חברת התעופה האירית שנמצאת בעמדה תחרותית חזקה יותר מכולן

ריאנאייר, גידרה את עצמה כאשר רכשה מלאי נפט עוד כשהיה ב-65 דולר לחבית, ובכך היא נמנעת מעליית מחירי הדלק שזינקו בחצי שנה האחרונה, בנוסף החברה לא קיצצה את כח האדם שלה וכעת, היא מוכנה יותר מכולן לגל הביקושים שמגיע לאחר דעיכת הקורונה
 | 
telegram

חברות התעופה נמצאות בתקופה מורכבת. הביקוש שובר שיאים והחברות חוזרות לרמת ההכנסות שהן הציגו לפני הקורונה. מצד שני החברות מתמודדות עם מחסור חמור בכוח אדם שמאלץ אותן לבטל טיסות והעלויות התפעוליות מזנקות בעקבות מחירי הדלק.

אנליסטים טוענים כי ריאנאייר RYANAIR HLDS PLC -0.47% RYANAIR HLD 44.87 -0.47% RYANAIR HLDS PLC סגירה:0 פתיחה:45.19 גבוה:45.19 נמוך:44.4 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , חברת התעופה האירית, שונה מכולן ונמצאת בעמדה תחרותית טובה יותר מכולן. היא חברת התעופה הגדולה באירופה. בניגוד לחברות תעופה אחרות, ריאנאייר גידרה כמעט 80% מהדלק שלה עד לתחילת שנה הבאה ובכך, מגנה על עצמה משינויי מחיר חדים בדלק. היא רכשה דלקים כאשר הנפט היה במחיר של 65 דולר לחבית, כמות שתספיק לה עד הרבעון הראשון של שנת 2023.

בנוסף, ריאנאייר לא הפחיתה את כח האדם שלה בעזרת פיטורים בכדי לחסוך עלויות. המהלכים הללו שריאנאייר נקטה, שמים אותה בעמדה טובה יותר מהמתחרות כששוק התעופה חוזר במלוא עוצמתו.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

המניה של החברה, שנסחרת באירלנד וגם בנאסד״ק כבורסה משנית, נפלה יחד עם הסקטור כולו, ואיבדה 21% בשנה האחרונה. מדד התעופה האירופאי ירד ב-23%. כך שמנית החברה עם ביצועים טובים יותר מבנצ'מרק הענף.

ריאנאייר, כמו כל מתחרותיה, ראתה את הביקוש לטיסות צונח בגלל נגיף הקורונה. בנוסף, רוסיה פלשה לאוקראינה והסנקציות הנלוות פגעו באספקת הנפט שזינק במחיר וגרם לעליה במחיר הדלק, מצרך חשוב במטוסים. כמו כן, המלחמה שיבשה את נתיבי הטיסה במזרח אירופה.

רוב חברות התעופה פיטרו עובדים בקורונה, וכעת, כשנפח הטיסות והביקושים חוזרים, הם מתקשים לגייס עובדים בחזרה, מה שמשאיר אותם עם כח אדם מצומצם. ג'רלד קו, אנליסט בברוקר ליברום, טוען כי בשל המחויבות של ריאנאייר, היא נמצאת בעמדה טובה יותר מהמתחרות. "ריאנאייר בחרה לשמור על צוותי טיסה ומטוסים פעילים במהלך המגיפה, בזמן שהמתחרות מחפשות עובדים בנרות, ריאנאייר, לא״.

אלכסנדר פטרסון, אנליסט ב-Peel Hunt, מעניק מחיר יעד של 18 אירו, אפסייד של 46% מהמחיר הנוכחי של המניה ואומר שלראינאייר יש את הפוטנציאל להגדיל את נתח השוק שלה בעקבות ההחלטות שביצעה בזמן המגיפה.

ריאנאייר מכוונת ל-166.5 מיליון נוסעים לשנת 2023, עלייה מ-97.1 מיליון נוסעים בשנת 2022. חברת התעופה שבסיסה בדבלין, אירלנד, פועלת ב-36 מדינות, עם התמקדות באירופה ולה שווי שוק של 14.1 מיליארד אירו. היא מטיס 483 מטוסי בואינג 737, ו-29 מטוסי איירבוס A320.

המניה נסחרת במכפיל של 11 על הרווחים החזויים לשנת 2023, דיסקאונט של 10% בהשוואה למתחרותיה שנסחרות במכפיל גבוה יותר. החברה רשמה הפסד לפני מס של 430 מיליון אירו ברבעון הראשון של השנה, קטן יותר מההפסד של 1.1 מיליארד אירו ברבעון המקביל ב-2021. סך ההכנסות עד כה בשנת 2022 עמדו על 4.8 מיליארד אירו, גבוה משמעותית מ-1.6 מיליארד אירו ב-2021. אך לא לשכוח כי בשנת 2021, הקורונה הייתה בשיאה, ושוק התעופה עדיין לא חזר לפעילות מלאה.

הדובר של ריאנאייר: ״החברה מפעילה לוח זמנים מלא של 3,000 טיסות יומיות הקיץ, בניגוד לחברות תעופה רבות אחרות שלא הצליחו לתכנן כראוי את חזרת הטיסות לאחר הקורונה. שמרנו על הטייסים וצוות הטיסה שלנו פעילים לאורך כל המגיפה, וכתוצאה מכך אנו מסוגלים לעמוד בדרישת הלקוחות והחזרה לשגרה".

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות