מחירי המוניות יתייקרו ב-3% - למה Uber לא פועלת בארץ?
מחירי המוניות יעלו ב-1 באפריל, בשיעור של כ-3% כחלק ממנגנון אוטומטי ונוסחה שלוקחת בחשבון פרמטרים רבים לרבות מחירי הדלק. התעריף ההתחלתי של המונה יהיה כ-12.2, התעריף לכל דקה ולכל קילומטר של נסיעה יהיה 1.91 שקל בתעריף יום (שעות היום במשך השבוע - תעריף א').
בשעות הערב-לילה העלות באמצע השבוע תהיה 2.29 שקל לדקה או קילומטר. זה יהיה גם התעריף בשבת בבוקר (תעריף ב'), ובשעות הערת והלילה בסופ"ש התעריף יהיה 2.68 שקלים לדקה או קילומטר נסיעה (תעריף ג').
צריך כמובן להעלות את מחירי המוניות במקביל לעלייה בהוצאות הנהגים. אבל שוק המוניות לא תחרותי מספיק ולא מתחשב בעלויות הגבוהות של הנסיעות במונית. בעולם יש פתרונות זולים משמעותית.
למה אובר לא פועלת בארץ?
אפליקציית התחבורה הגדולה בעולם - אובר Uber פועלת בעשרות מדינות בעולם, כשהמודל שלה הוא פשוט - כמעט כולם יכולים להיות "נהגי מוניות". הציבור יכול דרך האפליקציה להזמין נהג שיסיע אותו, זה לא חייב להיות נהג מונית. יש בשלב הראשון מסננת שבודקת ומאשראת את הנהגים האלו, רואים באפליקציה את ההיסטוריה שלהם וזה עובד בדומה לשירות מוניות, רק שזה זול יותר משמעותית.יש אפליקציות נוספות דומות כמו ליפט, כשבינתיים אובר היא המובילה העולמית. אם אובר היתה נוכחת כאן ואם היו מאפשרים לה לפעול בדומה לאיך שהיא פועלת בארה"ב ובמקומות נוספים בעולם, המחירים היו נחתכים ב-30% לפחות. זו יכולה להיות בשורה גדולה לציבור, אבל הלובי של נהגי המוניות חסם אותה.
אובר פעלה בארץ עד ללפני שנה, אבל זו היתה פעילות מינורית ומול נהגי המוניות ולא לשם פתיחת השוק לנהגים חדשים. אובר ניסתה להיכנס לשוק המקומי כבר לפני עשור. משרד התחבורה בראשותו של ישראל כ"ץ התנגד וקיבל את עמדת נהגי המוניות. החל מאבק משפטי שבסופו קבע בית המשפט שאובר לא יכולה לספק למפעילים שלה שכר הוגן (מי קבע מה זה שכר הוגן?) ולא אישר את כניסתה.
אובר המשיכה לפעול כאן תחת מודל חדש - שיתוף פעולה עם נהגי המוניות. האפליקציה בעצם הפכה לדרך להזמנת מונית. אלא שהקורונה, שינויים בהנהלה והפסדים שוטפ0ים גרמו לאובר העולמית להקפיא את הפעילות.
אחרי הקפאה של כשנה נעשה ניסיון חוזר שנמשך כשנה בשיתוף עם יאנגו, אבל גם הוא לא התרומם. נהגי המוניות פשוט לא רוצים לעבוד עם אובר. מבחינתם היא סוג של מתחרה.
