הסיניים משתלטים על שוק הרכב, מה יהיה ב-2025?
2024 הייתה השנה שבה יצרניות הרכב הזרות המסורתיות קיבלו "כרטיס יציאה" משוק הרכב בסין. 2025, לעומת זאת, מסתמנת כשנת המבחן של יצרניות הרכב החשמלי המקומיות להוכחת הדומיננטיות שלהן. דו"ח שפורסם על ידי Nomura קובע כי יצרניות כמו BYD ימשיכו לבסס את מעמדן בשוק המקומי, בעוד שהמותגים הזרים מאבדים מכוחם.
BYD ממשיכה להתבסס כמובילה
על פי הנתונים, BYD כבר מחזיקה ב-16% משוק הרכב הסיני, עלייה משמעותית מ-12% ב-2023. Nomura המליצה על מניית החברה, עם מחיר יעד של 375 דולר הונג קונגי (48.20 דולר אמריקאי), פרמיה של כ-3%.
BYD SEAL U; קרדיט: החברה
ברבעון השלישי של 2023, הכנסותיה של BYD עלו לראשונה על אלו של טסלה ברמה הרבעונית. למרות זאת, טסלה ממשיכה להוביל בתחום הרכבים החשמליים המלאים, בעוד ש-BYD מתמקדת בעיקר במכוניות היברידיות, שמייצגות יותר ממחצית ממכירותיה. בנוסף, טסלה פועלת בטווח מחירים גבוה בהרבה מרוב דגמי BYD. בנובמבר 2024 ירדו מכירות טסלה בסין ב-4.3% לעומת השנה שעברה, בעוד ש-BYD דיווחה על עלייה של 67%.
גם ג'ילי, המתחרה השנייה בגודלה בסין עם נתח שוק של 8%, ממשיכה להתרחב. HSBC העלתה את מחיר היעד של מניית החברה ל-19.30 דולר הונג קונגי, פרמיה של 31%. ג'ילי צפויה להגיע למכירות של 2.6 מיליון כלי רכב ב-2025, עם חדירה של 40% בשוק הרכב החשמלי, הודות לדגמים חדשים שהושקו לאחרונה. החברה מחזיקה גם במותג האמריקאי Zeekr ובוולוו השוודית, שנרכשה מפורד ב-2010.
בעוד שיצרניות הרכב המסורתיות, מקומיות וזרות, מתקשות לעמוד בקצב השינוי למעבר לרכבים חשמליים והיברידיים, חברות סטארט-אפ סיניות בתחום מתחילות לצבור תאוצה, אם כי הן רחוקות מלהתחרות ב-BYD ובג'ילי. יונגדה, לדוגמה, מפעילה חנויות למספר מותגי רכב חשמליים בסין, כולל אלו של Huawei, שעובדת עם יצרניות רכב מסורתיות על פיתוח דגמים חשמליים והיברידיים. יונגדה צפויה להרחיב את מספר חנויותיה מ-8 ל-20 עד תחילת 2025.
מי עוד בולטות מבין החברות הסיניות?
מבין יצרניות הרכב החשמלי הציבוריות, Leapmotor ו-Nio זכו להמלצת "קנייה" מצד Citi, בעוד ש-Xpeng ו-Li Auto קיבלו דירוג "נייטרלי". Leapmotor בולטת בזכות יעילות ההשקעה שלה במחקר ופיתוח, שמסתכמת ב-7,400 יואן (בערך 1,000 דולר) בלבד לכל רכב, לעומת השקעות גבוהות בהרבה מצד מתחרותיה.
Nio מתכננת להאיץ את מכירות מותג היוקרה שלה בשיעור של 10%-20% ב-2025, ולמכור 20,000 רכבים בחודש במותג החדש והזול יותר שלה, Onvo, עד מרץ. במחצית השניה של השנה, החברה צפויה להשיק שני רכבי SUV חדשים ולהגדיל את מכירות Onvo ל-30,000 עד 50,000 רכבים בחודש.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
1.שוק משעמם תחת (ל"ת)בן 08/12/2024 19:39הגב לתגובה זו0 0סגור