"הנפט לא יחזור ל-100 דולר לחבית"; פינוי מחיפה? "סיסמאות לחוד ומציאות לחוד"

בבזן מחייכים כאשר הם רואים את מחירי הנפט עולים; בזן - שנחשבת עבור רבים כמילה נרדפת לזיהום אוויר מסמנת את תחום האנרגיה הירוקה "נתאים את עצמנו לכל החלטת ממשלה" - מנכ"ל החברה, משה קפלינסקי בראיון
 | 

שנה קשה עברה על חברת בתי הזיקוק בזן. מגפת הקורונה הפילה את מחירי הדלקים בעולם כאשר בחודש אפריל הנפט אף הגיע לראשונה בהיסטוריה למחיר שלילי לחבית. בהמשך הפכה בזן מטרה לארגוני הסביבה, שמאשימים אותה בזיהום בלתי סביר של מפרץ חיפה וקוראים לפנות את המפעלים מהמפרץ. אם זה לא מספיק אז בחודש יוני התנתק חלק מאחת מ"הלבניות" המפורסמות שהפכו לסמל של מפרץ חיפה וכעבור חודש הלבניה התמוטטה ובארגונים הירוקים חגגו וקראו לזה "תחילת הסוף של בזן".

בעקבות הלחץ הציבורי החליטו בממשלה להקים ועדת מנכ"לים בראשות מנכ"לי משרדי הממשלה, כדי לבחון את הסוגיה ולהחליט אם לפנות את המפעלים מהמפרץ, על כל המשמעות הכלכלית של כך לתושבי האזור מחד, והפחתת זיהום האוויר מאידך. שלושת החודשים שהוקצבו לוועדה חלפו להם והוועדה החליטה בתחילת חודש פברואר השנה "להקים צוותי עבודה" – כלומר למרוח את הנושא פעם נוספת (לפחות לעת עתה). בינתיים ישראל הולכת לבחירות ולפחות כרגע בבזן יכולים לחייך.

ואכן, בראיון לביזפורטל בעקבות פרסום הדוחות הכספיים (הגרועים) של בזן לשנת 2020, מנכ"ל בזן משה קפלינסקי נשמע מחויך ואפילו אופטימי ביחס לסיכוני המאקרו מצד הממשלה: "ברגע שהתכנסה ועדת המנכ"לים היא הבינה שיש סיסמאות לחוד ומציאות לחוד. מנכ"לי משרדי הממשלה הבינו שבניגוד לסיסמאות יש כאן נושאים אסטרטגיים כבדי משקל והם אינם בשלים לקבל החלטה כזו - לא על עתיד משק הדלק במדינת ישראל, לא על איך מתייחסים לישראל כאי אנרגטי, כיצד לתת פתרונות ארוכי טווח, ואפילו לא איך לממן תוכנית ענק כזו של רשות מקרקעי ישראל (שאני לא רוצה לקרוא לה בשמות מזלזלים).

כותרת ראשית

- כל הכותרות

"אני שמח שגם רמ"י התעשתו והבינו שהתוכנית לא מתוקצבת, לא מתואמת ולא מסונכרנת עם הצרכים בשטח, ואני מקווה שההמשך של ועדת המנכלים יהיה הרבה יותר מקצועי. עכשיו הקימו ועדות מקצועיות ואני מקווה שהם ייקחו את הזמן, ילמדו ויבואו עם תוכניות אסטרטגיות ולא עם פנטזיה. מה ששמענו עד היום על סגירת המפעלים ב-2025 או אפילו ב-2023 הן פנטזיות ויחסי ציבור, אבל פתאום גם בממשלה הבינו שזה לא עובד כך. הסיפור הוא בכלל לא איכות הסביבה אלא נדל"ן – ועכשיו עוברים לפסים מקצועיים".

בבזן מוסיפים ואומרים כי הם "מכבדים את ארגוני הסביבה והפעולות שהם עושים. חלק מהפעלות שלהם חיוביות ובחלק הם חוטאים למציאות. הם לא אנשי המקצוע - וזה בסדר - אלא אנחנו, ואנחנו משתדלים לעשות זאת על הצד הטוב ביותר, ובהחלט שומרים איתם על קשר יומיומי".

קפלינסקי מסכים שדוחות בזן ל-2020 גרועים אך סבור כי משבר הקורונה דווקא הראה את האיתנות של בזן. לדבריו: "העוצמה של בזן באה לידי ביטוי בשנה הזו. היו אין סוף השפעות שליליות, החל ממחירי הדלק, סגרים שעצרו תנועות, אי ודאות שתמיד משפיעה על מחירי הנפט ואלה הביאו לתוצאות העגומות האלה, אבל בזן יודעת להיות מספיק גמישה בתפעול שלה, למצוא את הנישות היותר נכונות לייצור. כך למשל העברנו משקל לטובת הפולימרים במהלך השנה, והם היו משמעותיים השנה עוד יותר משנים קודמות. הדלקים אמנם סיימו עם EBITDA מאופס אבל הפולמירים אחראיים ל-EBITDA של 121 מיליון דולר, 36 מיליון דולר מתוכם ברבעון האחרון.

"בנוסף, למרות התקופה המאתגרת של הקורונה הצלחנו גם להקטין את החוב ב-200 מיליון דולר ומבחינתנו זו הבעת אמון הן מצד המערכת הפיננסית והן מצד הספקים והלקוחות שלנו שעזרו לנו לעשות  את זה".

מחירי הנפט שצללו עד לרמה שלילית באפריל פגעו קשות בבזן. הנפט כבר נסחר ב-60-70 דולר לחבית. לאן לדעתכם הוא יגיע? 
קפליסנקי: "אנחנו רואים בחודשים האחרונים את הסימנים המעודדים בשוק ולהבנתו הנפט מסוג ברנט "החלים מהקורונה" או אולי "ניצח את הקורונה" ומתייצב ברמות של ה-70 דולר לחבית, אנחנו מעריכים שהוא יישאר ברמות הללו לטווח הארוך. ההערכות הללו מתבססות גם על חברות המחקר המובילות בעולם, אך הוא לא יגיע ל-100 דולר ומעלה. אנחנו מסתכלים על המרווחים ומתחילים לראות סוף סוף סימני מעודדים. יש כל מיני סוגים של מרווחים אנחנו מתייחסים למרווח אזרי בלומברג שנמצא באזור ה-5 דולר לחבית,  וזאת אחרי שדישדש חודשים ארוכים על שני דולר ואנחנו מעריכים - וגם חברות המחקר הגדולות כמו IHS Markit מעריכות - שהוא ימשיך לעלות, וזה מאפשר לנו לצפות לכך שאנחנו בדרך החוצה מהמשבר. גם מרווחי הפולימרים מעל לנפטא עומדים על למעלה מ- 1,100 דולר לטון".

על פי תחזיות חברת הייעוץ IHS Markit, שהיוו בסיס להערכת שווי פעילות מגזר הזיקוק של בזן, שבוצעה על ידי חברת EY, הביקוש לדלקי תחבורה בעולם צפוי לחזור לרמתו טרום משבר הקורונה במהלך שנת 2021, למעט הביקוש לדס"ל (דלק סילוני. נ.א) שצפוי להתאושש בקצב איטי יותר.

בבזן סבורים שהמגמה במחירי הנפט תישאר וקפלינסקי מסביר: "אנחנו רואים הקטנת היצע בעקבות הסערה בארה"ב, לצד סגירה של מתקני יצור וגם גידול בביקושים במזרח הרחוק".

בזן מתכננת להפוך לירוקה? 
"כקבוצה בזן לא מחכה, אלא מחפשת את האלטרנטיביות. מתחת לרדאר אנחנו בעיצומה של תוכנית אסטרטגית לקבוצה במסגרתה נעשה טרנספורמציה מתאימה לסוגי דלקים של הדור הבא - כלומר מעבר לדלקים נקיים ודיגיטציה של המערכות שלנו.

"אנחנו משקיעים בפיתוח מימן. זכינו במענק לייצור ושיווק תעשייה לתחבורה ממשרד האנרגיה ואנחנו עוסקים בזה באינטנסיביות גבוהה. מתקדמים במחקר ופיתוח שלנו בתחום הפולימרים במטרה לעשות אותם יותר נכונים ויותר ירוקים ומעורבים במאגדים של מחזור ופיתוח חומרים חכמים, במחזור פלסטיק ואפילו ביו פלסטיק. לא חיכינו לוועדת המנכ"לים... היינו הראשונים לייצר בארץ סולר דל דל גופרית. יש כל כך הרבה חלקים במשק שתלויים בדלק, ואי אפשר ביום אחד פשוט להפסיק לזקק ולעבור לדלקים ירוקים".

ובכל זאת, השם שלכם מתקשר אוטומטית לזיהום בחיפה. לא?
"בזן תדע להתאים את עצמה לכל החלטת ממשלה אבל צריך לדעת שהמשרד להגנת הסביבה, לא אנחנו, אומר במפורש שבזן הוא לא הגורם המזהם במפרץ חיפה. יש הרבה סיסמאות אבל צריך לומר את העובדות: לטפל בנמל ובמפרץ שהם גורמי הזיהום. על פי מדדי איכות הסביבה אנחנו מזהמים פחות מאשדוד שמייצר שליש מאיתנו. צריך לעשות הרבה דברים לפני שמטפלים בבזן, ואנחנו לא מחכים - הורדנו את הפליטות ב-90%. מה שיפתור את בעיית הזיהום - אם בכלל קיימת במפרץ חיפה - זה לא פינוי בזן. זה פשוט לא האישיו המרכזי".

בזן עברה להפסד שנתי נקי של 274 מיליון דולר
כאמור, דוחות בזן ל"שנת הקורונה" מלמדים על עומק הפגיעה בחברה שהחלה עם פרוץ המשבר בארץ - במארס אשתקד. בזן עברה ב-2020 להפסד שנתי נקי של כ-274 מיליון דולר לעומת רווח שנתי של כ-99.3 מיליון דולר בשנת 2019, ירידה של 377%. 

ברבעון הרביעי רשמה בזן הפסד נקי מנוטרל של 68 מיליון דולר, לעומת הפסד מנוטרל של 50 מיליון דולר ברבעון הקודם, ו-0 ברבעון הרביעי של 2019. 

ה-EBITDA המנוטרל השנתי ל-2020 עמד על 121 מיליון דולר, כאשר ברבעון הרביעי ה-EBITDA המנוטרל עמד על 39 מיליון דולר, לעומת אפס (!) ברבעון השלישי, ולעומת 69 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. בחלוקה למגזרי פעילות - הדלקים סיימו את השנה עם EBITDA מאופס והפולימרים היו אחראים לכמעט כל ה-EBITDA המנוטרל. ברבעון הרביעי היה ה-EBITDA המנוטרל על הפולימרים 36 מיליון דולר (מתוך 39 מיליון דולר בסך הכל). עם השיפור ברבעון הרביעי נמשך גם לתוך 2021 במקביל לעלייה במחיר האנרגיה ובמיוחד לעלייה במרווחי הזיקוק. המרווחים היו בשלב מסוים אשתקד שליליים וברבעון האחרון הם עלו ל-3.4 דולר. בבזן אומרים שהמרווח ממשיך לעלות, וזה כמובן משפר את התוצאות העסקיות - המרווח הזה הוא בעצם מעין שיעור הרווחיות הגולמי של החברה.

