היא חוזרת: רפורמת התעריפים של משרד התחבורה

הרפורמה צפויה לעלות כ-250 מיליון שקל והושמט ממנה הפטור מתשלום שתוכנן עבור אזרחים ותיקים (נשים מעל גיל 62 וגברים מעל גיל 67); עדיין לא ברור האם הרפורמה תביא במקביל גם להתייקרות תעריפים במרכזי המטרופולינים אשר אינם זכאים להנחות החדשות
 | 
telegram
(1)

משרד התחבורה צפוי להכניס לתוקף את רפורמת התעריפים בתחבורה הציבורית, "צדק תחבורתי", ב-25 במרץ ושבמסגרתה צפויות מגוון אוכלוסיות לזכות בהנחה במחיר הנסיעה ממה שהיו רגילים לשלם עד כה.

בין היתר מציעה הרפורמה הנחות של 33% לבני 18-26 שנים על מנת לעודד אותם לנסוע דרך קבע בתחבורה הציבורית, פטור לחיילים משוחררים ומסיימי שירות לאומי בשנה הראשונה לשחרור, 50% לילדים עד גיל 18, מתן הנחה של 50% ברכישת הסדר "חופשי חודשי" עבור נכים וזכאי הביטוח הלאומי מעבר ל-50% הניתנים היום ברכישת ערך צבור בלבד.

הפטור מתשלום שתוכנן במקור להינתן לאזרחים ותיקים (נשים מעל גיל 62 וגברים מעל גל 67) בוטלה אך כן תינתן הנחה של כ-50% ברכישת חוזה "חופשי-חודשי" ליישובים המוגדרים כיישובי הפריפריה גאוגרפית באשכול 1-5 מלבד יישובים חזקים דוגמת עומר וכפר ורדים, ויישובים גדולים כמו ירושלים ובני ברק. מי שכן צפויים להינות מההנחה הם תושבי באר שבע טבריה, קריית שמונה, אופקים, ערד וכדומה.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

הרפורמה הושקה בתחילה בקיץ האחרון לאחר ששרת התחבורה מירי רגב מיהרה להאשים את הממשלה הקודמת ואמרה "מדובר בירושה שקיבלנו מהממשלה הקודמת, על התקנה של העלאת המחירים חתמו שר האוצר הקודם ליבר-מס (כך נכתב במקור) והשרה לשעבר מיכאלי". הרפורמה, שתוכננה במקור לעלות כ-600 מיליון שקלים למשלם המסים, קוצצה וצפויה לעלות כ-250 מיליון שקלים. עדיין לא ברור האם הרפורמה תביא במקביל גם להתייקרות תעריפים במרכזי המטרופולינים אשר אינם זכאים להנחות החדשות.

תגובות לכתבה(1):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    תכלס
    אלכס 13/03/2024 16:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אז אם אתם לא מוגבלים או מתחת ל18 ההתייקרות תתקיים גם על התחבורה הציבורית כמה טוב לנו, זה לא שכל דבר רק עולה ועולה
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות