טויוטה לנדקרוזר 2024
צילום: יצרן

מכירות רכב בעולם - טויוטה בראש, ומה יכולה BYD ללמוד מהשוק הישראלי

נתוני מכירות הרכב בעולם מציגים תמונה מעניינת ושונה מהמוכר לנו מהשוק המקומי. טויוטה, פורד ופולקסוואגן מככבות, יונדאי וקיה פחות, ואיפה BYD וטסלה?
יואב פולס | (3)

נתוני מכירות כלי רכב בעולם שמתפרסמים באתרים שונים בעולם בימים אלו מציגים מידע מעניין מאוד לגבי מכירות המותגים השונים בעולם, ובאופן שונה משוק הרכב המקומי.

על פי הנתונים שפורסמו, במהלך חודש יולי 24' מכרה טויוטה מעל 651.0 אלף כלי רכב בעולם, כשהשניה אחריה היא פולקסווגן עם נתון שהוא כמעט חצי מהמכירות של טויוטה 346.0 א' כלי רכב. במקום השלישי מתמקמת BYD עם כ 316.0 אלף מכוניות ברחבי העולם, הונדה במקום הרביעי עם 280.0 אלף יחידות, ופורד במקום החמישי עם כ 265.0 אלף מכוניות.

אם אתם שואלים על יונדאי וקיה הדומיננטיות מאוד בשוק הישראלי, אזי יונדאי במקום השישי עם כ 246.0 אלף מכוניות שנמכרו ביולי, וקיה במקום התשיעי עם 199.0 אלף מכוניות.

לאלו מביניכם שרואים את העולם דרך המשקפים של אילון מאסק נספר שטסלה במקום ה 13 בחודש יולי עם 112 אלף מכוניות שמכרה.

אבל התמונה הזו מטעה מעט שכן סיכום המכירות של המותגים השונים מתחילת שנת 2024 ועד סוף חודש יולי מראה תמונה שונה.

טויוטה בראש עם כמעט 4.6 מיליון כלי רכב שמכרה מתחילת 24 ועד סוף יולי, פולקסוואגן במקום השני עם כ 2.614 אלף מכוניות, הונדה במקום השלישי עם 2.08 מיליון כלי רכב, פורד במקום הרביעי עם 2.04 מיליון כלי רכב ויונדאי במקום החמישי עם 1.88 מיליון כלי רכב מתחילת השנה.

BYD במקום השמיני בלבד עם 1.7 מיליון כלי רכב, קיה במקום התשיעי עם כמעט 1.5 מיליון כלי רכב, ולטסלאים מביניכם שדואגים לשם המותג ולמצב המניה נספר כי טסלה במקום ה 13 עם 915 אלף כלי רכב שמכרה מתחילת השנה.

BYD SEAL U - בקרוב בישראל. קרדיט BYD

מה ניתן ללמוד מכך על השוק המקומי, כמעט כלום ושום דבר. המכירות של מותגים כמו פורד והונדה משגשגות בשווקים בצפון אמריקה, וללא השפעה ממשית על השוק המקומי. שווקים שונים בעולם מושפעים מאוד מהעדפה לייצור מקומי או למותגים עם היסטוריה מקומית (אופל בגרמניה, ווקסהול ו MG באנגליה פיג'ו סיטרואן ורנו בצרפת, פיאט באיטליה ועוד)

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

דווקא BYD שנהנית מחדירה מרשימה מאוד לשוק הישראלי, ומחיבוק גדול של הנהג הישראלי יכולה לנסות להעתיק תהליכי עבודה ומדיניות תמחור שעובדים עבורה נהדר בשוק המקומי לשווקים אחרים.

בהקשר הזה יש לציין כי BYD רכשה השבוע את הזרוע הגרמנית של חברת HEDIN שעסקה בהפצת רכבי BYD בגרמניה, מתוך מטרה לקדם את מכירת רכבי BYD שלא הצליחה לחדור לשוק הגרמני כפי שתכננה.

עוד ניתן לציין את הדומיננטיות של טויוטה שנדמה שיש לה אחיזה חזקה ומשמעותית בכל שוק בה היא פועלת, ונדמה שבטויוטה פיצחו איזו נוסחה ויכולת התאמה של כלי הרכב שלה לשווקים השונים.  

קרדיט לנתונים: אתרים carnewschina ו yiche.com

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    כמות אינה מעידה על איכות וטויוטה דוגמה מצוינת. (ל"ת)
    חלילה מלוכסן 13/09/2024 16:26
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    רק בארץ פולקסוואגן מדשדשת,משום מה.(רכב נפלא) (ל"ת)
    ראדאר 05/09/2024 09:52
    הגב לתגובה זו
  • חלילה מלוכסן 13/09/2024 16:29
    הגב לתגובה זו
    אך לפי חברים ובני משפחה, נראה, לכאורה, שהבעיה נעוצה ביבואן.