמורת המיזוג וגיוס הון בהיקף של 18 מיליון שקל. ב־2019 ו־2020 מניית אלקטיראון זינקה בחדות, מה שאיפשר לחברה לבצע גיוס בהיקף של 178 מיליון שקל ב־2020.
אורן עזר, מנכ"ל אלקטריאון; קרדיט: ניר סלקמן
בסוף 2020, בעידן תור הזהב של מניות הטכנולוגיה, הגיעה אלקטריאון לשווי של 3.14 מיליארד שקל. בשנים 2021 ו־2022 החלה דעיכה במחיר המניה. באוגוסט 2020 נכנסה המניה למדד תל־אביב 125, וקרנות הסל רכשו 80 מיליון שקל במניות אלקטריאון. באוגוסט 2022, יחד עם עליות הריבית הראשונות וסיום עידן הכסף הזול, יצאה אלקטריאון ממדד תל־אביב 125.
התוצאות האחרונות
הכנסות החברה ברבעון השני של 2024 עמדו על כ–10.1 מיליון שקל, עליה של פי 2 ביחס לכ–5.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בשורה התחתונה רשמה החברה הפסד של כ-19.1 מיליון שקל, נתון דומה לזה שרשמה ברבעון המקביל אשתקד – 19.6 מיליון שקל.
מוקדם יותר החודש דיווחה החברה על גיוס הון בסך 50 מיליון שקל מיצרנית רכב מובילה בעולם. הגיוס בוצע לפי מחיר של 169.4 שקל למניה, לפי מחיר הסגירה ביום המסחר האחרון שלפני הדיווח, כאשר את יום הדיווח המניה סגרה בפלוס 10% על מחיר של 185.5 שקל. בדילול מלא, לאחר הגיוס תחזיק יצרנית הרכב ב-2% מההון המונפק של החברה.
בנוסף, אתמול דיווחה החברה על ביצועים גבוהים מהדרשיה בפרויקטים בנורווגיה ובצרפת. בפרויקט טרונדהיים שבנורווגיה למשל, המערכת שפיתחה החברה מאפשרת טעינת אוטובוסים בזמן נסיעה עלתה על הדרישות המקוריות של המכרז - בבדיקות האחרונות, הוכח כי המערכת יכולה להעביר כ-100 קילוואט לאוטובוס מפרקי (אקורדיון), לקילומטר נסיעה, פי 5 מצריכת החשמל של האוטובוס למרחק כזה.
מניית אלקטריאון נסחרת לפי שווי של 2.42 מיליארד שקל אחרי זינוק של 135% מתחילת השנה ושל 144% בשנה האחרונה.
מניית אלקטריאון מתחילת השנה