גולדמן זאקס בהמלצת מכירה על למונייד - המניה תרד ב-33%
הנפקה ב-29 דולר, זינוק ל-90 דולר, ירידה ל-66 דולר, זה ההספק המרשים של למונייד בפחות מחודש מאז הנפקתה בוול סטריט. אתמול נפלה המנייה ב-9% על רקע המלצת מכירה, עם מחיר יעד של 44 דולר, שסיפק בית ההשקעות גולדמן זאקס שהיה אחד החתם בהנפקה. ועדיין מדובר על חברה בשווי של 3.7 מיליארד דולר כשאין ברקע רווחים וההכנסות הם בקצב של 100 מיליון דולר - נמוך ביחס לשווי.
לקריאה נוספת:
> כל מה שצריך לדעת על למונייד הישראלית שרוצה לשנות את עולם הביטוח
> המשקיעים מאוהבים: למונייד זינקה ב-139% ביומה הראשון בוול סטריט
> רק הונפקה וכבר הפכה לבועה? למונייד בשווי שוק 5 מיליארד דולר
האנליסטים של בית ההשקעות מציינים כי המחיר ההוגן של למונייד הוא 44 דולר - מחיר נמוך ב-33% מהמחיר הנוכחי. להערכתם, חברת הביטוח הדיגיטלית לא צפויה להרוויח בחמש השנים הקרובות. כמו כן, להערכתם הסיכון הגדול בפעילות שלה לא מתבטא בשוויה.
ההתלהבות נרגעה מעט?
החברה שזינקה ב-129% ביום המסחר הראשון שלה לפני פחות מחודש, הוקמה על ידי דניאל שרייבר ושי וינינגר המשמש כיו"ר, הישראלים במטרה לשנות את עולם הביטוח באמצעות שימוש בכלים טכנולוגים. מאז הקמתה גייסה החברה 480 מיליון דולר, בארבע סבבי גיוס שונים, כשבאפריל 2019 גייסה 300 מיליון דולר בהובלת סופטבנק היפנית לפי שווי של 1.8 מיליארד דולר. מלבד סופטבנק, השקיעו בחברה הקרנות סקויה, אלף של מייקל אייזנברג, XL Innovate וג'נרל קטליסט.
כיום, מוכרת החברה ביטוחי רכוש ותכולה בלבד, כשבעתיד בכוונתה להציע מוצרי ביטוח נוספים. הפניות לחברה נעשות באמצעות פלטפורמה דיגיטלית, כשלדבריהם, שיחה של שתי דקות עם בוט בשם Maya, היא כל מה שנדרש בכדי לרכוש ביטוח רכוש או תכולה. התביעות לחברה נעשות באמצעות על ידי צ'ט עם בוט אחר, Jim שמשלם תביעות תוך שלוש שניות.
אסטרטגיית החברה, מתבססת על התמקדות בפנייה בעיקר לדור הצעיר, בכך מקווים בחברה ליהנות בהמשך מהגידול הטבעי בצרכי הביטוח שלהם. כל זאת, תוך שהם פועלים לקידום ומינוף המערכת שלהם, והופכים אותה למהירה, זולה ומדויקת יותר. זה גם נכון יותר ברמה האסטרטגית - מצעירים החברה תהנה במשך עשרות שנים ובמקביל תציע להם חוץ מביטוח דירה גם ביטוחים נוספים בהמשך. ממבוגרים היא תהנה לתקופה מוגבלת יותר והם גם די "מלאים" בתחום הביטוח, כך שזה לא ביטוח חדש לנכס חדש, לרכב כפי שעושים צעירים אלא זה החלפה של ביטוח - זה כבר קשה יותר.
הכנסות צנועות והפסדים גדולים
לקראת ההנפקה, פרסמה החברה תשקיף ששפך אור על מצבה הפיננסי של החברה, בשנת 2019 הכנסות החברה זינקו לכ-67.3 מיליון דולר, כ-200%, לעומת כ-22.5 מיליון דולר ב-2018. ההכנסות ברבעון הראשון של 2020 הסתכמו ב-25.3 מיליון דולר לעומת 10.5 מיליון דולר ברבעון המקביל.
בשורה התחתונה, ההפסד של החברה גדל לכ-108.5 מיליון דולר בשנת 2019 לעומת הפסד נקי של 52.9 מיליון דולר ב-2018. ברבעון הראשון של 2020, הההפסד עמד על כ-36.5 מיליון דולר, ביחס לכ-21.6 מיליון דולר.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
4.ועוד קטנהלרון 29/07/2020 09:34הגב לתגובה זו1 0רוצים מניה ל"קנה והחזק"? קנו הראל השקעות,מנורה מבטחים,אך לא את איידיאיי ביטוחסגור
-
3.והערה אחרונהלרון 29/07/2020 09:32הגב לתגובה זו1 0זו לא מניה של "קנה והחזק" גם לא מניה של וורן באפטסגור
-
2.ולמי שלא הביןלרון 29/07/2020 09:30הגב לתגובה זו1 0סטיית התקן גבוהה,ו"עושים סיבובים" קונים בעליות ומוכרים לתוך הירידות,ככה עושים כאן כסףסגור
-
אין תגובהלרון 29/07/2020 11:01הגב לתגובה זו1 0לכן אבהיר,ברור שמוכרים בעליות וקונים לתוך הירידות ,הקודם זו שיטת "עמך ישראל",הפוך גוטה ברור!!!סגור
-
1.גילו את "אמריקה"לרון 29/07/2020 09:28הגב לתגובה זו1 0וכמה שנים אמזון לא הרוויחה כשהונפקה?מרוויחים על התנודתיות!!סגור