תגובות לכתבה(44):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 22.
    עוד גנרל שמוק שהונחת לחברה פוליטית (ל"ת)
    דוד 06/03/2021 00:32
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור
  • 21.
    צאו מהצפון ... שלא יבוא אסון
    תושבי הצפון ישלמו לכם 05/03/2021 00:28
    הגב לתגובה זו
    6 3
    לא רוצים בזן... החוצה החוצה... נישה מגבית לעובדים דלא יחסר להם דבר ונעמיד לדין את האחראים
    סגור
  • יש לך רכב ? אתה המזהם,אתה טס לחול ? אתה המזהם אז תרגיע (ל"ת)
    צחי 06/03/2021 07:41
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סגור
  • 20.
    חברה שעתידה מאחוריה (ל"ת)
    הקישון 04/03/2021 22:22
    הגב לתגובה זו
    8 1
    סגור
  • 19.
    אנרגייה ירוקה זה העתיד
    מתן 03/03/2021 23:25
    הגב לתגובה זו
    11 0
    מי שלא רואה את זה פשוט מסרב לקבל את השינוי שעובר העולם ויישאר מאחור. חברות הגז והנפט מנסות כרגע להרוויח כמה שיותר לפני שהענף יגווע
    סגור
  • טען עוד
  • תסביר רגע מה זה בדיוק אנרגיה ירוקה?
    א 07/03/2021 20:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל ירוק אני אצבע לך בשחור - אולי חוץ מאנרגיית גלי ים.
    סגור
  • נפט ישאר לעניים שאין להם כסף לטסלה (ל"ת)
    מה סה המחירים הטלה 05/03/2021 00:33
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 18.
    כל מנכ"ל של חברה כזו שפוגע בסביבה צריך לקחת בחשבון
    שכן של בז"ן 03/03/2021 19:51
    הגב לתגובה זו
    18 0
    שיבאו איתו חשבון על הפגיעה והמחלות שהוא גורם. גם אם הוא קצין רב זכויות, הוא יצטרך לתת את הדין ולשלם את החשבון
    סגור
  • 17.
    ו
    סיסמה 03/03/2021 13:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בזן לא יפונה.ולא ישנו כלוםורק ירחיבו את בזן וככה צריך להעשות.
    סגור
  • 16.
    גם חיפה כימיקלים ישבו כמוך ...
    אנונימי 02/03/2021 19:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חברה ירוקה בזן ? קודם שהרמטכל יהיה תימני כפי שאמרו גששינו תגור בעיר חיפה ואז תהיה לך זכות להגיד משהוכל זמן שאתה גר הרחק מהזיהום אל תהיה גיבור גדול
    סגור
  • 15.
    לא למדת כלום כנראה
    בחיפה כימיקלים גם חשבו כמוך - מצוין.תמשיך ככה והס 02/03/2021 18:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בחיפה כימיקלים גם חשבו כמוך - מצוין.תמשיך ככה והסגירה בדרך
    סגור
  • 14.
    קפלינסקי היקר תגור בחיפה ואז תהיה לך זכות
    עם על הכבוד בזן אינה חברה ירוקה המדים בצבא כןהאווי 02/03/2021 18:12
    הגב לתגובה זו
    3 0
    עם על הכבוד בזן אינה חברה ירוקה המדים בצבא כןהאוויר במפרץ לא
    סגור
  • 13.
    אפשר לחזור לכרכרות רתומות לסוסים ונתמודד עם הגללים (ל"ת)
    יעקב 02/03/2021 14:00
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • אתה תחזור לכרכרה ואני אשדרג לרכב חשמלי (ל"ת)
    אחד שיודע 02/03/2021 17:12
    הגב לתגובה זו
    14 1
    סגור
  • 12.
    המדינה לא יכולה להסתמך על מונופול זיקוק אחד באשדוד
    אין ברירה 02/03/2021 13:43
    הגב לתגובה זו
    4 5
    ובכלל רוב זיהום האויר בחיפה מקורו בכלל במשאיות ואוטובסים הנוסעים על דיזל
    סגור
  • עובד בזן ?
    אנונימי 02/03/2021 18:16
