אל תאמינו לכותרת החגיגית של מירי רגב - מי בכלל צריך רכבת של 250 קמ"ש?

הרכבת - שאין בה צורך אמיתי וגם לא היגיון כלכלי - תיסע במהירות של 250 קמ"ש מקריית שמונה עד אילת, האם היא באמת תוקם אי פעם והאם לא מדובר רק בספין תקשורתי
 | 

האם יש באמת צורך במדינת ישראל ברכבות שנוסעות במהירות של 250 קמ"ש? לא באמת. מדינות ענק בעולם צריכות רכבות מהירות כדי להעביר מיליוני אזרחים במהירות בין מטרופולינים גדולים. אבל ישראל היא מדינה קטנה מאוד, רק 500 ק"מ מדן ועד אילת. וגם - כמה תושבים מתגוררים בפריפריה הרחוקה? כמה מתוכם צריכים להגיע מדן ועד אילת? התשובה ברורה. גם בממשלה יודעים את זה. נתניהו, רגב, סמוטריץ' ומקלב, שהצהירו היום באופן חגיגי על הרכבת הזו, יודעים שאין בה צורך.

תוסיפו את העלות הכלכלית העצומה - 100 מיליארד שקל במקרה הטוב (בואו, כל תוכניות ענק בישראל מתחילות עם מחיר מסוים ומסתימות בפי 2) ואת העובדה הפשוטה שעד שהרכבת בכלל תגיע למהירות של 250 קמ"ש היא כבר תצטרך להאט, תוסיפו את זה שכנראה יהיו תחנות בדרך כך שהיא תצטרך להאט כבר קודם - ותקבלו תוכנית לא הגיונית, בזבזנית ולא משיגה את המטרה. אז למה מקדמים אותה? התשובה פשוטה: יחסי ציבור. זה לא אמיתי. אל תחשבו שזה יקרה אי פעם. מדובר בתוכנית שעולה ויורדת מהשולחן בהתאם לצרכים פוליטיים, אבל בלי היתכנות ממשית. 

תוסיפו את הפגיעה בסביבה - רכבת צריכה מישור, צריך ליישר בשבילה את כל הדרך מדן ועד אילת. וכל מי שנסע בדרכים לצפון או לאילת מכיר את ההרים שיש שם. זה לא באמת מעשי וזה כרוך בהרס של הסביבה. הדרך היחידה להצדיק כלכלית את הפרויקט זה שאוניות משא יורידו ציוד באילת ואז התכולה תיסע על גבי רכבות משא. אבל למה בעצם שהאוניה תעצור באילת ולא תמשיך לאשדוד או חיפה? בקיצור, קחו את מסיבת העיתונאים הזו עם קורטוב של ספקנות.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

הסיבה האמיתית לקידום הפרויקט היא פוליטית - מירי רגב רוצה לרשום ולהשיג הישג. גם במשרד האוצר התנגדו לכך, הם פשוט נכנעו לה. מירי רגב בעצם עצרה את פרויקט המטרו הגדול בגוש דן - ולקחה בשבי את כל אזרחי ישראל - כדי שיסכימו לאשר לה את הפרויקט.

כאמור, למרות חוסר ההיגיון, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שרת התחבורה מירי רגב, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' וסגן השרה במשרד התחבורה ובמשרד רה"מ אורי מקלב הציגו במסיבת עיתונאים את התוכנית שנקראת "ישראל אחת" - וזאת אחרי שהממשלה אישרה את התוכנית לחיבור ישראל ברשת רכבות מהירות שתנוע במהירות של 250 קמ"ש מקריית שמונה עד אילת. התקציב לקידום התוכנית כולה מוערך בכמאה מיליארד שקל, כאשר ביצוע התוכנית אמורה להסתיים עד שנת 2040 

הממשלה אישרה היום רק חלק קטן מאוד מהתוכנית והשאלה היא האם באמת יגויס תקציב לקידום התוכנית כולה?

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר במסיבת העיתונאים "הצעד התחבורתי הוא צעד חיוני בבניית המדינה המתקדמת, המשגשגת והעוצמתית שאנחנו רוצים לעשות. זה יחד עם פתיחות הקרקע, פישוט התכנון ודברים אחרים, זה מה שיוצר את השינוי".

התוכנית של הרכבות המהירות כוללת את מסילת הגליל העליון בין קריית שמונה לכרמיאל, מסילת הערבה בין דימונה לאילת, מסילת באר שבע-דימונה, שתי מסילות בין שפיים לנתב"ג, מסילות חיפה, מסילת מנשה דרום, מסילת עוקף לוד, מסילה מהירה לבאר שבע וחיבור מסילתי ישיר בין ירושלים לבאר שבע.

משרד התחבורה יקצה לטובת שלב תכנון התוכנית 70 מיליון שקל השנה ועוד 130 מיליון שקל בשנה הבאה. בהצעת המליטים שאושרה בממשלה נקבע כי משרדי התחבורה והאוצר הנחו את נציגי הממשלה כהגדרתם בהסכם המסגרת שנחתם בין הממשלה לבין חברת רכבת ישראל, לקבוע בהתאם להוראות ההסכם את הפרויקטים שיופחתו מתוכנית הפיתוח הרב שנתית לרכבת ישראל - אשר סוכמה בין משרדי הממשלה – בעלות של 2.4 מיליארד שקל לטובת קידום חלק מהפרויקטים.
 

נתניהו אמר הבוקר בישיבת הממשלה כי "תהיה מהפכה בתחום התחבורה. היום נשיק את פרויקט חיבור המדינה כולה עם רכבת מקריית שמונה ועד אילת, ובעתיד נוכל לחבר את ישראל גם לסעודיה ולחצי האי ערב". שרת התחבורה מירי רגב אמרה: "אני רואה בחיבור הרכבת כאחת המשימות החשובות של ישראל ברמה הכלכלית והחברתית. זה ישנה את פני החברה הישראלית. זה הגשמת חזון של חיבור המדינה מקריית שמונה ועד אילת".

ראש עיריית אילת אלי לנקרי בירך על התוכנית: "רכבת שתחבר את אילת למדינת ישראל היא בשורה אדירה לתושבים, לנופשים בה ולמדינה כולה. אני מברך את רה"מ, שרי התחבורה והאוצר על ההחלטה ההיסטורית, ובעיקר על החזון והנחישות להוציא אל הפועל את תוכנית 'ישראל אחת', המחברת את אילת למדינת ישראל ברכבת מהירה. הקונצנזוס הרחב סביב הפרויקט, התקציב שלו בפועל והנחישות הגדולה, מבטיחים יותר מתמיד את יישומו.

נתניהו ציין כי "איפה אתם רואים את השינוי הזה בדוקטרינה הזאת שאני מוביל? היא שונה מהתפיסה של בן גוריון שאמר 'נרד לנגב'. אנחנו לא נרד לנגב, אנחנו מורידים את התשתיות לנגב, אנחנו מורידים דרומה מוקדי עוגן של הממשלה כמו: עיר הבה"דים, אוצר. זה עוזר לתעשייה, לסקטור הפרטי, אבל בלי תשתיות אין כלום. זה חזון ענק, אבל הוא ריק. הוא לא יכול להתממש אלא ע"י תחבורה מהירה מאוד, רשתות תחבורה שמאפשרות לנו לנייד אנשים. תחילה הם יגורו שם ויעבדו במרכז. אח"כ המרכז נודד אליהם. יש להם את מוקדי התעסוקה שלהם שהם נוצרים מעליהם".

נתניהו הוסיף כי "המהפכה הזאת עכשיו יוצאת לדרך עם תקצוב של 100 מיליארד שקל, ייתכן שזה יעלה. זה פרוש לאורך שנים. זו השקעה כבירה, יש כמה מודלים איך לממן את זה, חבריי בוודאי יוכלו לדבר על זה, אבל זה דבר אמיתי שיוצא. כשיו אני אומר לכם, תאמינו במה שנכון. אנחנו מביאים היום: ישראל אחת מחוברת ברכבות מהירות, מדן ועד אילת".

שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, יצחק וסרלאוף אמר "אישרנו בישיבת הממשלה חיבור קו רכבת חדש אשר יחבר את קריית שמונה וסביבותיה לרשת הרכבות הארצית עד אילת. מברך את שרת התחבורה מירי רגב וכל חברי הממשלה על קידום ההחלטה. מדובר בהחלטה בעלת חשיבות לאומית שתיצור הזדמנויות לפיתוח ההתיישבות, פיתוח אזורי תעשייה ותעסוקה לצד הידוק קשרים בינלאומיים. אנחנו כמשרד הנגב והגליל נמשיך לפעול כדי לצמצם פערים בין הנגב והגליל למרכז, לפתח, לחזק ולקדם את ההתיישבות, התעסוקה ושיפור איכות החיים".

בחברה להגנת הטבע מביעים התנגדות נחרצת לתוכנית המסילה מקריית שמונה לאילת וטענו כי לפרויקט יש השלכות שליליות רבות.

"הרכבת לאילת, הינו אחד מפרויקטי התחבורה היבשתית הגדולים והיקרים ביותר, שהוצעו אי פעם בישראל והשלכותיו במגוון תחומי החיים, רבות ומשמעותיות. מאז נדון הנושא בממשלה, לפני כתשע שנים, נוספו נתונים ומידע, השופכים אור על הפרויקט, ובעיקר מעלים שאלות קשות ונוקבות ביחס להיתכנותן של המטרות שהוגדרו לו. כל המטרות של הפרויקט, הגיאו - אסטרטגיות, התחבורתיות, הלוגיסטיות, הסביבתיות והכלכליות - לא עומדות במבחן הביקורת והמציאות ובמילים אחרות - הפרויקט לא ישיג את אף אחת מהמטרות שהוצבו עבורו. לעומת זאת, הוא עלול להוביל לפגיעה סביבתית עצומה, הן במרחבי הנגב והערבה והן למפרץ אילת, הגיעה העת לעצור את הקידום של פרויקט עתיר נזקים זה, אשר כלל לא משרת את המטרות שהציבו עבורו, ולהתמקד במתן פתרונות תחבורתיים אחרים, לעיר אילת ולערבה".

