יגאל לנדאו: "המדינה והמתלהמים נגד הגז, הם אלה שיצרו את המונופול"

יגאל לנדאו, מנכ"ל ודירקטור ברציו, בראיון לאילנה דיין בגל"צ, מאשים את הרגולטורים ומסביר מדוע לא מגיעות לכאן חברות בינלאומיות לקידוח גז
 | 

"לא אנחנו יצרנו את המונופול, המדינה יצרה אותו." לנדאו ענה להאשמות לגבי מונופול בשוק הגז של דלק ונובל והסביר כי "ע"י שינויים רגולטוריים ויצירת אי-ודאות גרמו לכך שחברות זרות בינלאומיות לא מוכנות להגיע לכאן. הייתה גם חברה אוסטרלית גדולה שהיתה מוכנה להשקיע אך המלהמים נגד הגז גרשו אותה מכאן בצורה בוטה."

<

כשדיין טענה שנובל אכן מונופול, לנדאו ענה: "נובל היא לא הבעיה, נובל היא הפיתרון, אחרת הגז יישאר בעומק הים. יכולנו היום להיות עם קבוצה של קידוחים וחברות בינלאומיות, אבל המונופול הזה נוצר מניהול כושל של רגולטורים שהבריחו חברות זרות." לנדאו פירט מה לדעתו המדינה צריכה לעשות עכשיו "תצרו תנאים שיאפשרו לחברות נוספות בינלאומיות לבוא ולקדוח, חייבים לייצר את התנאים לשם כך- תנאים הוגנים ויציבים."
 

לשאלתה של אילנה דיין למה הדבר שהוא מקווה לו עכשיו לנדאו ענה: "אנחנו מתפללים שההגיון יחזור למחוזותינו, המומים מכך שהממונה על ההגבלים חוזר בו מהסכמות קודמות ובינתיים הזמן חולף." לטענה שצריכות להיכנס גם חברות בינלאומיות שימנעו את המונופול לנדאו ענה בשאלה: "איך נגרום לכך שייכנסו עוד שחקנים לשוק? יש חברות בינלאומיות שמתמחות בקידוח בעומק אבל הן לא באות לכאן. אבל הן כן הולכות ללבנון, לקפריסין. למה? אנחנו צריכים לאפשר לחברות בינלאומיות להגיע לכאן. אם מדינת ישראל לא תיצור תנאים כמו שיצרו בזמנו לאינטל."
 

לנדאו סיכם את הסיטואציה וטען ש"הבעיה בניהול של המדינה היא חוסר הבנת הסיטואציה, המגבלות על היצוא, שינוי מנגנון המס, ואי היציבות. יש לנו עוד הרבה הרבה גז שצריך לקדוח ולמצוא אבל אף אחד לא יסכן מיליארדים בסיטואציה כזו של חוסר ודאות"

תגובות לכתבה(20):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 12.
    הגנבים מאשימים את הקורבנות
    שמטוב 03/07/2015 09:24
    הגב לתגובה זו
    0 1
    החברות שהיו וברחו הן חברות גנבים שחשבו שישראל פריירית. אין שום צורך בחברות הללו. חוץ מזה לא יהיה ייצוא גז גדול בגלל שמבחינה טכנולוגית יקר מדי להעביר גז לא דרך צינורות. מכיוון שכך אין צורך בחברות זרות. תכלית המונופול הוא לסחוט כסף מתושבי ישראל כמו שעושים טייקונים אחרים. במקום לקחת רווח סביר מוכרים במחיר פי שלוש ממה שצריך.
    סגור
  • חכם בלילה יש הרבה......
    שאול לא המלך 03/07/2015 20:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אפסים שכאילו (כך היו אומרים הגששים) יודעים הכל , וכאשר צריכים לתת תשובה פשוטהת הם מחרבנים כל אפשרות, כי הם יודעים הכל, אז למה אתה לא מקים חברה להוציא את הגז???
    סגור
  • 11.
    ביזפורטל מסנן דעות השמאל (ל"ת)
    אהובה 03/07/2015 08:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • לא נתקלתי עד כה אבל לא אופתע
    שמטוב 03/07/2015 09:27
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ביזפורטל הוא משרתם של הקפיטליסטים לכן לא מפתיע. הכל פה מופצץ על ידי פרסומות של קניית ניירות ערך כאילו ואחרים.
    סגור
  • 10.
    יש לחוקק חוקים לעצור אנרכיסטים ישראלים במלחמתם בישראל (ל"ת)
    אורן 02/07/2015 23:29
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • טען עוד
  • 9.
    צודק 100%
    חחיק 02/07/2015 11:42
    הגב לתגובה זו
    5 0
    עיכבו וחסמו
    סגור
  • בולשיט. הגנבים מתלוננים שלא נתנו להם לגנוב חופשי (ל"ת)
    שמטוב 03/07/2015 09:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    ענף החיפושים והפקות מחוסל ואין לו שיקום לאור מצב שווקים
    פול 02/07/2015 11:11
    הגב לתגובה זו
    2 1
    בעולם. תמר יספק גז למשק המקומי להרבה זמן ולקוחות בינלאומים בסימן שאלה. אין מחסור גז בתבל. למעשה יש עודפים כבר היום ואיראן עומדת להזרים הרבה מאוד. הרבה
    סגור
  • אתה צודק למדי
    שמטוב 03/07/2015 09:18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אתה צודק למדי. היחידים שאליהם נייצא גז יהיו ירדן ומצריים. לשאר מדינות העולם לא נוכל לייצא מכיוון שיתחרו בנו אילו שמשווקים דרך צינורות קרקעיים (רוסיה בעיקר לאירופה). היצוא למצריים לא בטוח כי מסיבות פוליטיות יתכן שיופסק. לגבי ירדן כל עוד המשטר שם לא יקרוס היצוא לשם יציב. כל הסיפורים של השודד הרמאי יצחק תשובה על ייצוא ענק שדורש השקעות הם שקרים. ייצוא למצריים וירדן אינו טכנולוגיה מסןבכת לא מצדיק מונופול של הגנב יצחק תשובה. מכיוון שישראל אמורה להיות השוק העיקרי של יצחק תשובה הוא רוצה למצוץ לנו את הדם באמצעות שליטה מונופוליסטית. לא לתת לו מונופול בשום פנים.
    סגור
  • פול ..אין לך הבנה בכלל בנושא...דווקא היום
    לחי 02/07/2015 11:47
    הגב לתגובה זו
    2 0
    זה הזמן
    סגור
  • 7.
    ממש צדיק. למה אתה לא קודח את גל . אף אחד לא מונע ממך .
    עוד "צדיק" בסדום 02/07/2015 10:28
    הגב לתגובה זו
    3 1
    שנים מחזיק את הזיכיון של גל שנים הסתיר את תוצאות הסקרים מהמשקיעים. השתין על המשקיעים בקשת כשמחק להם את האופציות פעם אחרי פעם אחרי שלקח את כספי ההנפקה. אין עליך כל מגבלה או התניה לקידוח גל שהסקרים מראים שיש שם גז כמו בכריש ותנין. אז אל תתחבא רחרי רגולטורים של ליוויתן תתחיל לקדוח ותחזיר כספי משקיעי רציו
    סגור
  • בלי נובל אין אסדות..הבנת טרונצ'ו? (ל"ת)
    חיי'לק 02/07/2015 11:33
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סגור
  • עדיף לא להגיב מאשר להגיב שטויות. לנובל אין קשר לגל מי
    די לטיפשות 02/07/2015 13:23
    הגב לתגובה זו
    3 0
    שקודח ומפעיל את גל זה אדיסון . חוץ מנובל יש בעולם עוד עשרות חברות קידוח עם אסדות .אבל בגלל שאין לך מושג בנושא אתה תקוע עם נובל. קאפיש טרונ'צו .
    סגור
  • 6.
    הרגולטור
    לוך 02/07/2015 09:56
    הגב לתגובה זו
    5 0
    זה נכון דויד גילה אכן חזר בו והיום הוא לא מסכים באידיש אומרים בחזרה הולכת רק עז השמאל בארץ הזוי ואני לא ימין
    סגור
  • 5.
    כתבה מצויינת - רציו בדרך ל 45 (ל"ת)
    רציונל-רציו בדרך ל45 02/07/2015 09:31
    הגב לתגובה זו
    11 0
    סגור
  • 4.
    בריחת ענקית הגז וודסייד מכאן ממחיש את השלומיאליות .....
    רונית 02/07/2015 09:25
    הגב לתגובה זו
    14 0
    תאגיד הגז האוסטרלי התקפל מההסכם שכמעט נחתם עמו רק בגלל התנהלות שלומיאלית מגמתית וטיפשית של הרגולטור כאן ועל הטרמפ הנואל הזה עלו כמובן המתחסדים והצבועים ממחנה השמאל הראדיקאלי שכל משאת נפשם היא לתקוע מקלות בגלגלי המתווה המתגבש וזאת כדי להכשיל את הממשלה להוביל להתפתחות משק האנרגיה לטובת כלל אזרחי ישראל ...בוגדים של ממש בבטחון המדינה וכלכלתה....
    סגור
  • באו לגנוב וברחו כשלא נותנים להם
    שמטוב 03/07/2015 09:32
    הגב לתגובה זו
    0 4
    אף אחד לא בא לעשות לנו טובות באו רק להרוויח מפריירים. אם יש פה עסק רציני יבואו חברות רציניות, אם אין עסק רציני לא יבואו. לא צריך לבקש טובות כי לא באו לעשות לנו טוב, רק לקחת מאתנו.
    סגור
  • 3.
    צודק ב 100% !!! (ל"ת)
    בנימין הרצל 02/07/2015 09:18
    הגב לתגובה זו
    11 0
    סגור
  • 2.
    בגלל המיעוט הקומוניסטי עוד נהפוך ליוון (ל"ת)
    די נמאס 02/07/2015 09:09
    הגב לתגובה זו
    12 0
    סגור
  • 1.
    תשובה מוחצת ל " חכמים "
    ישראלי שפוי 02/07/2015 09:08
    הגב לתגובה זו
    14 1
    אני מסכים עם כל מילה. מי יהיה מוכן לעשות עסקים עם גוף שמפר הסכמים כל שני וחמישי ? מי שכבר כן מוכן, ידרוש פרמיית סיכון גבוהה
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות