האם אנחנו לפני גל של פשיטות רגל בסקטור התעופה העולמי?

הסקטור העולמי צפוי לדמם 77 מיליארד דולר במחצית השנייה, כשהשנה לא היו הכנסות בחודשי הקיץ והאבי; למרות הסיוע הממשלתי המסיבי צפו לפשיטות רגל נוספות; מרבית פשיטות הרגל מתרחשות לקראת סוף השנה. מי תהיה הבאה בתור?
 | 
telegram
(3)

הרבה לפני משבר הקורונה, סקטור התעופה העולמי היה בבעיה. אמנם הצפי לכמויות הנוסעים והיקף הפעילות שיקף צמיחה עד 2024, אבל התחרות הגוברת מצד חברות לואו קוסט, שכרסמו ברווחים של החברות הוותיקות, יחד עם הצפה של השוק בחברות גלובליות, הביא לא מעט חברות לפשיטות רגל. ב-2018 בלבד פשטו רגל 56 חברות תעופה, כשב-2019 הנתון הזה עמד על 46 חברות.

ומה קורה ב-2020 אתם שואלים? אז עד כה, למרות הסיוע הממשלתי חובק העולם והמסיבי לסקטור – שנמנה על הנפגעים העיקריים מהמגפה בעקבות סגירות השמיים והסגרים שהותירו את מרבית מדינות ואזרחי העולם להיות סגורים בתוך גבולותיהם – מתחילת השנה פשטו רגל 43 חברות.

ניתן להניח די בוודאות, שלולא התמיכה שקיבלו, המספרים האלה בוודאי היו גבוהים הרבה יותר והאפקטים של קריסות אלה היו מהותיות ללא מעט סקטורים ועשרות מיליוני עובדים בכל העולם.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

"יתר השנה לא ממש מעודדת. רוב פשיטות הרגל בסקטור מגיעות ברבעון הראשון או האחרון של השנה, מאחר והרבעונים הרווחיים הם השני והשלישי", אמר רוב מוריס ראש מערך הייעוץ העולמי של חברת סיריום, המנתחת דאטה של תיירות גלובלית.

"בקיץ, החברות בונות אוצר מלחמה, כדי לשרוד את החורף. כרגע, המטרה של כל החברות הוא פשוט לשרוד בכל מחיר. עם זאת, אני לא צופה גל של פשיטות רגל בסקטור", הוסיף.

את ההשפעות על הסקטור ניתן לכנות כחריש עמוק. כולם, והחברות הגדולות, שלרוב הכי חסינות למשברים, חטפו. להפך, בעוד חברות של טיסות פנים הצליחו לייצר תזרימי הכנסה, הגדולות קיבלו את המכה הכואבת ביותר, בשל עלויות התפעול הגבוהות של צי מטוסי ג'מבו וכמעט ללא הכנסה בכלל.

לפי נתונים של איגוד השינוע האווירי הבינ"ל, חברות התעופה בעולם ישרפו 77 מיליארד דולר במחצית השנייה של 2020 וימשיכו לדמם עד 6 מיליארד דולר בכל חודש ב-2021.

תגובות לכתבה(3):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    במגזר התעופה טיסות פנים ישרדו
    הנביא 10/10/2020 08:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ... וכן החזקות עם רזרבות כספים גדולות. מה שירד הרבה לא בהכרח יעלה. אלו לא מניות צמיחה, ונתונים לחסדיי עזרה ממשלתית.
    סגור
  • 2.
    חברות התעופה יורקות דם
    רחל 08/10/2020 15:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עם הוצאות תפעול אסטרונומיות על שכר, תחזוקה, לוגיסיטקה ושולי רווח נמוכים מאוד , כל חודש שלא עובדים מפסידים רווח של שנה שלמה- אחרי 10 חודשים שלא פועלים בצורה סדירה הלכו אחורה בזמן כבר 10 שנים והיד עוד נטויה.
    סגור
  • 1.
    ציוץ אחד של טראמפ או פלוסי וכל הכתבה שלך לפח
    תום 08/10/2020 14:22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    נו באמת. בתקופת תמריצים שלא הייתה כדוגמתה אין שום אפשרות לדעת אם יהיו פשיטות רגל לקראת סוף השנה. תוך דקה הם מקבלים פה עשרות מיליארדים ולא פושטים ולא כלום.
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות