נת"ע על החלטת רגב לנשל אותה מהמטרו: "החלטה שתגרום נזק למדינת ישראל"
שרת התחבורה מירי רגב הודיעה מוקדם יותר השבוע כי החליטה לנשל את חברת נת"ע כממונה על פרויקט המטרו בגוש דן לאחר שזו גילתה עיכובים רבים בפרויקט הרכבת הקלה ובראשו הקו האדום שעתיד להיפתח בחודש הקרוב, זאת לאחר שמועד הפתיחה המקורי שלו היה בחודש אוקטובר 2021.
בנת"ע לא נשארו חייבים ושיגרו היום מכתב לשרה רגב בו טענו בפניה כי הפיצה את הידיעה לתקשורת בזמן שהחברה ערכה לה ולבכירי משרדה סיור בתוואי הקו האדום שנמצא בשלבי ההרצה האחרונים שלו. דירקטוריון נת"ע הודיע מצדו כי החלטתה של רגב הינה "שגויה מעיקרה אשר תגרום נזק למדינת ישראל ולתושביה". נת"ע מדגישה כי מכרז מנהלי הקווים של פרויקט המטרו נמצא בעיצומו וההודעה של השרה יוצרת בלבול ועלולה להביא ליציאה מהמכרז של החברות המתמודדות.
יתרה מזו, אומרים בנת"ע, ההחלטה של רגב עלולה לפגוע מיידית גם בהמשך הקמת קווי הרכבת הקלה. "הבעת אי האמון בחברה עלולה להקשות על זכייני ה-PPP בקווים הירוק והסגול להגיע לידי סגירה פיננסית עם בנקים מלווים בחו"ל". בנת"ע טוענים כי ההחלטה התקבלה "במנותק מהמצב בפועל של הקו האדום וללא בדיקת העובדות והחלופות. לא נעשתה בדיקה או עבודת מטה היכולים להצדיק אותה. העברת הפרויקט לחברה אחרת יוביל לפגיעה ממשית בפרויקט ובפועל יפגע במדינה ובתושביה, בדגש על לוחות הזמנים ולהקמתו ותקציב הפרויקט".
עוד הוסיפו בחברה כי "כל שנת עיכוב תעלה למשק הישראלי לא פחות מ-25 מיליארד שקל. נטילת הפרויקט מנת"ע תוביל לעיכוב של שנים בהשלמתו והפעלתו". בנת"ע דורשים לקיים לאלתר דיון בהשתתפות השרה רגב ולהשהות במקביל את ההחלטה.
ואנחנו נגיד כי אכן יש מקום מוצדק לביקורת של השרה כנגד נת"ע על העיכובים הרבים בפרויקט הרכבת הקלה ובפרויקטים אחרים ונישולה של החברה בהחלט יכול להוות "עונש" סביר. אך עם זאת, נכון היה אילו רגב ואנשי משרדה היו עורכים דיון מעמיק בהשלכות של נישול נת"ע והעברת הפרויקט לחברה אחרת, הן באשר להשלכות הכלכליות והן באשר להשלכות של עיכובים נוספים בלוחות הזמנים.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
8.פרוייקט טוב למושחתים בליכוד .דרור 04/05/2023 21:16הגב לתגובה זו0 1לא יתכן ולא מקובל . המדינה תקועה שנים בפקקים . זה עולה למדינה עשרות מיליארדים כל שנה ובשטח הכל מת . בית קברות .סגור
-
7.הדם עלה למרוקאית לראש .אזרח תקוע בפקק 04/05/2023 21:09הגב לתגובה זו2 1יש צדק בהחלטה . ככה לא מנהלים פרוייקטים . החריגות מעל ומעבר לכל פרופורציה .איפה שצריכים לעבוד יום ולילה עם מאות עובדים , שממה אחת גדולה. וכלום לא זז . . המחדל נוראי .סגור
-
6.החלטה אומללהזוהי. החלטה אומללה של מי שלא מבין מה זה לנהל פרויק 04/05/2023 15:12הגב לתגובה זו0 1זוהי. החלטה אומללה של מי שלא מבין מה זה לנהל פרויקטים של מיליראדי שקלים. מחקר רציני שנעשה בארה״ב מצביע על כך שמעל 90 אחוז של מגה פרויקטים גולשים בתקציב ובלוח זמנים.עם כל הקשיים שבניהול הרכבת הקלה, ועם כל הטענות מול נת״א ויש כאלה, אין שום גוף מקצועי בארץ שיעשה זאת טוב יותר. ייקח הרבה זמן וכסף עד שילמדו לטפל בפרויקט שמעולם לא נעשה בארץ.נתיבי ישראל שיתעסקו בכבישים שגם שם יש הרבה בעיות וצריך להשאיר את המטרו ל נת״א עם כל האי נוחות שבדבר.לא צריך להכניס שיקולים פוליטיים בהחלטות מקצועיות.את המחיר אנחנו נשלם.סגור
-
5.חוצפנים הנתע האלו, כדאי לשקול תביעה ייצוגית (ל"ת)גיורא 04/05/2023 13:41הגב לתגובה זו1 0סגור
-
4.החלטה מעולהאלון 04/05/2023 13:00הגב לתגובה זו0 0ככה צריך להתנהג עם מי שלא עומד בזמניםסגור
- טען עוד
-
3.מה שווה המטרו אם לא יכולים לקדם מקורבים (ל"ת)בטיטו 04/05/2023 12:51הגב לתגובה זו1 1סגור
-
2.נטע מנוהלת כמו לפני 20 שנה. (ל"ת)דנית 04/05/2023 12:24הגב לתגובה זו2 0סגור
-
בלונדון חפרו את המטרו לפני 200 שנהג'ק 04/05/2023 21:19הגב לתגובה זו0 0עם אתים ומריצות בלי שחיתות ובלי נטע שמטע . שערוריה מטורפת .סגור
-
1.הגיע הזמן (ל"ת)אפי פתאל 04/05/2023 12:15הגב לתגובה זו0 0סגור