למונייד עקפה את הצפי; קונה את מטרומייל בחצי מיליארד ד'

ההפסד היה 1.08 ד' למניה על הכנסות של 35.7 מ' כשהאנליסטים ציפו ל-1.16 ד' ו-33.4 מ', בהתאמה. תחזית ה-EBITDA לשנה הונמכה בטענה שערך הלקוחות בתקופת ההתקשרות עולה ומצדיק את עלויות השיווק. מטרומייל  פועלת בתחום ביטוחי הרכב
 | 
telegram
(1)

חברת הביטוח הדיגיטלי למונייד עוקפת את תחזיות האנליסטים לרבעון השלישי של השנה כשהיא מציגה הפסד בסך 1.08 דולר למניה על הכנסות של 35.7 מיליון דולר. בשוק ציפו להפסד עמוק יותר של 1.16 דולר למניה על הכנסות ברמה של 33.38 מיליון דולר.

בצד הדוחות, רגע אחרי שהכריזה על השקת פעילות ביטוחי רכב, למונייד מדווחת על רכישת חברת ביטוחי הרכב הדיגיטלית  {METROMILE INC} (NCM) בעסקת מניות של חצי מיליארד דולר. למונייד איבדה כ-6% במסחר המאוחר אמש בוול סטריט לאחר ההודעה, בעוד הנרכשת מטרומייל הוסיפה 7%.

ההכנסות הוכפלו מרמה של 17.9 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד ואילו ההפסד הועמק מ-30.9 מיליון דולר (0.57 דולר למניה) ל-66.4 מיליון דולר. סך הפרמיות המצטברות בתקופה ובחישוב שנתי (IFP - in Force Premium) עלה ב-84% ל-346.7 מיליון דולר (תחזיות האנליסטים: 338 מיליון), כשהעליה מיוחסת לגידול של 45% במספר המבוטחים (1.36 מיליון בסוף התקופה), ולצד זאת עלייה של 26% בפרמיה מכל לקוח ל-254 דולר (דולר מעל לצפי בשוק). הפרמיות שהורווחו נטו בתקופת הדוח עלו ב-86% להיקף של 79.6 מיליון דולר.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

לאור אלה, הרווח הגולמי המתואם עמד על 15.2 מיליון דולר, עלייה של 63%. הוצאות מכירות ושיווק, מחקר ופיתוח והנהלה וכלליות עלו באופן כזה שהעמיק את ההוצאות התפעוליות פי שניים ל-82.4 מיליון דולר. כך, ה-EBITDA המתואם היה שלילי בסך 51.3 מיליון דולר, עמוק יותר ב-23.7 מיליון דולר לעומת שנה קודם לכן.

ברבעון הנוכחי, הרביעי של השנה, למונייד מצפה לפרמיות מצטברות (IFP) בהיקף של 384-380 מיליון דולר (כך גם בשנה כולה, שכן הסעיף מחשב את הפרמיות השנתיות על בסיס החוזים של סוף התקופה), פרמיות שהורווחו נטו בסך 88-89 מיליון דולר, הכנסות של 39-40 מיליון דולר, EBITDA מתואם ברמה שלילית של 50-52 מיליון דולר, הוצאות על תגמול מנייתי בסך 19 מיליון דולר והוצאות הוניות (CAPEX) של 3 מיליון דולר.

לשנה כולה תחזית החברה היא לפרמיות שהורווחו נטו של 291-292 מיליון דולר, הכנסות של 126-127 מיליון דולר, והפסד EBITDA מתואם של 183-185 מיליון דולר. בסעיף האחרון מדובר בהורדת התחזית ב-12 מיליון דולר.

"הדבר נובע בעיקרו משמרנות בגישת תועלת מאמצי השיווק, ברקע הטרנד שאנו מזהים לפיו ערך כל לקוח למשך תקופת ההתקשרות גדל (מה שמצדיק יותר את עלות ההרכשה - א.פ)", הסבירו בחברה. סיבה נוספת בה נקבו היא "האצה נוספת של עלויות ההשקה של ביטוח הרכב החדש. הוצאות נוספות שתוכננו ל-2022 הוקדמו כדי לתמוך ביעדים". פרמטרים נוספים בתחזית השנתית הם ההוצאות על תגמול מנייתי שמוערכת בסך 50 מיליון דולר והוצאות הוניות בסך 11 מיליון דולר.

מטרומייל הנרכשת הפכה ציבורית במסגרת מיזוג לתוך שלד ספאק אותו הנפיקה קבוצת הפינטק  COHEN & COMPANY INC. +2.61% COHEN &... 9.83 +2.61% COHEN & COMPANY INC. סגירה:0 פתיחה:9.69 גבוה:9.83 נמוך:9.69 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: (COHN). מאז השיא בפברואר, מנייתה איבדה 84%. כעת, עבור כל 19 מניות של מטרומייל, בעלי המניות יקבלו מניה אחת של למונייד - כך לפי מתווה העסקה הטעון את אישורם של בעלי מניות מטרומייל הנרכשת.

למטרומייל היו 95.3 אלף פוליסות בסוף הרבעון השני. סך הפרמיות המצטברות בחישוב שנתי על בסיס הפוליסות הקיימות בסוף התקופה (IFP) עמד על 113 מיליון דולר. הפרמיות השנתיות פר לקוח היו בסך של 1,181 דולר ושיעור שימור הלקוחות היה 68%.

תגובות לכתבה(1):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הכנסות נמוכות (ל"ת)
    רון 09/11/2021 11:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות