רפורמת המחירים בתחבורה הציבורית תצא מחר לדרך

הרפורמה כוללת הטבה של שנה שלמה של נסיעה חינם בתחבורה הציבורית לחיילים משוחררים, ומסיימי שירות לאומי, ומעניקה לראשונה 50% הנחה לכל תושבי הפריפריה הגיאוגרפית 1-5
 | 
telegram
(4)

מחר, ה-25 במרץ, תיכנס לתוקף רפורמת "צדק תחבורתי" של השרה מירי רגב. הרפורמה צפויה להביא, כך לפי משרד התחבורה, לחיסכון של עד אלפי שקלים לשנה בהוצאות התחבורה הציבורית של המשפחה הישראלית וכוללת הטבות מהן ייהנו כ-2.8 מיליון ישראלים.

הרפורמה כוללת הטבה של שנה שלמה של נסיעה חינם בתחבורה הציבורית לחיילים משוחררים, ומסיימי שירות לאומי, ומעניקה לראשונה 50% הנחה לכל תושבי הפריפריה הגיאוגרפית 1-5, והנחות משמעותיות של עשרות אחוזים לצעירים עד גיל 26 (כולל), לאנשים עם מוגבלויות ולזכאי הביטוח הלאומי.

כלל הצעירים מגיל 18 עד 26 (למעשה עד יום הולדתם ה-27) ייהנו מ-33% הנחה על כל סוגי המנויים החודשיים, הן מתוך התחשבות במצבם הכלכלי והן במטרה לעודד אותם להשתמש בשירותי התחבורה הציבורית וליצור אצלם שינוי תפיסתי והעדפה לתחבורה הציבורית על פני הרכב הפרטי, וכך לרכוש הרגלי התנהגות לאורך זמן.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

חידוש נוסף ברפורמה הוא הענקת 50% הנחה על מנויים חודשיים לאנשים עם מוגבלות ולזכאי הביטוח הלאומי. אוכלוסיות אלה קיבלו עד כה הנחה בערך הצבור בלבד.

הרפורמה תושק בשני שלבים, כאשר הפעימה השנייה שתצא לדרך במהלך החודשים הקרובים תכלול נסיעות חינם לאזרחים ותיקים (נשים מגיל 62, גברים מגיל 67), ותכלול הנחות על בסיס דירוג סוציו-אקונומי בפילוח ברמה שכונתית ולא רק של כלל היישוב, מתוך הבנה כי ביישובים רבים קיימים פערים משמעותיים בין השכונות והרפורמה צריכה להתייחס אליהם.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב: "הצגתי את רפורמת 'צדק תחבורתי' זמן קצר לאחר כניסתי לתפקיד, במטרה לתקן עיוותים וחוסר התחשבות שאפיינו את רפורמת המחירים הקודמת, אשר התעלמה מצרכי הפריפריה, הצעירים והשכבות החלשות. הרפורמה שלי היא צעד מהפכני של צדק חברתי ותחבורתי, שנועד לקרב בין הפריפריה למרכז, לצמצם פערים גאוגרפיים וחברתיים, ליצור הזדמנויות תעסוקה, להוריד את יוקר המחייה ולעודד שימוש בתחבורה ציבורית על חשבון הרכב הפרטי, בדגש על יצירת הרגלי שימוש בקרב הצעירים".

מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן: "בהנחיית השרה מירי רגב גיבשנו מתכונת מדויקת והוגנת יותר של מבנה הרפורמה, אשר מעניקה לתושבי הפריפריה חופש תנועה נרחב ובלתי מוגבל בעלות נמוכה המתחשבת בצרכיהם, ומיטיבה עם כלל אזרחי מדינת ישראל בדגש על צעירים וחיילים משוחררים. באמצעות הרפורמה מחירי התחבורה הציבורית בישראל יהפכו לנמוכים בהשוואה למדינות מפותחות בעולם. נמשיך להרחיב ולחזק את מערך התחבורה הציבורית בכל רחבי הארץ, לחבר את הפריפריה למרכז ולתקן עיוותים הפוגעים בשכבות החלשות. הרפורמה צפויה להכניס יותר ויותר משתמשים למעגל משתמשי התחבורה הציבורית, וכך לתרום להפחתת הגודש בכבישים וזיהום האוויר".

ארגון נהגי האוטובוסים המאגד את רוב נהגי האוטובוסים בישראל התייחס לרפורמת התח"צ שתחל מחר: "אנו מברכים על תחילת הרפורמה ומה שבמיוחד חשוב בה הוא הקניית הרגלי נסיעה לציבור הצעירים והחיילים המשוחררים. כל חייל וחיילת משוחררים יכולים לחסוך עד 7000 ש"ח אך מה שחשוב הוא הגדלת המשתמשים בתחבורה הציבורית. השלב הבא הוא המשך קידום מעמד הנהג ושיפורו. אנו נמשיך לפעול ללא לאות כדי לתת לציבור הנוסעים את חווית הנסיעה הטובה ביותר".

חייל משוחרר יחסוך לפי הערכות במשך שנה בין 1,188 שקלים על חופשי-חודשי אזור 1 (99 שקלים לחודש), ויוכל להגיע לחיסכון של עד 7,320 שקלים אם ינצל את הטבת הנסיעה חינם בכל רחבי הארץ כולל רכבת, במקום לשלם כל חודש 610 שקלים עבור מנוי ארצי משולב.

תושב הפריפריה יוכל לחסוך בשנה בין 594 שקלים (50% הנחה על חופשי חודשי אזור 1) ועד 3,660 שקלים לנסיעות חינם בכל רחבי הארץ (50% הנחה על חופשי חודשי ארצי הכולל רכבת בעלות של 305 שקל במקום 610 שקלים).

צעיר עד גיל 26 (כולל) יוכל לחסוך בין 392 שקלים בשנה (33% הנחה על חופשי חודשי אזור 1) ועד 2,415 שקלים (33% הנחה על חופשי חודשי ארצי כולל רכבת).

למידע נוסף על הרפורמה, הציבור מוזמן להתקשר למוקד משרד התחבורה 4515* המספק מענה בשפות עברית וערבית, להיכנס לאתר משרד התחבורה, או לחפש בגוגל "צדק תחבורתי".

תגובות לכתבה(4):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    רפורמה ?
    אבי 26/03/2024 06:56
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לפני הרפורמה עלות הנסיעה בתחב"צ עבורי היתה כשליש לעומת רכב פרטי ובכל זאת אני מעדיף רכב פרטי בגלל תדירות נמוכה של אוטובוסים
    סגור
  • 3.
    מה עם צעירים בין 26 ל 36 וצעירים עד גיל 56?
    מוטי 25/03/2024 09:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה לא מקבלים הנחה?
    סגור
  • 2.
    שוב אפליית גברים, נשים חינם מגיל 62 וגברים רק מגיל 67 (ל"ת)
    עבד 25/03/2024 06:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    בזבוז כספי מיסים משווע ופופוליסטי
    אא 24/03/2024 23:14
    הגב לתגובה זו
    5 0
    מצב התחבורה הציבורית בקטסטרופה, עדיף היה להשקיע את הכסף בהגברת זמינות האוטובוסים.
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות