SEAL U של BYD: יתרונות, חסרונות ומחיר; והאם היא תהיה להיט מכירות?

ה-Seal U של BYD יכולה להיות להיט, אך כמו כל החשמליות היא תסבול מעליית המס;  מי המתחרות מולה, מה היתרונות: מרווחת, מחיר, מזגן, שימושיות; חסרונות: התנהגות כביש, מתלים; ציון מסכם: 4.1 בסולם ביזפורטל-פולס

 | 
telegram

לפעמים יש משהו ברכב שלמרות שהוא לא חף מביקורת, חלקה ביקורת משמעותית, עדיין יש משהו מאוד נכון ומאוד שלם ברכב. זה מעבר ל 'השלם גדול מסך חלקיו'. זה משהו מאוד 'נכון' ברכב. לעניות דעתי ה-Seal U של BYD הוא בדיוק כזה, והוא ה-BYD הכי טובה והכי 'נכונה' שאתם יכולים לרכוש היום בישראל.

ה-Seal U הוא קרוסאובר גדול יחסית, יותר גדול מה Atto3, אבל עדיין עם חמישה מקומות ישיבה ולא שבעה. ה-Seal U הוא כמובן קרוסאובר חשמלי מלא כמו יתר דגמי BYD המשווקים בישראל.

עיצוב ותא נוסעים


העיצוב החיצוני אולי מזכיר טיפה את ה-Seal הסדאנית של BYD בחזית, אבל שם זה נגמר. יחידות תאורה ראשיות מאורכות, משולבות 'משחקים' בפסי לד, חזית אטומה עם כונס אוויר קטן בחלקה התחתון, עוד קצת אלמנטים עיצוביים וסמל BYD גדול בחזית. מהצד ניתן לראות קו עיצוב שמתחיל בקצה האחורי של יחידת התאורה הראשית, וממשיך דרך הכנף הקדמית, שתי דלתות הצד ועד הקצה האחורי של הרכב, פשוט כדי 'לשבור' את הצורה הגנרית משעממת משהו של הרכב. חיפויי בתי הגלגלים עם פלסטיק שחור לטובת מראה 'גבוה'. מאחור יחידות תאורה צרות, משולבות לד, שאיכשהו הזכירו לי משהו מהעיצובים האחרונים של אודי וב.מ.וו אבל בלי להעתיק בגסות. סה"כ העיצוב החיצוני נאה, ללא 'פאולים' וניכר שמעצבי ה Seal U ביקשו לעצב רכב שלא ייצר דיונים מיותרים על העיצוב למעט 'נאה'. עוד משהו קטן על העיצוב, וזה לחלוטין עניין של טעם, ה Seal U בצבע לבן, שהוא לא ממש לבן, נראה נפלא לטעמי בצבע הלבן, והרבה יותר טוב מהתכלת המטאלי שעמד בסמוך.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

פנים הרכב מהווה שדרוג משמעותי לעומת זה של ה Atto3 המצועצע מדי. תשכחו משילובי הצבעים שהיו באח הקטן יותר. הרכב בצבעים כהים, ריפודי עור טבעוני, ולטעמי נאה למדי. מול הנהג לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3''. מסך מולטימדיה בגודל 12.8'' ברכב המבחן ברמת גימור קומפורט, או 15.6'' ברמת גימור דיזיין. המסך מסתובב כמובן, אחת הפונקציונליות המיותרות לדעתי. פתחי המיזוג יעילים וממוקמים נכון. קונסולה רחבה בין הנהג לנוסע עם ידית קטנה להילוכים, מתג התנעה ומתג ל P, בורר מצבי נהיגה, שליטה על עוצמת השמע ועוד.

מושבים קדמיים חשמליים, כאשר מושב הנהג היה לי נוח מאוד עם מגוון אפשרויות לכיוון. מאחור המרווח מצוין הודות לתכנון נכון ובסיס גלגלים גדול של 2.765 מטר. תא מטען גדול ושימושי בנפח של 425 ליטר – 1440 ליטר, תלוי איך מודדים ומה עושים. שורה תחתונה אין בעיית מקום למטען.

סה"כ מקבל ה-Seal U ציון גבוה מאוד על תא נוסעים נעים, שימושי וללא שום צורך להסתגלות כמו שקורה לעיתים בכלי רכב חשמליים. האיבזור של ה Seal U נדיב והוא כולל דלת תא מטען חשמלית, מושבים קדמיים חשמליים עם חימום ואיוורור, גג פנורמי עם וילון חשמלי ועוד.

הנעת הרכב נעשית באמצעות מנוע חשמלי יחיד בהספק של 218 כ"ס ונתון מומנט של 31.6 קג"מ לקומפורט או 33.6 קג"מ לדיזיין. ההנעה קדמית. סוללת הרכב מגיעה בשני גדלים – דגם הקומפורט עם סוללה בקיבולת של 71.8Kwh וטווח מוצהר של 420 ק"מ, ואילו הדיזיין מגיע עם סוללה בקיבולת 87Kwh וטווח מוצהר של 500 ק"מ. טעינת AC זהה בשני הדגמים עם נתון מקסימלי של 11Kw ואילו טעינת DC תיעשה בקצב מקסימלי של 115Kw / 140Kw לקומפורט / דיזיין בהתאמה.
 

נוחות והתנהגות כביש


הנהיגה / נסיעה ב-Seal U היא בדיוק מה שאתה מצפה. הרכב נעים מאוד לנהיגה ולשהות ברכב. הרכב שקט יחסית כמצופה מרכב חשמלי. התאוצות ראויות גם אם לא חזקות. האצה מעמידה ל 100 קמ"ש אורכת מעט מעל 9 שניות, לא משהו לרוץ לספר לחבר'ה אבל גם לא נתון שיעכב את התנועה. האצות ביניים, מתונות יחסית וזה בסדר. לא היתה ל Seal U לפתח מהירות גבוהה וקצב עקיפה טוב בכבישי הדרום, תוך שהיא מאפשרת עקיפות בזק גם במהירויות גבוהות. אבל ככל שעולים במהירות מתגלה צד פחות טוב של ה Seal U והוא אחיזת הכביש.

נושא אחיזת כביש הוא אחד הדברים הבסיסיים בכל רכב. אחיזת הכביש מאפשרת לנו לנהוג מהר ובבטחה. היא מאפשרת לנו לבצע פניות במהירויות גבוהות, ובעיקר היא שם כדי להציל אותנו בעת תמרון חירום. כדי לזקק את הדבר שנקרא אחיזת כביש, כשאתה בוחן רכב אתה מאתגר את הרכב, מעמיס עליו, לוקח אותו לקצה – תקראו לזה איך שאתם רוצים. כל בוחן עם מרווחי הבטחון שהוא מוכן לקחת כאשר בסופו של דבר אתה רוצה לחזור הביתה בשלום, ולהחזיר ליבואן את הרכב שלו בחתיכה אחת.

דוגמא לסוג של בחינה היא לקחת פניה במהירות גבוהה משמעותית ממה שיעשה נהג סביר, אבל עדיין בגבולות ההיגיון. אתה רוצה להרגיש את הרכב דרך ההגה, ורוצה להרגיש את הצמיגים ננעצים באספלט ושומרים על קו הפניה שאתה קבעת.

ה-Seal U התנהג אחרת, ופחות טוב ממה שאני מצפה. הוא פחות החזיק את הפניות, והצמיגים נכנעו ללחץ מוקדם מהצפוי והכניסו את הרכב להחלקה קלה. בפעם הראשונה שזה קרה הופתעתי מעט וחשבתי שלא הרגשתי נכון. בפעם השניה כבר ציפיתי לזה, ובפעם השלישית כבר עצרתי בצד לראות איזה צמיגים מורכבים על הרכב, כי התחושה היתה שהרכב עושה את מה שהוא צריך, אבל הצמיגים לא מדברים באותה השפה. ציפיתי לראות מותג סיני שאיש לא שמע עליו, והופתעתי לגלות שמורכבים על הרכב צמיגי מישלין. אם כך, כנראה שלחץ האוויר לא נכון, וניגשתי לנפח את הצמיגים בהתאם להוראות היצרן. לא חל שינוי משמעותי בהתנהגות הרכב. לתחושתי, העניין הוא בצמיגים, ויכול להיות שגם למישלין יש צמיגים איכותיים יותר ופחות, אלו כנראה מה'פחות'. זה כל-כך מורגש שגם נהיגה במהירות גבוהה על כביש שש הרגישה לא מספיק יציבה ודבוקה לכביש.

עוד בתחום המתלים, כל עוד הרכב לא נדרש להתמודד עם משהו חריג הכל היה נהדר, אבל ברגע שיצא מאיזור הנוחות כמו מעבר מהיר מדי על פס האטה, המתלה הקדמי עוד סופג את המהמורה, הרבה בזכות המשקל שיש עליו, אבל המתלה האחורי לחלוטין יוצא מאיזור הנוחות ומשדר חבטה חזקה לתוך הרכב. עכשיו זה לא קרה ב 50 קמ"ש אלא גם ב 30 קמ"ש, כלומר במהירות סבירה ולא 'מופרעת'.

אי אפשר בלי קצת ביקורת חיובית, אז זה המקום לציין כי המזגן עובד מעולה גם בעמידה, ובנסיעה הוא מקרר חזק מאוד עד כדי כך שצריך להציב את המפוח על המהירות הנמוכה ביותר גם בימים חמים.

ממשק המשתמש הוא המוכר מ BYD, שזה אומר שהוא לא הממשק הכי טוב שפגשתי בו. ניטרול מערכות אקטיביות מצריך יותר מדי התעסקות. מצד שני הוא כבר כולל אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי אלחוטי שעובדים מעולה ויציב.

צריכת חשמל ובטיחות


צריכת החשמל והטווח, הצריכה המוצהרת של דגם הקומפורט עומדת על 19.9Kw ל 100 ק"מ, ובפועל לאורך המבחן התקבלו בעקביות צריכות טובות יותר. מצד שני הטווח המוצהר של 420 ק"מ הוא תיאורטי לחלוטין, ולאורך לא מעט בדיקות במהלך כמעט 1000 ק"מ של מבחן, הטווח הריאלי של הרכב יהיה בין 340 ק"מ ל 380 ק"מ בלבד, תלוי בסגנון הנהיגה. נהגים אגרסיביים גם לא יגיעו ל 340 ק"מ.

בתחום הבטיחות הרכב מצויד בכל מערכות הבטיחות האקטיביות דוגמת בלימה אוטומטית, תיקון אקטיבי לסטייה מנתיב, ועוד, ובהתאם ציון איבזור הבטיחות עומד על 7. במבחן הבטיחות של ה EuroNcap קיבל ה Seal U ציון מקסימלי של חמישה כוכבי בטיחות.

על אף הביקורת הרשומה (ובואו, קניתם רכב ב-190.0 אש"ח, לכו שימו צמיגים איכותיים ותשדרגו את הרכב משמעותית) ה-Seal U הוא ה BYD הטובה ביותר המשווקת בישראל כיום. רוכשי Atto3 מדגם הדיזיין – תוסיפו את ההפרש ותרכשו רכב שהוא כמה רמות יותר טוב מה Atto3. אני אסתכן ואומר כי בהינתן שישמרו פערי המחירים הנוכחיים (בגלל ענייני מיסוי) יש סיכוי טוב שנראה את ה-Seal U להיט מכירות ב-2025, לא הרחק מה Atto3.  

ה Seal U משווקת בשתי רמות גימור – קומפורט המחיר של 190.0 אש"ח, ודיזיין במחיר של 210.0 אש"ח. האבזור הנוסף ברמת הגימור דיזיין כולל מסך מולטימדיה גדול יותר (שלדעתי הוא חסרון ולא יתרון), מערכת שמע משודרגת, תצוגה עילית, שני משטחי טעינה אלחוטיים ועוד דברים שלדעתי לא מהותיים. 

 

תחרות

התחרות הישירה של ה Seal U מגיעה מהאקספנג G6 שמחירה 200.0 אש"ח, ומהאחות לבית BYD ה Atto3 דיזיין שעולה 176.0 אש"ח אבל למעט המחיר היא מפסידה בכל פרמטר ל Seal U. תחרות נוספת שתהיה בזמן הקרוב היא מהליפמוטור C10 שיושבת על אותה משבצת בדיוק של ה Seal U ויש לראות מה יהיה מחירה, ולבחון אותה בתנאים המקומיים.

הסיכום שלי הוא שמדובר ב BYD הכי טובה והכי נכונה שיש היום בשוק. היא לא המכונית הכי טובה בשום פרמטר, אבל היא מאוד נכונה ובהינתן מלאים, יש לשלמה מוטורס היבואנית להיט נוסף ביד.

הערה קטנה לאנשי BYD, או טיפ קטן, ואז מבקש רק 2.5% עמלה...הרכב גדול, אולי תנסו להנדס שני מושבים בתא המטען ולקבל רכב עם שבעה מושבים בתצורה של 5+2 ולהגדיל משמעותית את פוטנציאל המכירות?

 ציון מסכם:

BYD SEAL U
נוחות4
דינמיות3.5
צריכת דלק / טווח חשמלי3.5
איבזור4
בטיחות4.5
עיצוב4.5
תמורה למחיר VFM5
ממוצע4.1

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות