BYD Seal U DMi
צילום: יואב פולס

BYD Seal U PHEV - טווח מוצהר של 1080 ק"מ

ה BYD Seal U DM-i היא גירסת הפלאג אין של ה Seal U, עם טווח מוצהר של 1000 ק"מ על בנזין ועוד 80 ק"מ על חשמל. 

יתרונות: טווח חשמלי לנסיעות יומיומיות, טווח כולל

חסרונות: מחיר

ציון מסכם 4.2 במדד פולס

יואב פולס | (2)

את ה BYD Seal U בחנתי לא מזמן, ועל אף הביקורת שהיתה לי על הרכב, דעתי היא שמדובר ב BYD הכי טובה המשווקת בישראל. כן. יותר מה - Atto3 שהיא הרכב הנמכר ביותר בישראל בשנים 2023 ו 2024.

הסיבות לכך היו בעיקר תא הנוסעים שהיה מרווח משמעותית, והרבה יותר נעים למראה, וכן הטווח שהיה מעט יותר גדול.

לאחרונה הושקה גירסה מעניינת מאוד של ה Seal U – גירסת פלאג אין הייבריד מתקדמת  הנקראת Seal U DM-i, ומשלבת סוללה בקיבולת של 18.3Kwh יחד עם מנוע בנזין בנפח 1.5 ליטר המשמש לרוב כגנרטור המטעין את הרכב, ויכול גם להתחבר לגלגלים הקדמיים ולהיות חלק ממערכת ההנעה של הרכב.

עיצוב חיצוני ופנימי

העיצוב החיצוני של ה Seal U נותר ללא שינוי, כלומר רכב נאה למדי וגדול. אישית אהבתי מאוד את חלקו האחורי שהזכיר לי משהו מב.מ.וו ו-AUDI .



                    BYD Seal U-DMi - סביבת נהג


גם פנים הרכב נותר ללא שינוי, מה שאומר צבעים כהים יחסית ובעיקר ללא העיצוב המצועצע של ה Atto3. האיבזור נותר נדיב מאוד עם ריפודי עור טבעוני כהים ונוחים, מושבים קדמיים חשמליים עם חימום ואיוורור, תאורת אוויר, גג פנורמי נפתח עם וילון חשמלי, חישוקי 19'', אפשרות ל V2L (כלומר להוציא חשמל החוצה מהרכב לטובת הפעלת מכשירי חשמל ביתיים), בקרת אקלים ופתחי מיזוג אחוריים, שפע של שקעי טעינה ברכב גם מקדימה וגם מאחורה, בנוסף לשני שמטחי טעינה אלחוטיים שמנעו מריבות בין בעל לאישתו שיוצאת מהבית עם סלולרי שמתחנן לטיפת חשמל, לוח מחוונים בגודל 12.3'' (שימו לב לא התבלבל בין חיווי צריכת החשמל לחיווי המהירות), מסך מולטימדיה בגודל 15.6'' (לטעמי גדול מדי), וזו רק רשימה חלקית.

כמו כל Seal U גם הפלאג אין נהנית מבסיס גלגלים של 2.765 מטר, ועם רצפה שטוחה מספקת מרווח פנימי מעולה ליושבים מאחור.


מנועים - חשמלי ובנזין

רכב המבחן ברמת גימור Boost מצוייד במנוע חשמלי בהספק של 197 כ"ס ומנוע בנזין (ללא טורבו) בנפח 1.5 ליטר המפיק 98 כ"ס. ההספק המשולב עומד על 218 כ"ס, והמומנט על 30.6 קג"מ. בהיצע של BYD יש גם את רמת הגימור דיזיין, שמשלבת שני מנועים חשמליים ועוד מנוע טורבו בנזין להספק כולל של 324 כ"ס ומומנט של 55.1 קג"מ

הנתונים הרשמיים של ה Seal U מצביעים על טווח חשמלי של 80 ק"מ, ובנוסף טווח בסיוע מנוע הבנזין של עוד 1000 ק"מ.

בנהיגה ה Seal U DM-i מרגישה מאוד דומה ל Seal החשמלית, כלומר מתלים רכים יחסית, שעושים עבודה טובה בכבישים בינעירוניים. בעיר לרוב עבודת המתלים טובה, אבל שיבושים בכביש כמו גם פסי האטה, מחייבים האטה אם לא רוצים לקבל חבטה בעיקר מהמתלים האחוריים. על אף האמור, יש להכניס את הביקורת הזו לפרופורציות הנכונות. לא מדובר בשום דבר משמעותי או משהו שימנע ממני מלהמליץ לכם על הרכב.

 BYD Seal U DM-i - אחור


צריכת דלק

הסיפור הגדול של ה Seal U DM-i הוא צריכת הדלק, וזה גם הסיפור שקשה מאוד לחשב. רשמית הרכב עם טווח חשמלי של 80 ק"מ. בפועל אתם תתחילו לנסוע על חשמל, אבל בשלב מסויים, אחרי כמה עשרות ק"מ לא גדול, הרכב יפעיל את מנוע הבנזין על מנת להטעין את הסוללה. זה יקרה כאשר הסוללה תגיע לסביבות ה 25% טעינה. אם לא תעשו דבר הרכב ימשיך לנסוע כך עד שתגלו שהסוללה שלכם כבר טעונה ב 70%, אבל הרכב ממשיך להטעין. אז אתם תעבירו ידנית את הרכב למצב חשמלי מלא (יש מתג לבחירת מצבים) ושוב תסעו רק על חשמל. כאשר יצאתם עם מיכל דלק מלא וסוללה טעונה במלואה, החיווי שאתם תקבלו יהיה של 100% סוללה ו 1000 ק"מ על דלק. בנסיעה של כ 310 ק"מ, היה שלב בו חיווי הטווח על הבנזין הראה עד 744 ק"מ, כלומר עברו 246 ק"מ (התחלתי ב 990 ק"מ) ואז העברתי את הרכב למצב חשמלי, ושוב הפלגנו על גבי החשמל לאורך עשרות ק"מ, ולא במהירות נמוכה. כדי להבין את צריכת הדלק, נכנסתי לתחנת דלק ומילאתי את המיכל ב 18.6 ליטר בדיוק, כלומר צריכה ריאלית של 16.7 ק"מ לליטר, במציאות, לא מחושב.

אם תשאלו אותי מה צריכת הדלק בפועל, אני באמת לא יודע לחשב. אני כן יודע לומר בוודאות שיש ב Seal U DM-i ( ובכל רכבי הפלאג אין הייבריד המתקדמים) משהו שמקנה שלוות טווח (ההפך מחרדת טווח). נסענו 310 ק"מ, ועדיין היה לנו מעל 700 ק"מ טווח על מיכל הדלק.

אם הנסועה היומית שלהם היא כמה עשרות ק"מ, אתם תעברו חודשים ארוכים בין כניסות לתחנת דלק. אם אתם צריכים לנוסע רחוק, תניעו וסעו. ללא שום צורך להתחשב בעמדות טעינה או טווחים. בזה יש ל Seal U DM-i יתרון גדול על פני החשמליות.


בטיחות, מחיר ותחרות

בתחום הבטיחות ה Seal U DM-i מקבל ציון איבזור בטיחות 6 (עדכני ל 2025) וכמובן חמישה כוכבים מקסימליים במבחן הבטיחות האירופאי ה EuroNcap.

ה Seal U DM-i משווקת בשתי רמות גימור, בוסט (רכב המבחן) במחיר של 210.0 אש"ח, ודיזיין במחיר של 235.0 אש"ח.

תחרות – התחרות הגדולה של ה Seal U DM-I מגיעה לדעתי דווקא מאחותה התאומה החשמלית המלאה. בפער של כ 20.0 אש"ח מקבלים את אאותו הרכב אבל עם הנעה חשמלית מלאה. האם אותה 'שלוות טווח' שווה לכם כ 20.0 אש"ח, זה כבר עניין אינדיבידואלי.

במחיר של רמת הגימור דיזיין התחרות הופכת להיות אגרסיבית מאוד מול הטובות שבמכוניות כמו טסלה מודל Y או איוניק 5, ובוודאי גם מכל התחרות מהמזרח כמו אקספנג G6 שמחירה מתחיל ב 200.0 אש"ח, סרס 5 המעודכנת, צ'נגן דיפל 07 ועוד רבות וראויות.

ציון מסכם:

 

BYD Seal U DM-i

נוחות

4

דינמיות

4

צריכת דלק / טווח חשמלי

5

איבזור

4.5

בטיחות

4.5

עיצוב

4

תמורה למחיר VFM

3.5

ממוצע

4.2

 


תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    יוסי 10/01/2025 18:15
    הגב לתגובה זו
    כתבה מעניינת אך חסרים יותר פרטים הכתבה מדברת על טווח 1000 קמ בן תדלוקים ואכן חיסכון גדול בדלק ובזה הכתבה מסיימת מה שחסר בכתבה שהרכב צריך למעשה טעינה יומית כול יום למי שמנהל את החשמל בלבד ולכן הדלק הוא לא םקטו אלה טעינות החשמל היומיות ומה העלות של טעינות האלה בחישוב חודשי על זה הכתבה לא מתייחסת וזה נתון לוקה בחסר מאוד משמעותי
  • 1.
    שוקי 10/01/2025 06:23
    הגב לתגובה זו
    את מי זה מעניין