חוק אגרת הגודש יתבטל?
חוק אגרות הגודש יבוטל - מי רגב שרת התחבורה מקפיאה בשלב זה את המכרז שפורסם לצורך הקמה והפעלה של המיזם שאמור היה להיכנס לתוקף ב-2025. בשלב זה, יידחה מועד ההגשה של ההצעות למועד בלתי ידוע. המשמעות המידית היא כמובן עיכוב, אבל ייתכן שהכוונה למסמס את אגרות הגודש שנועדו ליצור תנועה נורמלית יותר באזור המרכז.
המכרז המקורי פורסם בספטמבר והיה אמור להסתיים בחודש זה. החוק נזכיר, התקבל במסגרת חוק ההסדרים של הממשלה הקודמת, והוא כולל התייחסות מפורשת עם לוחות זמנים להחלת אגרות גודש בגוש דן. על פי החוק המחיר-אגרה ייקבע על-פי מעבר בין שלוש טבעות גיאוגרפיות. מעבר בין כולן יחייב את הנהג בשעות העומס לשלם 25 שקל, ויהיו כמובן מדרגות ומחירים שונים לשעות אחרות ולמעבר בין פחות אזורים-טבעות גיאוגרפיות.
החוק לא היה אהוד בלשון המעטה על הקואליציה והיתה כוונה לבטלו. ייתכן שהסיבה לאי ביטולו אלא "רק" הקפאתו נובעת מכך שההסכם בין משרד התחבורה לאוצר סיפק למשרד התחבורה תקציבים לתחבורה הציבורית בתנאי שיהיה חוק אגרות הגודש. ביטול היה מושך את התקציבים בחזרה.
- 3.רון 16/03/2023 12:48הגב לתגובה זו1 . לסגור את הסיטי סנטר לתחבורה פרטית לטובת תחבורה ציבורית 2 . לטווח הארוך חובה להתחיל עם פרוייקט המטרו עכשיו עם מבט ל - 50 שנה קדימה . .
- 2.תושב ת"א 16/03/2023 12:43הגב לתגובה זוברור שיש להעדיף תחבורה ציבורית , לכן סגירת מרכז העיר למכוניות פרטיות ייעלץ את הבאים מבחוץ להשתמש בתחבורה ציבורית . הכבישים יתפנו , החניונים יתפנו והתחבורה הציבורית תזרום . היום עם האוטובוסים והמוניות החשמליות זיהום האוויר והרעש יפחתוגם הם וכולם ירוויחו . ( עם אין שכל אין דאגות) .
- 1.מרכז הארץ 16/03/2023 02:17הגב לתגובה זוכמו תמיד , העשירים שלא איכפת להם לשלם לכל נסיעה כמה שקלים יהנו מכבישים יותר ריקים והציבור או ישלם או יסע בתחבורה הציבורית המקרטעת .לא הגיוני ,לא נכון.לבטל !
- יאיר 20/03/2023 10:27הגב לתגובה זולתחזק אותו יעלה מיליארדים . העצבים של הנהגים גוררים אלימות וברדק . מתאים לרגב .
- ובדיוק בכלל אנשים עם רגשי נחיתו כמוך המדינה הולכת להחרב (ל"ת)תושב 19/03/2023 14:48הגב לתגובה זו