    הגב לתגובה זו
    3 0
    התבלבלת - כל ערב בחסות החשיכה מגיע הזיהום
    סגור
  • זו טענה נפוצה
    אחד שיודע 02/03/2021 17:14
    הגב לתגובה זו
    13 0
    אבל היא לא באמת מבוססת. ובכלל רוב המשאיות משרת את התעשייה המזהמת
    סגור
  • 11.
    מחיר חבית
    nav 02/03/2021 12:32
    הגב לתגובה זו
    2 0
    יגיע ויעבור 100 דולר לחבית
    סגור
  • בהצלחה עם ההימור הזה
    מתן 03/03/2021 23:26
    הגב לתגובה זו
    7 1
    בינתיים האנרגיה הירוקה משגשגת, ותמשיך לשגשג. חבל לפספס את הרכבת
    סגור
  • 100לא אבל 96 כן
    יואב 02/03/2021 18:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    על פי ניתוח טכני
    סגור
  • 10.
    רוצחים אנשים ע״י זיהום אוויר וחוגגים
    יוני 02/03/2021 10:21
    הגב לתגובה זו
    14 7
    העיקר הכסף. במקום למרוח את הסיפור הייתי סוגר את המפעלים ב2021, המפעלים הרוצחים לא צריכים פיצוי פושעים מי שהקימו אותם קרוב כל כך לעיר
    סגור
  • אני מבין שאדוני לא נוסע ברכב/אוטובוס ולא טס אף פעם
    יריב 02/03/2021 15:07
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אחרת, מאיפה אתה חושב שמגיע הדלק אליך? כשתיסע במכונית חשמלית 100% (והחשמל לא יופק ממאובנים) ותימנע מלטוס - נדבר.
    סגור
  • טיעון מגוחך, זה לא חייב להיות הכל או כלום
    מתן 03/03/2021 23:28
    הגב לתגובה זו
    9 0
    המעבר לאנרגיה ירוקה קורה, והוא ימשיך לגדול. אפשר להפסיק עם הנפט והגז גם בהדרגה, וזה עדיף
    סגור
  • וחייבים לעשות את זה בלב מטרופולין?
    אחד שיודע 02/03/2021 17:20
    הגב לתגובה זו
    16 0
    או שהמנדט הבריטי היה כל כך מוצלח שחובה עלינו לדבוק בכל מה שהוא השאיר פה?
    סגור
  • יש מחירון לכל דבר גם לחיי אדם (ל"ת)
    יעקב 02/03/2021 13:59
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • עיקר הזיהום מגיע מהתחבורה, לא מהמפעלים
    dw 02/03/2021 12:23
    הגב לתגובה זו
    1 6
    לכן מי שמבקש לצמצם את זיהום האויר בישראל מוזמן לצמצם את השימוש ברכב הפרטי ולהתנייד יותר ויותר בתח"צ. זיהום אויר נוסף מגיע מהפחם שחברת חשמל עדיין ממשיה להשתמש. 30% ממשק האנרגיה עדיין מבוסס פחם, וכדאי למהר לצמצם זאת (ולעבור לגז ומתחדשות) ולבסוף - מכירים מישהו שעדיין מפעיל קמין עצים? בקשו ממנו לבטל את הקמין ולעבור לחימום בחשמל או בגז. מי שמחמם ביתו בעזרת שריפת עצים עושה לג בעומר לשכנים בכל החורף.
    סגור
  • זה לא קמין ... אסור להגיד מדובר בחברה מהגדולות והמשומנות בישראל (ל"ת)
    תנשום עמוק קמין חחחח 05/03/2021 00:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9.
    הדג מסריח מהראש
    דרור 02/03/2021 08:08
    הגב לתגובה זו
    10 4
    גם בלבנון הוא לא הבריק .
    סגור
  • 8.
    יקבל סרטן כמו הקודם שלו בתפקיד
    איש רע 02/03/2021 06:29
    הגב לתגובה זו
    4 9
    שנאמר דאטפת אטפוך וסוף מטיפייך יטופון
    סגור
  • 7.
    ללא בזן אין לכם איך ליסוע לעבודה
    לא הבנתי.. 02/03/2021 00:24
    הגב לתגובה זו
    9 7
    מישהו באמת חושב שהדלק למכוניות שלנו מגיע באוניות? נהההה הוא מגיע מבזן. ועד שלא נהיה מדינה ירוקה גרידא, בזן תמשיך לעבוד
    סגור
  • כבודו לא שמע על המכונית החשמלית?
    אחד שיודע 02/03/2021 16:28
