התחרות בשוק הרכב החשמלי מתגברת - BYD ופולקסווגן מול טסלה
יצרניות הרכב העולמיות חושפות עוד ועוד מכוניות וטכנולוגיות טובות יותר מקודמותיהן, במה שהופך את התעשייה למסובכת ותחרותית יותר מדי יום. יצרנית הרכבים החשמליים הסינית BYD BYD COMPANY LTD ADR -0.8% BYD COMPANY 67.86 -0.8% סגירה:0 פתיחה:67.91 גבוה:67.91 נמוך:67.47 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: חשפה אתמול את הדור החמישי של טכנולוגיית הפלאג-אין ההיברידית שלה שיכולה לנסוע כ-1,280 ק"מ על מיכל דלק אחד וטעינת סוללה אחת.
מדובר בטווח נסיעה גדול במיוחד, כך שגודל המכונית, גודל מיכל הדלק, איכות הסוללה ושילוב המנוע משחקים כולם תפקיד בהגברת היעילות. BYD מייצרת רק מכוניות חשמליות, בין אם מדובר בדגמים חשמליים המתבססים באופן אבסולוטי על סוללה או דגמים היברידיים נטענים. המכוניות החשמליות הזולות שלה זכו לתשומת ליבם של מתחרות המבקשות להגן על נתח השוק שלהן מחוץ לסין.
גם פולקסווגן הודיעה אתמול על תוכניות להשיק באירופה רכב חשמלי לחלוטין שמחירו יעמוד על 20,000 אירו (21,600 דולר) עד שנת 2027. החלטה זו מגיעה חודשים לאחר ש-BYD הורידה את המחיר של דגם ה-Seagull EV ("שחף") שלה ל-10,000 דולר בסין. החברה מוכרת את הדגם הזה גם במקסיקו וברזיל, אבל שם מחירו מתחיל ביותר מ-20,000 דולר. BYD הודתה שהמכוניות הזולות ביותר שלה יעלו יותר בחו"ל בגלל תקנות הבטיחות המקומיות.
היתרון המהותי של BYD הוא בעלויות של בניית המכוניות בסין, בנוסף לכך שהיא גם מייצרת סוללות משלה. פולקסווגן לעומת זאת, מתכננת לייצר רכבי EV בעלות נמוכה באירופה. "מדובר בייצור של מוכניות חשמליות ברמת הכניסה, ייצור שיבוצע באירופה ועבור אירופה", אמר מנכ"ל פולקסווגן, אוליבר בלום. "בכך, אנו משלבים מחויבות ברורה לאירופה כמיקום תעשייתי, מדיניות תעשייתית אירופאית ובסופו של דבר פועלים למען האינטרסים של הלקוחות האירופים".
רכבי ה-EV במחיר הנמוך אמורים להגיע שנה או שנתיים לאחר שטסלה TESLA INC -1.15% TESLA INC 342.03 -1.15% סגירה:0 פתיחה:345 גבוה:346.6 נמוך:334.3 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: תשיק את ה-EV הזול שלה בתחילת 2025. לאחרונה האיצה טסלה את הפיתוח של הרכב החשמלי הזול שלה על רקע האטה בגידול לביקוש למכוניות שלה, ולמכוניות החשמליות בכלל. טסלה מסרה כ-387,000 כלי רכב ברבעון הראשון, ירידה של כ-9% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הירידה נובעת מכך שהצמיחה הכוללת של כלי רכב חשמליים בארה"ב האטה ביותר מ-40% ברבעון הרביעי של 2023 ל-3% בלבד ברבעון הראשון של 2024.
ההצהרות של פולקסווגן ו-BYD הגיעו בדיוק כאשר טויוטה הכריזה על תוכניות לפתח מנועים הפועלים עם דלקים שונים כמו גז טבעי דחוס ומימן. עד לפני כמה שנים, יצרניות הרכב הוציאו דולרים רבים על מו"פ כדי ליצור מנועי בנזין יעילים יותר. כעת עליהן לפתח סוללות, מנועים חשמליים ומגוון רחב יותר של מנועי בנזין שיכולים לעבוד באופן היברידי. הוצאות מחקר ופיתוח יכולות להקשות על שולי הרווח. טויוטה אמרה לאחרונה שהרווח התפעולי לשנת 2025 יירד ב-20% מכיוון שהיא תגביר את ההשקעות בטכנולוגיה. החברה מצפה לרשום רווח תפעולי של כ-27.5 מיליארד דולר לשנה, אם כי בתחילת החודש ציפו בוול סטריט לרווח תפעולי של קרוב ל-35 מיליארד דולר.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
2.אחרי חשמליותהריצה 30/05/2024 07:44הגב לתגובה זו0 0מראה שזה טרנד שיצטמצם!אני מעדיף להשקיע בפולקס וטויוסגור
-
1.יש מקום לכולם במחיר המתאים לכל הרמות (ל"ת)עושה חשבון 30/05/2024 06:43הגב לתגובה זו0 0סגור