מחירי הרכב ימשיכו לעלות בשנה הקרובה – בכמה? והאם הציבור ימשיך לקנות?
אין רכבים חדשים. אם תרצו לקנות רכב חדש תחכו כמה חודשים טובים, זה גם יכול להיות חצי שנה ואפילו יותר. ועדיין – הביקוש לרכבים חדשים מטורף. למרות המיסוי הגבוה, למרות שיבואניות הרכב מנצלות את הביקוש ומעלות מחירים, סדר גודל של 300 אלף רכבים חדשים נמכרים בשנה.
לקראת סוף השנה ופתיחת השנה הבאה, יש לנו בשורות לא נעימות – מחירי הרכבים ימשיכו לעלות. התירוץ של היבואנים הוא בעיות בשרשרת האספקה ועלייה במחירי חומרי הגלם, רק שאם תציצו בדוחות שלהם, תקבלו שהמרווחים (שיעורי הרווח) עולים, משמע – הטיעון שלהם לא נכון (לפחות לא כפי שמשתקף בדוחות הכספיים עד מחצית 2022). ב-2023 יעלו גם המסים על חלק משמעותי מהרכבים.
מס הקנייה משתנה בהתאם לסוג ההנעה של כלי הרכב, כאשר על רכבים חשמליים משלמים מס של כ-10%, על רכבים מסוג פלאג-אין – מס של כ-40%, ועל רכבים רגילים מוטל מס גבוה של כ-83% משווי הרכב. בשנה הקרובה, ומתוקף עדכון אוטומטי של רשות המסים, יעלה המס על הרכבים החשמליים לכ-20% ועל מכוניות הפלאג-אין לכ-55%. עם זאת, אולי תגיע בשורה ויקפיאו את המסים על רכבים אלו. אם לא, מדובר בהעלאת מחירים דרמטית.
מבחינת המכוניות הרגילות (היברידיות או אלו שמונעות באמצעות אוקטן 95 או סולר), עליהן מוטל מס של כ-83%, הרי שיש מקרים שאם הרכב פחות מזהם, מפחיתים את המס וזה מגיע לכמעט 20 אלף שקל. הבעיה שגובה ההטבה צפוי להשתנות בתחילת השנה הקרובה, ובכך תופחת הטבה של כמה אלפי שקלים בחודש.
אז סיכום ביניים: מחירי הרכבים יעלו ב-2023 כי החברות טוענות שחומרי הגלם התייקרו. כאן מדובר על עלייה שמוערכת בשוק בכ-10% לפחות. במקביל מס הקנייה יעלה ברכבים החשמליים והפלאג-אין וייקר את הרכבים בעוד 10% לפחות. מעבר לכך, צפויה בהיברידיות עלייה של עוד כמה אלפי שקלים בגלל הפחתת ההטבה.
ומכאן שבאופן תמוה, דווקא עליית המחירים ברכבים "רגילים" ומזהמים תהיה יחסית צנועה, בעוד שהחשמליים, הפלאג-אין וההיברידיים יסבלו מעליית מחירים משמעותית. עולם הפוך – צריך לעודד את הרכבים האלו לטובת הפחתת זיהום האוויר ובפועל מעודדים את הרכבים המזהמים.
המכוניות החשמליות נחלקות לשניים – המכוניות הסיניות שהן זולות יחסית לעומת כל היתר כולל טסלה TESLA INC +0.94% TESLA INC 342.82 +0.94% סגירה:0 פתיחה:341 גבוה:344.88 נמוך:337.7 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: - המודלים הסיניים כוללים את MG, איירווס, סקייוול, BYD וג'ילי - והיתר שהן טסלה, וולבו וכל האחרות.
הרכבים הסיניים זוכים לביקושים גדולים, עד כדי כך שלוקח מעל חצי שנה לספק אותן. במצב כזה שהביקושים עולים על היצע, אין שום סיבה שהיבואן ייקח על עצמו את עליית המחיר ועליית המסים. המשמעות היא שמחירי הרכבים הסיניים צפויים לעלות ב-2023 ב-10-20 אלף שקל.
גם ברכבים החשמליים היקרים יש ביקושים גדולים מההיצע וגם כאן, נראה שהיבואנים לא יקחו על עצמם את עליית המחירים, אם כי, להבדיל מהביקושים של אלפי רכבים חשמליים למותג סיני, כאן מדובר על מאות ולכל היותר כמה אלפים בודדים, אז כן ישנה אפשרות שהיבואן יחליט להשתתף בעליות המחירים, כדי להיות אטרקטיבי יותר בקטגוריה שלו.
עד כאן לגבי החשמליות. לגבי הפלאג-אין וההיברידיות צפוי שהמחיר יעלה באזור ה-15-10 אלף שקל לפחות, אלא אם המדינה תקפיא את המיסוי ולגבי הרכבים המסורתיים, שם תהיה עלייה, אבל פחותה מהרכבים ההיברידים והפלאג-אין, תלוי כמובן בקטגוריה ובסוג הרכב.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
3.השיטה עברה מהנדלן לרכבלן גז 24/10/2022 18:22הגב לתגובה זו6 0יבואני הרכב גילו את השיטה של יזמי הנדלן הפצת ידיעות על מחסור ומשבר הספקה באמצעות כלי התקשורת עוד לפני שהלקוח הגיע לאולם המכירות כל מי שרוצה נכנס למגרש \ סוחר רכב ויוצא עם רכב חדש יד 00 במקום גם באולמות התצוגה הרשמיים אפשר , רק צריך להתעקש אבל באמצעות כתבות כאלו אתם גורמים ללקוח תחושה שעושים לו טובה שמוכרים לו וככה המחירים עוליםסגור
-
2.די לגזל ולעושק המדינה היקרה בעולםמטומטמים גוזלים את כולנו נידרש חרם !! 24/10/2022 16:30הגב לתגובה זו6 0מטומטמים גוזלים את כולנו נידרש חרם !!סגור
-
1.אם הייתה תחבורה ציבורית 24/7 יעילה ומדוייקתשמעון 24/10/2022 15:54הגב לתגובה זו2 0היה פחות צורך במכונית פרטית, ורוב בתי האב היו מסתפקים ברכב יחיד. רכב הוא גם תחביב לפעמים, אבל כמות המכוניות שמשמשות לתחבורה יום יומית בארץ, גבוה בהרבה מהמקובל בעולם, פשוט כי אין ברירה. אף אחד לא נהנה מהמכונית החדשה שלו, בסך הכל הוא רוצה להגיע הביתה בשלום. ולא מאוחר מדי.סגור