לאורך התקופה ניסו באובר להציג את היתרון הכלכלי ואת התועלת הצרכנית בשירות שלהם, אבל כל שרי התחבורה בתקופה זו - ישראל כ"ץ, מירב מיכאלי ומירי רגב נמנעו ואפילו פחדו מעימות עם הלובי החזק והמיליטנטי של נהגי המוניות. אבל הגיע הזמן להפסיק לפחד ולעזור לציבור לחסוך בהוצאות התחבורה שלו. מי רגב, יכולה לעשות זאת כשרת התחבורה, הסיכויים לכך לא גבוהים.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
21.עלויות של נהג מוניתנהג מונית 25/03/2024 15:43הגב לתגובה זו1 0לכותב הכתבה אין מושג מה העלויות של נהג המונית. וכמה ימים ושעות הנהג צריך לעבוד בשביל להגיע לשכר מינימום. אז בוא תהיה נהג מונית למשך שנתיים ואז תכתוב שוב. כי רק לאחר שנתיים אתה מבין שאתה עובד בחינם. ואתה כנהג מונית אתה עבד.סגור
-
מי שלא מתאים לומדה 27/03/2024 14:56הגב לתגובה זו0 0שיחלוף מקצוע. בדיוק כמו סנדלרים, חנויות צילום, דיסקים, וידאו וכו..סגור
-
20.מוניותחיים 24/03/2024 11:15הגב לתגובה זו1 0נהג מונית עובד מעל 12 שעות בקושי סוגר את החודש.סולר יקר .מוניות יקרות שכירות מס או קניה יקרים.ברגע שהובר יכנסו המס למונית יהיה מיותר שזה הפנסיה של הנהגיםסגור
-
19.אם אין אובר - לא אעלה על מונית פה!! רק אובר!!!!!!! (ל"ת)חחחחחחחחחחחחחח 24/03/2024 11:14הגב לתגובה זו2 2סגור
-
לך ברגל. חחח (ל"ת)יוס 25/03/2024 19:44הגב לתגובה זו0 0סגור
- טען עוד
-
18.שוד הציבור ע"י נהגי המוניותאולגה 24/03/2024 10:41הגב לתגובה זו1 2יוביל לאסון, ומסוכן לביטחון האישי של נהגי המוניות. חייבים להוריד מחיר.סגור
-
17.אובר מצויינתארקדי 24/03/2024 10:39הגב לתגובה זו2 1ממליץ למי שיכולסגור
-
16.הרוב המכריע של נהגי המוניות לא מרוויחים משכורת מינימוםfd 24/03/2024 09:39הגב לתגובה זו3 6נהג מוניות עובד 12 שעות ביום ומרוויח 800 שקל ברוטו בממוצע תורידו דלק ביטוח עלות השכרת מספר ולפעמים גם רכב שזה 1500-1800 שקל בשבוע ותגיעו למסקנה שהנהג נשאר עם 300-350 שקל נטו על 12 שעות עבודה עם 0 זכיות סוציאליותסגור
-
15.אובר לא זוליםאורן 24/03/2024 09:12הגב לתגובה זו0 4רק בהתחלה מחירים זולים מאוד ואחרי שזורקים את שוק המוניות והופכים למונופול הם מעלים מחירים. גם לא רשאים לנסוע בנת"צ ,ללא נת"צ בתל אביב בשעות העומס ממש לא ממולץ.סגור
-
14.אין ביטוח לאובריאיר 24/03/2024 08:45הגב לתגובה זו2 3במקרה של תאונה, אובר לא מכוסה ביטוחית וזאת משתי סיבות עיקריות:1. רשיון הפעלת מונית או בשמו הידוע מספר למונית, הוא רשיון עסק ממדינת ישראל שעולה הרבה כסף ואז יש מונה עם קופה רושמת, עסק רשמי!אובר זאת נסיעה שיתופית בסגנון טרמפ.2. ביטוח למונית עולה סביב 17 אלף ש"ח בשנה מפני שמדובר ברכב ציבורי!אובר עושה שימוש ברכב פרטי, כך שהביטוח לא יכסה ברגע שתהיה תאונה!כלומר אובר עוברים על החוק במדינת ישראל גם מבחינת הסעת נוסעים בתשלום וגם מבחינת הביטוח!בנוסף, נהג מונית עובר הכשרה ובדיקות התאמה, במיוחד מוודאים שהוא ללא עבר פלילי ועומד בבדיקות בריאות!אובר לא בודקים כלום!הכתבה כאן מגמתית ומוטה מאוד כלפי אובר!סגור
-
13.אובר לא תמיד יותר זולהרפול 24/03/2024 08:12הגב לתגובה זו4 3באיטליה היא יותר יקרה. לדעתי אין מה לנהגי המוניות לפחדסגור
-
12.מדינה משוגעתנעים 24/03/2024 06:39הגב לתגובה זו2 6אנח מקוה שאתה תשתמש לא באובר אלה בדריורים שיש וגם תעלה עם נהג שיקלל אותך ויצעק עלייך אז תבין מה זה נהג מוניות ואני לא מדבר על נהגים של אובר בעולם שיכולים לחטוף אותך חסר כאן בעיות באמת בגלל יוקר המחייה חיי האדם יקרים וחשובים כאן מאוד וזאת הסיבה למה באמת אין בארץ אוברסגור
-
הסיבה היחידה היא המאפיה של נהגי המוניות (ל"ת)אמיר1 24/03/2024 08:54הגב לתגובה זו5 3סגור
-
11.אני נהג מוניתרמי 24/03/2024 05:27הגב לתגובה זו6 2הנהגים לא מבקשים העלאה אלא שיחזירו את חישוב הנסיעות במונה לפי מה שהיה לפני ארבע שנים לערך שאז החליטו לשנות את חישוב הנסיעה ונתנו יותר משקל לזמן הנסיעה מה שגרם לנסיעה בפקקים בעיר להיות הרבה יותר יקרה ולנסיעות בין עירוניות ללא כלכלית לנהג.ומה שהנהגים מבקשים שיחזירו את שיטת החישוב הישנה וזהו ולא מבקשים שום תוספת.סגור
-
10.אמרתם מירי רגב אמרתם הכל ???? (ל"ת)יציק 24/03/2024 00:22הגב לתגובה זו4 1סגור
-
9.אולי יש מניעה ביטחונית? (ל"ת)לירור 23/03/2024 20:11הגב לתגובה זו1 4סגור
-
8.פחדו מעימות עם הלובי החזק והמיליטנטי של נהגי המוניותיהווית 23/03/2024 17:47הגב לתגובה זו4 3להתגבר על הפחדסגור
-
7.לא מפחדתנוסע מתמיד חדש 23/03/2024 17:09הגב לתגובה זו2 1פשוט תומכת בנהגי המוניות. מביאים לה תוצאות מעולןת במרכז הליכוד. מירב מיכאלי סתם לקקניתסגור
-
6.פשוט בושה שבישראל אין אוברשני 23/03/2024 16:49הגב לתגובה זו4 2מדינת עולם 3 לבנתיים נהגי המוניות בוכים דמעות תניןסגור
-
5.קצת מידעביטוח המונית עלה ב-45% הרכב עלה 25% , הזכות הציבור 23/03/2024 16:49הגב לתגובה זו2 2ביטוח המונית עלה ב-45% הרכב עלה 25% , הזכות הציבורית שרכשו מהמדינה עולה מעל 260000 ש״ח, המוסכים עולים המון מי כמוכם יודעים, ביטוח מונה, צמיגים, קצין בטיחות, אובר זה לא מונית ז ה חברת הסעות לכל דבר, והם צריכים לשלם לנהג תנאים סוצייאלים ככה בכל מדינה מתוקנת, ומחיר הנסיעה במונית בארץ זול מאודסגור
-
4.גאון הדוררון 23/03/2024 15:43הגב לתגובה זו1 1למה בישראל משלמים על זכות ציבורית 1500 שח מה שאין באובר.איך אובר גובים 30% פחות פשוט לאורך השנים הם שרפו 32 מיליארד דולר.וכמובן ידוע שנהגי מוניות הם מעשירי המשקכאדם שמתעסק בתחום לא הייתי מצפה מכתב לכתוב בצורה כל כך שטחית.סגור
-
3.אובר זה חאפר (ל"ת)רטוק 23/03/2024 14:26הגב לתגובה זו0 4סגור
-
2.מדינה של ממונופולים חזרייםג׳קו 23/03/2024 14:13הגב לתגובה זו3 2בכל תחום קיימת מאפיה שנתמכת ע״י בעלי כוח בממשלות לסוגיהן ששומרות שחס וחלילה הקרטל לא יפורק. רכבים, מוניות, מזון, דיור שכירות רפואה…. המדינה הכי מושחתת ולראיה המחירים היקריםסגור
-
1.בושה!!!נמאס כבר 23/03/2024 13:27הגב לתגובה זו4 2רק בישראל אין אובר!!! הכל מושחת מהיסודסגור