תגובות לכתבה(40):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 31.
    כביש 40 וכביש הערבה
    דרומי 07/08/2023 20:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קודם צריך לשדרג את הכבישים המסוכנים האלו בעלות של אחוז אחד מפרויקט הרכבת
    סגור
  • 30.
    נקרעתי מצחוק, בשביל 40,000 אנשים יוציאו 100,000,000,000
    אזרח לא גומר את החוד 01/08/2023 12:20
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הקטע העצוב, שיש אנשים שמאמינים לשקרן בן שקרן ולזאת שעושה לו נעים בגב. זאת התוכנית הכי מטומטמת שנראתה במדינת ישראל. לא מעשית בכלל. והכי חשוב תהיה בשנת 2040, ומי כבר לא יגזור את הסרט בשנה הזאת, לא לחילופין, כמו שהצהיר על התוכנית הזאת בשנת 2004 ולא זז כלום. בינתיים הוא מיגר את שלטון החמאס. הוריד מחירים , ביטל את ההסכם עם לבנון, לא העביר את חברון לאויב ? הצביע בעד ההתנתקות 4 פעמים . שקרן בן שקרן. היום הוא עסוק במה ששרה הצהירה, שתישרף המדינה. והעיקר רכבת לערב הסעודית.
    סגור
  • 29.
    לא תהיה רכת נקודה למה?ווטו אמריקאי
    YL 31/07/2023 09:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק סין יכולה לבצע פרוייקט שכזה ובתמורה הסינים יקבלו שליטה בנמלים הימיים מה ש מפחיד את האמריקאים לכן שימו לה ***הפרוייקט יתחיל מ ק. שמונה*** ולא מ אילת בקיצור עוש שקר מרוק.... אופיני
    סגור
  • 28.
    להוציא את הביצוע למכרז עם ערבויות לזמני ביצוע ועלויות
    משקיע 31/07/2023 09:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא לתת את הביצוע לנת"ע או לחברה ממשלתית אחרת יש ניסיון מר עם חברות ממשלתיות
    סגור
  • 27.
    נתניהו אחראי ולא מירי רגב
    החיים 31/07/2023 08:12
    הגב לתגובה זו
    1 3
    קל להתפל למירי רגב אבל מי שמינה אותה לממשלה זה נתניהו כך שנתנהו דובר האמת הידוע רוצה לספר סיפורים ועדיף סיפורים ארוכי טווח מי יזכור מחר בבוקר שהבטיח רכבת לאילת
    סגור
  • טען עוד
  • 26.
    זאת לא כתבה נגד הרכבת אלאנגד רגב וביבי.
    רק אמת 31/07/2023 07:34
    הגב לתגובה זו
    4 4
    עוד כתב שכל עולמו הוא כמה רחובות בתל אביב ובשבילו מונית זאת הרכבת המהירה. זה מאותם סוג של אנשים שהתנגדו לכביש 6 לרכבת לי-ם לרכבת קלה בי-ם ותל אביב . בקיצור איש קטן
    סגור
  • 25.
    לא בונים רכבת לאילת בסכום כזה דמיוני רק עבור הנופשים
    קשקש 31/07/2023 05:41
    הגב לתגובה זו
    5 2
    זה ידוע שבכל אזור שבונים רכבת חדשה מקימים ישובים חדשים ומנהל מקרקעי ישראל ימכרו קרקעות שוממות בטריליונים
    סגור
  • 24.
    החזון שלי זה "רכבת לילה לקהיר"... (ל"ת)
    גילה בוצ'י 31/07/2023 05:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 23.
    רכבת מהירה זו חובה
    יניב 31/07/2023 01:15
    הגב לתגובה זו
    4 4
    אני מבין שהכותב גר במדינת תל אביב אז לא איכפת לו מתחבורה יעילה בפריפריה.
    סגור
  • 22.
    נו, באמת, ואפילו, באמתתתתתתתתת
    המגיב 31/07/2023 00:51
    הגב לתגובה זו
    2 4
    הרכבת הזו לא באמת נועדה לנוסעים. הסעת נוסעים היא הבונוס. המסילה הזו נועדה לחבר את נמל אילת עם חיפה, ובשאיפה - עם תורכיה, ועד אירופה. (יש תוכניות למסדרון בשליטת התורכים. עם התורכים, חיזבאללה לא ייתעסק, כי התורכים יקרקסו אותם, בלי חשבון, ובלי צווחות מכל מיני אום שמום)
    סגור
  • הצחקת, להעביר רכבת דרך לבנון ולסמוך על ארדואן
    גל 31/07/2023 08:28
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סיפורי ביביסטים
    סגור
  • קוצר ראייה אופייני
    המגיב 31/07/2023 09:45
    הגב לתגובה זו
    1 0
    עד אז, ארדואן כבר לא יהיה, ויש סברה, שאחריו, הטורקים יחזרו למורשתו של אטאטורק - ולא ימשיכו עם האיסלאמיזציה. (שנאמר - בשביל מה צריך הסכמים עם בחריין, או עם איחוד האמירויות, הרי אין לנו ולא היתה לנו שום מלחמה איתן)
    סגור
  • 21.
    ומה שמצחיק שדווקא חולדאי טוען שהמטרו מיותר
    אלון 31/07/2023 00:40
    הגב לתגובה זו
    0 7
    טוען שזאת תשתית של המאה ה - 19 והמכוניות האוטונומיות יייתרו אותה. אבל מירי תופסת את כל עם ישראל כבני ערובה
    סגור
  • 20.
    הרכבת לא תקום - וגם אפשר לקבור את המטרו
    מירי רקב 31/07/2023 00:00
    הגב לתגובה זו
    2 3
    מירי רקב החמודה, אישה רצינית ולא פראיירית.רצתה לבטל את המטרו שהייתה תוכנית מוצלחת ונדרשת. אפילו תוכנית מוערכת בעולם שגם סמוטריץ תומך בה.מה עשתה?המציאה תוכנית גרנדיוזית שאין סיכוי שתתרחש - ועכשיו היא מתנה את המטרו בקידום של הרעיון ה"קסום" שלה.כמו שאומרים - הרגה שני ציפורים באותו מכה
    סגור
  • 19.
    זו הפעם ה 12 משנות ה 50 שמכריזים.
    12 פעם עשו מסיבות עיתונאים חגיגיות והכריזו על קו ה 30/07/2023 23:53
    הגב לתגובה זו
    2 15
    12 פעם עשו מסיבות עיתונאים חגיגיות והכריזו על קו הרכבת לאילת. ביבי לבדו הכריז כבר פעמיים על הפרוייקט זו הפעם השלישית שלו.אחרי שמתחילים לבדוק שוב מגיעים למסקנה שזה כסף מבוזבז
    סגור
  • 18.
    זו הפעם ה 12 משנות ה 50 שמכריזים.
    12 פעם עשו מסיבות עיתונאים חגיגיות והכריזו על קו ה 30/07/2023 23:53
    הגב לתגובה זו
    1 7
    12 פעם עשו מסיבות עיתונאים חגיגיות והכריזו על קו הרכבת לאילת. ביבי לבדו הכריז כבר פעמיים על הפרוייקט זו הפעם השלישית שלו.אחרי שמתחילים לבדוק שוב מגיעים למסקנה שזה כסף מבוזבז
    סגור
  • 17.
    הדבר היחיד שיצא מזה. כנסו
    עידן 30/07/2023 23:18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    זה הקווים שכבר מתוכננים. יש לזה היגיון וצורך וזה כבר תוכנן ותוקצב בעבר רכבת דימונה אילת לא קרה לא קורה ולא יקרה
    סגור
  • 16.
    קודם בונים רכבת ואז מליונים קונים שם דירה ועובדים במרכז
    גל 30/07/2023 23:15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הם ייסעו מערים חדשות בערבה שעה לעבודה בתל אביב.
    סגור
  • 15.
    מונולג
    את מי זה מעניין המונולוג של כתב שלא מסתכל על טובת 30/07/2023 23:05
    הגב לתגובה זו
    2 2
    את מי זה מעניין המונולוג של כתב שלא מסתכל על טובת המדינה
    סגור
  • 14.
    ימשיכו מאילת לאשדוד??
    חיים 30/07/2023 23:00
    הגב לתגובה זו
    0 2
    מה זה השטויות האלה? אילת זה ים סוף, אשדוד זה הים התיכון. הדרך היחידה לעבור זה דרך תעלת סואץ שהיא איטית ויקרה.
    סגור
  • 13.
    לפי הכתבה כבר מבינים לאיזה מחנה הוא שייך.מי חלם על אנרכ (ל"ת)
    שלמה 30/07/2023 22:54
    הגב לתגובה זו
    11 2
    סגור
  • 12.
    מקרית שמונה לאילת מספיקה מונית (ל"ת)
    עוד פיל לבן 30/07/2023 22:17
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • מרמת אביב לשייח מוניס מספיק רק להחליף תושבים. (ל"ת)
    שלמה 30/07/2023 22:52
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 11.
    הלו, עיתונאי קטן שלי, על רכבות משא חשבת ?
    אחד העם 1 30/07/2023 22:16
    הגב לתגובה זו
    3 4
    האפשרות לשנע מאילת לים התיכון במהירות מכולות, ציוד כבד, וכו' יכולה להפוך רכבת כזו לאלטרנטיבה לחלק מהדברים שעוברים היום (לאט, ואולי גם ביוקר) דרך תעלת סואץ. הניסיונות הנואלים של "עיתונאים" מסוגך לשפוך בוץ על כל מה שהממשלה הנוכחית עושה היא מגוחכת ומתועבת גם יחד.
    סגור
  • נראה לא קראת את הכתבה
    עידן 30/07/2023 23:16
    הגב לתגובה זו
    3 0
    רכבות מסע עם הגראדיאנט הזה של עליה יעלו כל כך הרבה כסף ויהרסו את הטבע ותחזוקה תהיה מאוד יקרה. לפרוק אוניית מכולות ענקית להעמיס לרכבת להגיע לאשדוד להעמיס שוב מחדש. יהיה יקר פי 3-5 פשוט לשוט דרך תעלת סואץ שלא לדבר על הצורך לםגוע במםאץ אילת כדי להעמיק אותו לאוניות כאלו בקיצור חשבו על זה מכל כיוון וזה לא היה כדאי אחרת מזמן כבר היו עושים את זה. פופוליזם זול. ביבי מלך בהצהרות. הצחקת אותי זה לא יקרה גם בעוד 30 שנה
    סגור
  • אז תבנה רכבת מהמרכז לאילת, בשביל מה קריית שמונה (ל"ת)
    דביל 30/07/2023 22:39
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • אחד. העם בטוח מעדיף סירה 1 קטנה עם 40000 מכולות
    שלמה 30/07/2023 22:29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    על פני קרונות צעצוע עם כמה ק"ג של צעצועים . אבל אני אופטימי. מחכה לשערות שיצמחו לי על כף היד.
    סגור
  • 10.
    לקרוא ולא להאמין. חלמאות
    שחר 30/07/2023 22:11
    הגב לתגובה זו
    3 6
    ובזבוז כספים.
    סגור
  • 9.
    חשבת על זה?
    א 30/07/2023 20:53
    הגב לתגובה זו
    2 1
    אולי אם תהיה רכבת שעושה את זה מהר יותר אנשים יעברו לפריפריה ועדיין יוכלו לחיות בלי שכל המדינה תדחף לתל אביב?
    סגור
  • 8.
    כל פעם מדהים אותי מחדש
    סתם אחד 30/07/2023 20:25
    הגב לתגובה זו
    8 2
    כמה אי דיוקים יש בכתבות. מכיוון שאני קצת מכיר את התחום, אתן רק דוגמא אחת: כבר היום אוניות פורקות מכוניות באילת ומשאיות מסיעות אותן לחיפה. שם הן מועמסות על אוניות אחרות ומפליגות לאירופה. למה? כי זה יותר זול מלשלם על מעבר בתעלת סואץ. אז אני דווקא כן בעד רכבת לאילת (לא חייבת להיות מהירה). מה שכן, אני לא מאמין לביבי או לרגב שהם מתכוונים לכך. וגם, הכי חשוב, לא יהיה כסף!
    סגור
  • 7.
    מישהו שכנראה גר במרכז מסביר לאילתים שהם לא צריכים
    מבין2 30/07/2023 20:00
    הגב לתגובה זו
    6 1
    רכבת מהירה למרכז. מספיק להם אוטובוס של חמש שעות נסיעה.
    סגור
  • באמת הגיוני לבנת רכבת בעלות של מליון שקל לכל תושב
    החיים 31/07/2023 08:15
    הגב לתגובה זו
    0 3
    100 מיליארד שקל אין אפילו 100,000 תושבים באילת בכל תושב יושקעו מליון שקל כדי שיוכל להגיע ברכבת למרכז באמת הגיוני ? עדיף היה לקנות לכל תושב מטוס פרטי, היה יותר זול
    סגור
  • זה ישמש 10 מיליון
    מבין2 31/07/2023 10:43
    הגב לתגובה זו
    3 0
    תושבי אילת, תושבי הנגב, תושבי הצפון, ישראלים מהמרכז שיבואו לנפוש באילת, תיירים, סחורות מיובאות מהמזרח, סחורות מיוצאות למזרח ועוד.
    סגור
  • 6.
    בהחלט צריכים
    איצקו 30/07/2023 19:22
    הגב לתגובה זו
    1 2
    מי שיש לו 150 דולר מיותרים כדי לשלם על נסיעה ברכבת שתפקודה יהיה רע במקרה הטוב או כמובן אלו, נתמכי הסעד, שאינם עובדים, שגרים בישובים ברמת סוציו אקונומית עלובה ועבורם המדינה תממן את הנסיעה היקרה.
    סגור
  • 5.
    אבל ביבי הסביר בכל זאת
    ליאור 30/07/2023 19:19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שגם אם בהתחלה זה לא יצדיק את עצמו ולא יששרת כמות מספיקה של אוכלוסיה שלא קיימת בפריפריה, זה יגרום לכך שאנשים רבים יעברו לגור בה. אם נכונים הדברים אז יש הגיון בהקמה, מחיקת הפריפריה.
    סגור
  • 4.
    גם על הרכבל בחיפה...
    אנונימי 30/07/2023 19:09
    הגב לתגובה זו
    3 1
    וגם על רכבת העמק ... צעקתם בזבוז כספי ציבור ומי ישתמש בכלל.. אז משתמשים יאללה שחררו פוזיציה
    סגור
  • הרכבל בחיפה יעבוד עוד שנה מקסימום היא רגישה לרוחות ותחזוקתה יקרה יכלו לבנות מעליות יותר בטוחות (ל"ת)
    אנונימי 07/08/2023 20:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    רכבת כנראה לא תקום
    גולדפינגר 30/07/2023 19:09
    הגב לתגובה זו
    2 4
    רכבת כנראה לא תקום אבל ג'ובים לחברי מרכז יהיו גם יהיו. צריך מנהלת וראש מנהלת ויעץ משפטי ודירקטוריון ועד כהנה וכהנה כטוב ליבה ביין של השרה לשחיתות ציבורית.
    סגור
  • 2.
    אני דווקה מאמין להצהרה שלה שהוכחה בעבר כהכונה והיא:
    יחזקאל 30/07/2023 18:52
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אין כאבי בטן על חיילים או מקרי אונס ואני מאמין
    סגור
  • 1.
    רכבת
    אנונימי 30/07/2023 18:41
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ושופר של מי אתה ? על איזה מונופול אתה מגן ?
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות