למונייד הישראלית תנפיק לפי שווי של 1.35 מיליארד שקל
חברת הביטוח הדיגיטלית הישראלית למונייד, הגישה תשקיף מדף מעודכן, לקראת הנפקה ראשונית בבורסה בניו יורק. לפיו, היא צפויה להנפיק 11 מיליון מניות, לפי שווי של כ-1.35 מיליארד דולר לאחר הכסף.
על פי תשקיף המדף, החברה שמניותיה צפויות להיסחר תחת הסימול "LMND", תנפיק בשלב הראשון 11 מיליון מניות במחיר של בין 23 ל-26 דולר, שיהוו לאחר ההנפקה 20% מהחברה. בנוסף, תינתן לחתמים אופציה לרכוש 1.65 מיליון מניות נוספות, במחיר זהה להנפקה.
בעקבות כך, צפויה החברה להכניס לקופתה כ-245.8 מיליון דולר (283.5 מיליון דולר עם החתמים), המגלם שווי (ממוצע) של כ-1.35 מיליארד דולר. לאחר ההנפקה, בעלת המניות הגדולה תהיה סופטבנק שתחזיק בכ-21.8%, הקרנות סקויה ואלף יחזיקו ב-8.3%, ג'נרל קטליסט ב-5.9%, ו-XL Innovate ב-4.2%. מייסדי החברה, דניאל שרייבר, ושי וינינגר יחזיק ב-6.4% ו-7.2% בהתאמה.
התוצאות אמנם חלשות אך העתיד מסקרן
התשקיף שפורסם שופך אור על מצבה הפיננסי של החברה. כך בשנת 2019 הכנסות החברה זינקו לכ-67.3 מיליון דולר, כ-200%, לעומת כ-22.5 מיליון דולר ב-2018. ההכנסות ברבעון הראשון של 2020 הסתכמו ב-25.3 מיליון דולר לעומת 10.5 מיליון דולר ברבעון המקביל.
בשורה התחתונה, ההפסד של החברה גדל לכ-108.5 מיליון דולר בשנת 2019 לעומת הפסד נקי של 52.9 מיליון דולר ב-2018. ברבעון הראשון של 2020, הההפסד עמד על כ-36.5 מיליון דולר, ביחס לכ-21.6 מיליון דולר.
בסיכום שנת 2019, ה-EBITDA (רווח לפני הוצאות ריבית, מסים, פחת והפחתות) המתואם היה שלילי והסתכם ב-106.4 מיליון דולר בהשוואה להפסד של 51.7 מיליון דולר בשנת 2018. לחברה תזרים מזומנים מפעילות שוטפת שלילי של 78.1 מיליון דולר, בהשוואה לתזרים שלילי של 40.8 מיליון דולר בשנת 2018.
המטרה: מהפכה בעולם הביטוח
למונייד המעסיקה 329 עובדים, הוקמה על ידי דניאל שרייבר ושי וינינגר המשמש כיו"ר, הישראלים במטרה לשנות את עולם הביטוח באמצעות שימוש בכלים טכנולוגים. כיום, מוכרת החברה ביטוחי רכוש ותכולה בלבד, כשבעתיד בכוונתה להציע מוצרי ביטוח נוספים. הפניות לחברה נעשות באמצעות פלטפורמה דיגיטלית, כשלדבריהם, שיחה של שתי דקות עם בוט בשם Maya, היא כל מה שנדרש בכדי לרכוש ביטוח רכוש או תכולה. התביעות לחברה נעשות באמצעות על ידי צ'ט עם בוט אחר, Jim שמשלם תביעות תוך שלוש שניות.
אסטרטגיית החברה, מתבססת על התמקדות בפנייה בעיקר לדור הצעיר, בכך מקווים בחברה ליהנות בהמשך מהגידול הטבעי בצרכי הביטוח שלהם. כל זאת, תוך שהם פועלים לקידום ומינוף המערכת שלהם, והופכים אותה למהירה, זולה ומדויקת יותר. זה גם נכון יותר ברמה האסטרטגית - מצעירים החברה תהנה במשך עשרות שנים ובמקביל תציע להם חוץ מביטוח דירה גם ביטוחים נוספים בהמשך. ממבוגרים היא תהנה לתקופה מוגבלת יותר והם גם די "מלאים" בתחום הביטוח, כך שזה לא ביטוח חדש לנכס חדש, לרכב כפי שעושים צעירים אלא זה החלפה של ביטוח - זה כבר קשה יותר.
שוק הביטוח אליו שואפת החברה להיכנס הוא אחד הענפים הכלכלים הגדולים בעולם. פרמיות רכוש, נפגעים וביטוח חיים ברחבי העולם מוערכות בכ-5 טריליון דולר, המהוות 11% מהתמ"ג בארצות הברית. לדברי החברה, היקף הענף מהווה אינדיקטור לתפקיד החיוני של התחום בכלכלה ובחברה. כך, לרוב הבתים, המכוניות והעסקים בארצות הברית יש כיסוי ביטוחי כלשהו.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
3.מודל עסקי שמפסיד כסף ?מני 29/06/2020 10:38הגב לתגובה זו0 0הנפקה זה טוב בחברה עם רווחיות ופוטנציאל צמיחה אך כל עוד יש תוחלת רווח. אני מקווה רק שהמוסדיים בארץ לא יקנו מכספי חסכונות העמיתים ולו גם מנייה אחת מחברה זו.סגור
-
2.ותודה למאיושיגימי 29/06/2020 09:16הגב לתגובה זו0 0יש בערך 6000 חברות ביטוח בארהב. עד שהם יבינו איך מפתחים אפליקציה לימונייד תעקוף את כולם. פחחחח. עוד בלון של סופטבנקסגור
-
1.למונידבלון 29/06/2020 08:08הגב לתגובה זו0 0עוד בלון להנפקה בימי השיא...שיספיקו כבר ב 100 מיליארד..מספיק להם 1.35 מיליארד על חברה שמפסידה 100 מליון דולר בשנה?...כמה טמטום יש בוול סטרייט.. כל יום עוד מישהו בא לחלוב..סגור