שוק הרכבים החשמליים - לאן?

מי שחקניות הרכב השולטות בשוק הרכבים החשמליים, כמה הוא צפוי לצמוח בשנים הבאות, באיזו מדינה יש שיעור מסירות של 95% רכבים חשמליים ואיפה ישראל בהשוואה עולמית?
 | 
telegram
(7)

המצב בשוק והצמיחה המוערכת ב-2024

שוק הרכבים החשמליים ממשיך לצמוח בקצב מהיר גם ב-2024, כאשר האנליסטים צופים גידול שנתי ממוצע של 23% עד שנת 2035. בארצות הברית, נמכרו מעל ל-1.4 מיליון רכבים חשמליים בשנת 2023, עם עלייה של יותר מ-40% בהשוואה לשנה הקודמת. באירופה, נמכרו כמעט 3.2 מיליון רכבים חשמליים, גידול של כמעט 20% לעומת 2022. בסין, השוק הגדול בעולם, נמכרו למעלה מ-5 מיליון רכבים חשמליים בשנה החולפת.


החברות המרכזיות בתחום

השוק נשלט על ידי מספר חברות מובילות, כאשר טסלה, BYD וניסאן הן השחקניות הבולטות ביותר:
  • טסלה: טסלה ממשיכה להוביל את השוק עם מכירות חזקות של דגמים כמו Model 3 ו-Model Y. בארצות הברית, טסלה מחזיקה בנתח שוק משמעותי של מעל ל-60% משוק הרכבים החשמליים.
  • BYD: החברה הסינית BYD היא השחקנית הגדולה ביותר בסין עם מכירות שיא של דגמים כמו Tang ו-Han. בסין, נתח השוק של BYD עולה על 30%.
  • ניסאן: ניסאן ממשיכה להיות שחקן מרכזי בשוק האירופי עם דגם ה-Leaf הפופולרי שלה. ניסאן מחזיקה בנתח שוק משמעותי במיוחד ביפן ובאירופה.
 


נתח השוק בארה"ב, אירופה וסין

בארצות הברית, טסלה מובילה את השוק עם יותר מ-60% מנתח השוק. באירופה, שוק הרכבים החשמליים מפוזר יותר, כאשר טסלה, פולקסווגן וניסאן מתחרות על הבכורה. בסין, BYD וטסלה הן השחקניות המרכזיות, כאשר BYD מובילה עם נתח שוק של מעל ל-30%.


95% מהרכבים החדשים בנורבגיה הם חשמליים

במדינות שונות יש מקומות ייחודיים שמובילים בתחום הרכבים החשמליים:
  • נורבגיה: נורבגיה היא המובילה בעולם באחוז הרכבים החשמליים, עם 95% מכלל הרכבים החדשים שנמכרים הם חשמליים. המדינה מציעה תמריצים כלכליים משמעותיים למעבר לרכבים חשמליים.
  • גרמניה: גרמניה היא השוק הגדול ביותר באירופה לרכבים חשמליים, עם 18% מכלל המכירות של רכבים חדשים שהיו רכבים חשמליים בשנת 2023.
  • סין: סין היא השוק הגדול ביותר בעולם לרכבים חשמליים מבחינת כמות מכירות, והיא ממשיכה להשקיע בתשתיות ובתמריצים כדי להגדיל את אחוז הרכבים החשמליים על הכביש.
ומה קורה בישראל? נתח השוק במסירות הולך ועולה כשהוא מתקרב ל-20% מהיקף מסירות הרכב בכלל. על פי ההערכות קצב העלייה במסירות רכבים חשמליים יעלה על 20% בשנה, כשהיעדים הממשלתיים מדברים על מסירות רכבים חשמליים של 100% בשנת 2030. לא בטוח שזה יתאפשר, אבל זה היעד. 


מדיניות ממשלתית ותמריצים כלכליים

הצמיחה בשוק הרכבים החשמליים נתמכת על ידי מדיניות ממשלתית ותמריצים כלכליים. בארצות הברית, חוק האינפלציה (IRA) מספק זיכוי מס של 7,500 דולר לרכבים חשמליים שעומדים בדרישות מסוימות, מה שתמך במכירות של דגמים פופולריים כמו ה-Tesla Model Y. באירופה, המדיניות משתנה בין המדינות, כאשר בגרמניה, למשל, הוסרו סובסידיות לרכבים היברידיים טעונים (PHEV) ונסגרו כל הסובסידיות לרכבים חשמליים בסוף 2023.
 


חדשנות טכנולוגית ושיפור חוויית המשתמש

החדשנות הטכנולוגית בתחום הסוללות והטעינה המהירה ממשיכה לשפר את חוויית המשתמש ולהפוך את הרכבים החשמליים לאטרקטיביים יותר עבור הצרכנים. לדוגמה, שיפורים בטכנולוגיית הסוללות יכולים להפחית את עלויות הייצור ולהגדיל את טווח הנסיעה של הרכבים. חברות כמו טסלה, ניסאן ו-BYD משקיעות בפיתוח סוללות חדשות ובתשתיות טעינה מתקדמות. העלייה במכירות משקפת את האמון הגובר של הצרכנים בטכנולוגיה וביתרונותיה הסביבתיים.
 


תשתיות טעינה ותחזוקת רכבים חשמליים

אחד האתגרים הגדולים ביותר לשוק הרכבים החשמליים הוא הצורך בהקמת תשתית טעינה מתאימה. כיום, קיים מחסור בתחנות טעינה מהירות, במיוחד באזורים כפריים ובפרברים. ממשלות ויזמים פרטיים משקיעים בהקמת רשתות טעינה רחבות ומתקדמות. בארצות הברית, למשל, התוכנית הפדרלית משקיעה מיליארדי דולרים בהקמת תחנות טעינה ציבוריות כחלק מהמאמצים לעודד את המעבר לרכבים חשמליים.

 


מגמות עולמיות וחדירה לשווקים חדשים

בעוד שהצמיחה בשווקים המפותחים נמשכת, רכבים חשמליים מתחילים לחדור גם לשווקים מתפתחים כמו הודו וברזיל. במדינות אלו, רכבים דו-גלגליים ותלת-גלגליים חשמליים הופכים לפופולריים יותר בשל נגישותם ומחירם הנמוך יחסית. בהודו, לדוגמה, מכירות רכבים חשמליים עלו ב-70% בשנת 2023, כאשר נרשמו כ-80,000 רכבים חשמליים חדשים.


אתגרים והזדמנויות

למרות הצמיחה המרשימה, השוק מתמודד עם אתגרים רבים. עלויות הייצור של סוללות עדיין גבוהות, ותשתית הטעינה זקוקה לשדרוגים משמעותיים. עם זאת, ההשקעות הגדולות במחקר ופיתוח מבטיחות המשך שיפור הטכנולוגיה והפחתת העלויות.

תגובות לכתבה(7):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    רק בארץ ההפך
    מיקי 05/06/2024 20:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין תמריצים וההפך מעלים את המיסים ועושים הכל כדי שלא נעבור לחשמליות. מצד שני גם תשתיות ציבוריות אין וגם לא אופק אופטימי... בקיצור מדיניות כושלת בכל תחום
    סגור
  • 6.
    טקסט שטחי מדי (ל"ת)
    לוקו 04/06/2024 19:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    שכחתם את העיקר
    מיואש 04/06/2024 13:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בקרוב - מס נסועה על רכבים חשמליים בלבד.
    סגור
  • 4.
    טכנולוגיה לא מספיק מבושלת (ל"ת)
    העיקר שמו טאבלט 03/06/2024 17:42
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 3.
    לא מתאים לחום הישראלי.
    איתי 02/06/2024 17:19
    הגב לתגובה זו
    4 6
    ירידה חדה בביצועים וץ ירידה הקיבולת הסוללה ונזק מצטבר. בהצלחה למי שקונה
    סגור
  • טען עוד
  • 2.
    שכחתם את יו דאי,קיה
    חיגז 02/06/2024 15:07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מאמר מגמטי מזכיר רק את טסלה,BYD,ושארהחברות.היכן ינדאי ,קיה
    סגור
  • 1.
    שוק הרכבים החשמליים - לאן? לפח. (ל"ת)
    הצחתיהוני 02/06/2024 13:55
    הגב לתגובה זו
    9 5
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות