
"הרכבים החשמליים הסיניים מובילים על השוק ב-5 שנים"
"פרוטקציוניזם לא עובד כשמדובר במוצרים טובים", אמר מנכ"ל BYD וואנג צ'ואנפו על רקע הטלת המכסים של האיחוד האירופי ושל ארה"ב; בינתיים BYD ממשיכה לצמוח בשוק המקומי, אבל האם היא תצליח להמשיך לצמוח גם מחוצה לו?
סין מקדימה את המתחרים בתעשיית הרכב החשמלי ב-3-5 שנים, כך טוען מנכ"ל BYD, וואנג צ'ואנפו. לדבריו, העליונות הסינית באה לידי ביטוי במוצרים, בטכנולוגיה ובשרשרת האספקה של התחום. וואנג אמר את הדברים בראיון לטלוויזיה הממלכתית של סין, בעקבות כנס בהשתתפות נשיא
המדינה שי ג'ינפינג ובכירי התעשייה המקומית.
הכנס, שנערך השבוע, כלל דמויות מפתח מהסקטור הטכנולוגי, כאשר וואנג היה בין הדוברים המרכזיים. דבריו מצטרפים לעלייה החדה של תעשיית הרכב הסינית, אשר עקפה את יפן ב-2023 והפכה ליצואנית הרכב הגדולה
בעולם.
יתרון לא הוגן
הרכבים החשמליים הסיניים משתלטים על העולם ולוקחים נתח שוק משחקניות ענק כמו טסלה. אחתה סיבות העיקריות להצלחה של החברות הסיניות היא שהן מקבלות סובסידיות מהממש הסיני שמאפשר להן להוזיל את המחירים. כך בעוד טסלה מתקשה להוריד את מחירי הרכבים שלה מתחת לטווח של 20-25 אלף דולר, החברות הסיניות מוכרות רכבים בפחות מ-20 אלף דולר.
דבריו של מנכ"ל BYD נשמעים על רקע ההתמודדות של חברות הרכב המקומיות עם מכסי ייבוא מצד ארה"ב והאיחוד האירופי, שלאחרונה הודיע
על הטלת מכסים של 17% על רכבי BYD החשמליים, צעד שנועד להגן על התעשייה המקומית באירופה. וואנג התייחס לכך בראיון נוסף שפורסם ברשתות החברתיות הסיניות, ואמר כי "פרוטקציוניזם לא עובד כשמדובר במוצרים טובים". הוא הדגיש כי תמיכת הצרכנים היא זו שמניעה את BYD להתגבר
על האתגרים השונים ולהמשיך להוביל את התחום.
- האם קציני צה"ל יסעו ברכבים סיניים? ומי ידאג שהסינים לא מאזינים להם?
- לקראת מלחמת מחירים חדשה? ההודעה של BYD שמפילה את המתחרות
BYD ממשיכה להתחזק
בינתיים, בתוך כך, BYD מתמודדת עם גל תלונות מצד לקוחות בסין, לאחר שהחברה הודיעה כי תציע תכונות נהיגה אוטונומית ללא תשלום ברוב דגמיה החדשים. הצעד גרם לרבים מהלקוחות הקיימים לחוש כי שילמו מחיר גבוה מדי על הרכב שרכשו קודם לכן.
BYD נהנית משוק ביתי עצום בסין ומדינמיקת שוק שממשיכה להעדיף רכבים חשמליים. בנוסף, החברה הצליחה
לשמר עליית מחירים מתונה יחסית ולהתמודד בצורה יעילה יותר עם אתגרים בשרשרת האספקה. ההובלה של BYD נובעת לא רק מהמספרים הגבוהים אלא גם מהיכולת לייצר דגמים מגוונים ומוזלים שמותאמים לשוק המקומי ולעולם. מנגד, המתחרה הגדולה, טסלה, ממשיכה להתמקד במותג יוקרתי יותר ובפרויקטים
שאפתניים כמו הרובו-טקסי ודגם חדש זול שצפוי לצאת ב-2025, אך התחרות מסין מתחזקת.
BYD הוכיחה שהיא יכולה להתחרות בטסלה במספרים, אך השאלה הגדולה היא האם היא תוכל לשמור על המומנטום גם בשווקים בינלאומיים. עם יותר דגמים חשמליים וזולים, ייתכן
ש-BYD תהפוך למתחרה עולמית אמיתית שתסכן את ההובלה של טסלה גם מבחינה תדמיתית. בינתיים, טסלה נחשבת למהודרת ולאיכותית ביותר מבין כל חברות הרכב החשמליות, ובאופק לא נראה שמעמדה יתערער, אבל BYD היא בהחלט מתחרה ראויה.
- 1.20 אלף דולר !!! 19/02/2025 04:51הגב לתגובה זוטרוף מוחלט