טסלה ממחישה את מצבו האמיתי של שוק ה-EV
נתוני המסירות האחרונים של טסלה TESLA INC +3.07% TESLA INC 320.72 +3.07% סגירה:0 פתיחה:310.52 גבוה:324.68 נמוך:309.22 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: הם רק עוד סימן לקריסה של חלום ה-EV - החברה הציגה לראשונה מזה 4 שנים ירידה במספר המסירות ברבעון הראשון לעומת הרבעון המקביל ומספר שלעומת צפי האנליסטים הפסימיים ביותר אפילו נחשב מביך. טסלה מסרה 387 אלף רכבים במהלך הרבעון בהשוואה ל-420 אלף ברבעון המקביל ובהשוואה לתחזיות האנליסטים הפסימיים ביותר שצפו גם כן מסירות של 420 אלף רכבים.
וול סטריט מאותתת כבר תקופה ארוכה למשקיעים על כך שבועת הרכבים החשמליים התפוצצה - חברות EV קמו כמו פטריות אחרי הגשם אחרי השיאים של 2021-2022, אבל מאז השיא שלהן, מניות חברות ה-EV מהשורה השניה מחקו מעל ל-90% מערכן כאשר הן מוחקות בדרך גם כספי משקיעים אבל גם את כספי המיסים שהושקעו על ידי מדינות.
טסלה כברומטר
טסלה כבר הודיעה שהיא צופה צמיחה קטנה משמעותית השנה. התחרות ההולכת וגוברת בשילוב עם ביקושים נמוכים שמביאים להצטברות במלאים לא משאירים לה ברירה אלה להוריד מחירים, והיא כן הורידה את המחירים בשיעור של כמעט 20% בשנתיים האחרונות, והמניה שירדה בשנה האחרונה ב-12.5% כנראה משקפת את הסנטימנט בתחום כולו.
מנית טסלה ב-12 החודשים האחרונים
אפשר להאשים את אילון מאסק בחלק מהביצועים החלשים של טסלה, כמו שעושה אחד המשקיעים היותר קולניים שלה, רוס גרבר, שאמר שה"ההתנהגות הרעילה" של מאסק היא זו שפגעה במותג של טסלה, אבל מאסק עצמו מצביע על כמה גורמים אחרים.
מאסק מדבר רבות על הסכנה שקיימת בהתעצמות של החברות הסיניות. BYD למשל עקפה באופן זמני את טסלה כחברה המובילה בתחום, ולמרות שהיא עדיין מסרה פחות רכבים ממנה ברבעון הראשון של השנה היא לפחות הציגה עליה לעומת הרבעון המקביל - היא מסרה 300 אלף רכבים ברבעון לעומת 265 אלף רכבים ברבעון המקביל. הסיבה העיקרית לכך שהחברות הסיניות מצליחות יותר היא כי הממשלה הסינית מסבסדת אותן בצורה כבדה ובכך מאפשרת להן למכור במחירים הרבה יותר תחרותיים.
הביקושים יורדים
כתבנו רבות על כך שבועת ה-EV התפוצצה. רוכשים רבים מייחסים יותר חשיבות לבעיות של פריסת רשת הטענה, זמן הטעינה וטווח הסוללה כשהם בוחנים רכב חשמלי כאפשרות ובסופו של דבר בוחרים ברכבים היברידיים כסוג של פתרון ביניים טוב יותר, ובכך למשל מחזקות חברות שהשקיעו יותר בתחום הזה כמו טויוטה.
למרות שמכירות ה-EV בארה"ב ברבעון הראשון עלו ב-40% לעומת הרבעון המקביל, הן היו ללא שינוי לעומת הרבעון שלפני כן, "מה שמעיד על ירידה חדה בביקושים", כתב האנליסט טום נאריאן מפירמת RBC.
עם הכניסה ל-2024 ההערכות דיברו על צמיחה של 29% במכירות EV ברחבי העולם, אבל ההערכות האלה כבר ירדו ל-27%. בצפון אמריקה המכירות צפויות לצמוח ב-26.8% אבל שיעור החדירה שם שעומד על 12.5% הוא הנמוך ביותר מבין שלושת השווקים הגדולים - צפון אמריקה, אירופה וסין. בסין שיעור החדירה עומד על 40% כאשר 78% מסך המכוניות שנמכרות הן חשמליות, אבל רוב החברות הסיניות מסובסדות על ידי הממשלה.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
10.טסלה היא גם חברת ai רובוטיקה ואנרגיהאזרח 05/04/2024 14:59הגב לתגובה זו1 0אני ממשיך לקנותסגור
-
בדיוקיובל 05/04/2024 19:53הגב לתגובה זו0 0אנשים לא מבינים את זהסגור
-
9.גנרטור קטן ברכב היה מוריד את חרדת הטווחצביקה 05/04/2024 13:05הגב לתגובה זו1 0איברידי לעט עתהסגור
-
8.מי משלם לך?גיא 05/04/2024 13:02הגב לתגובה זו0 2לכתוב את כל השטויות האלה? כל המכפישים את שוק ה ev פשוט פתטיים. אין מילה אחרת. מה אתם חושבים? שיש דרך חזרה?סגור
-
7.חשמליות זה זבל (ל"ת)אלון 05/04/2024 10:53הגב לתגובה זו1 0סגור
- טען עוד
-
6.מוזר שהמניה מגיבה לכמות המכירות והרווח על כל רכבלא אמור להשפיע 05/04/2024 07:22הגב לתגובה זו1 0הרי אם טסלה זו חברת רכבים היא אמורה להיות שווה רבע מפולקסווגן, או לכל היותר כמו פולקסווגן. בפועל היא שווה פי 6 ולכן ברור שמבחינת המשקיעים טסלה היא הימור על נהיגה אוטונומית מושלמת + כשלון מוחלט של המתחרים באוטונומיהסגור
-
5.סין מסוכנתמוטי המטיף 04/04/2024 23:52הגב לתגובה זו0 0מחר תאשימו את עצמכם שהשקעתם בה את רוב כספיכם ועזרתם לחזק אותה, כמו שהיום אתם בוכים שהעברת כספים לחמאס.סגור
-
4.ברגע שכלמהחברות נכנסו לתחום אזיובל 04/04/2024 21:37הגב לתגובה זו2 3טסלה תקבל את הנתח שלה כחמישה אחוזים משוק הרכב .שווי של 100 מליארד גגסגור
-
3.אולי בגלל תאבת המיסוי של המדינות (ל"ת)mtlk 04/04/2024 21:18הגב לתגובה זו3 2סגור
-
2.הבעיה שטווח טעינה 500 ק"מ בארהב זה כלום זו הבעיה (ל"ת)משה ראשל"צ 04/04/2024 19:27הגב לתגובה זו4 0סגור
-
יש היום גם 1000 קמ לטעינהשי 04/04/2024 20:50הגב לתגובה זו3 1יש גם 1000 קמ לטעינה. אפשרות טעינה מהירה של דקות בודדות שנותנת 500 קמ. ואפשרות של החלפת בטריה ב-3 דקות. בשורה התחתונה אתה צודק ואני מסכים עם מה שאתה אומר, כי אלה אפשריות שקיימות, אבל עדיין זמינות בכל נקודה כמו לתדלק.סגור
-
1.אני טוען שנים שבסופו של דבר זו עוד חברת רכבים.יובל 04/04/2024 19:17הגב לתגובה זו6 4היו רגעים ש יא הייתה שווה יותר מכל חברות הרכב ביחד.טירוף. עדיין שווה הרבה יותר מערכה האמיתיסגור