    הגב לתגובה זו
    24 0
    צא מהמערה ותגלה עולם!
    סגור
  • תושבי הצפון יקנו טסלה (ל"ת)
    בזן זה עמלק 05/03/2021 00:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    מי היה שם לתת יד??
    גל ודביר 01/03/2021 23:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק גל ודביר שהיו ותמכו והחזיקו, רק אנחנו היינו שם
    סגור
  • 5.
    כסף על הרצפה. נסחרת בפחות מחצי מהשיא (ל"ת)
    ןויי 01/03/2021 21:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    קפלינסקי מתנגד לטיפול באנסים!
    אחד שיודע 01/03/2021 20:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפחות עד שיטפלו בכל הגנבים והרוצחים. זה מה שמשתמע מדבריו "צריך לעשות הרבה דברים לפני שמטפלים בבזן". אלה מזהמים ואלה מזהמים ובכולם צריך לטפל. והאמת, בבז"ן צריך לטפל ראשונים מכיוון שהם היחידים שבסכנת פשיטת רגל, מה שיגרום לסגירתם בלי פתרון לעובדים ובלי ניקוי הקרקעות אחריהם. תפקידה ההיסטורי של בז"ן הסתיים, עם או בלי ועדת המנכ"לים, השאלה היא רק איך זה יתבצע.
    סגור
  • 3.
    הצביעות חוגגת במשרד כולל פופוליזים
    המשרד לאיכות הסביבה 01/03/2021 19:07
    הגב לתגובה זו
    12 3
    אם באמת היו דואגים לתושבים לא היו מאפשרים לאנשים פרטיים לשים אנטנות סלולריות על הגגות שלהם והם עצמם לא גרים בדירה מקבלים אלפי שקלים והבנינים הצמודים סובלים מקרינה . כמה קל להיטפל לבזן ולשמוח על לבניה שנשרה חחח מאידך לדאוג לים המלח ולהאשים מפעל כשהמדינה היטתה את מקורות הירדן וגרמה לבולענים. מדינת ישראל מלאה אנשים הזויים וטיפשים חיים בסרט
    סגור
  • 2.
    אז מתי היא תהיה בשער 80 (ל"ת)
    בזן 01/03/2021 19:03
    הגב לתגובה זו
    8 2
    סגור
  • היא תהיה גם בשער 120
    G 02/03/2021 00:36
    הגב לתגובה זו
    7 2
    מחזיק ומאמין...קצת שיפור בדוחותו יש מצב שתוך 2 רבעונים...
    סגור
  • עוד שבוע
    אנונימי 01/03/2021 20:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מקסימום חודש
    סגור
  • 1.
    בז"ן חברה בזויה שאין לה מקום באזורנו.
    משה - חיפה 01/03/2021 19:02
    הגב לתגובה זו
    27 19
    נדאג שהממשלה הבאה תשים יעד זה בראש סדר העדיפויות שלה וזה לא תיהיה בראשות נתניהו שרימה את התושבים האומללים שסובלים שנים רבות מהתחלואה .
    סגור
  • הלחצת את העובדים שלהם
    יריב 04/03/2021 09:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפי כמות הדיסלייקים, הם יודעים שאם ביבי לא יבחר אז יסגרו לפני 2030
    סגור
  • התוצרים של בזן מניעים את המשק
    dw 02/03/2021 12:26
    הגב לתגובה זו
    2 2
    מכוניות, אוטובוסים, משאיות, מטוסים ואוניות - כל אלה יכולים לנסוע הודות לתוצרים של בזן. גם תעשיית הפלסטיקה של ישראל מבוססת על בזן. מה שכן חשוב להשקיע בצמצום פליטות ככל הניתן, ולהגיע לסטנדרטים אירופאים גבוהים, כדי לצמצם למינימום את המטרד, אבל את בזן? אנחנו צריכים. אי אפשר לוותר על מתקן אסטרטגי שכזה.
    סגור
  • אלו פרדיגמות של המילניום הקודם
    אחד שיודע 02/03/2021 17:27
    הגב לתגובה זו
    32 1
    פעם גם חשבו שצריך לגדל פרה שלמה בשביל לאכול המבורגר. לך תבין.
    סגור
  • בסדר (ל"ת)
    יניב ירקת 01/03/2021 21:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות