בהודו המדינה מוכרת חברת תעופה, אצלנו המדינה "מלאימה" את אל על
עוד לפני הקורונה אל על היתה חברה גוססת שמובלת על ידי וועדי העובדים שלה לאובדן והקורונה האיצה את התהליך. אז הכניסו בעל שליטה חדש שכנראה אוהב לזרוק כסף לפח ויחד איתו המדינה המשיכה לזרוק מאות מיליוני דולרים על אל על. במקום לעזור לאלפי ואפילו רבבות עסקים קטנים, שפכו את הכסף על אל על הענקית - זה לא עזר, וזה היה ברור. כתבנו בזמן אמת שהכסף לא יספיק. אז אל על חזרה שוב לבקש מהמדינה. באוצר עושים שרירים, אבל אל תתרגשו, בסוף הם יעבירו.
הלכה למעשה, אל על מעין הולאמה. מצב הפוך להפרטה. אבל הולאמה "רע". הולאמה בלי לקבל שליטה, הולאמה בלי שום אפשרות לדיבידנדים. בעולם זה הפוך. הודו בעצם הפריטה את חברת התעופה שלה. חברת הענק טאטא רוכשת מהממשלה את אייר אינדיה תמורת 4.2 מיליארד דולר.
לאייר אינדיה מעל 130 מטוסים והיא צברה חובות של כמעט 10 מיליארד דולר. חלק גדול מהחובות יימחק, אבל למדינה לא תהיה שום ערבות ושום צורך להמשיך לתמוך בחברה (להבדיל מהמצב אצלנו - תמיכה אינסופית באל על).
טאטא מפעילה שתי חברות תעופה בהודו. האשונה, וויסטארה, שפועלת בשותפות עם סינגפור איירליינז, והשנייה - אייראסיה אינדיה, חברת תעופה מוזלת שפועלת במשותף עם AirAsiaBhd Malaysia. לא ברור אם בכוונת טאטא למזג בין הפעילויות וברור שיש סינרגיה ויתרון לגודל, אך המותג של אייר אינדיה חזק ונראה שבכוונת טאטא להשאיר אותו.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
30.מבקש מהמערכת לחשוף את הכתביריב 10/10/2021 20:45הגב לתגובה זו3 0ביזפורטל,לא מתאים לכם התגובה הזאת. מה יש להבין,כל חברות התעופה פשטו רגל בעולם,הענף עובד על מחזורי מסחר של מילארדים ורווח נקי זעום, לא קשור לשכר העובדים המשבר קורונה הקריס את כל התעופה. הכתב לא מודע לדברים שאלעל עושה והם חסויים... והמבין יביןסגור
-
29.המדינה צריכה להכניס מנהל משלהרפאל 10/10/2021 18:30הגב לתגובה זו1 0צריכים את אל על אבל הגיע הזמן לעשות סדר" וניקיון" בחברהסגור
-
28.אין על אל עלמיר 10/10/2021 14:21הגב לתגובה זו3 2חברה מעולה מה הבעיה שלכם הביטחון בראש אין עליהם.סגור
-
27.נכסרפי 10/10/2021 13:04הגב לתגובה זו2 1כל עוד המדינה תסמן את אל על כנכס לאומי אסטרטגי לא יכול כל שינוי.סגור
-
26.אל עלעופר 10/10/2021 12:54הגב לתגובה זו3 1ישראל שונה מהודו, ברגע שפורצת מלחמה אלעל הינה החברה היחידה שמקיימת קשר לישראל וממנה, בל נשכח זאתסגור
- טען עוד
-
25.כתבה מלאה בשגיאותאנונימי 10/10/2021 12:39הגב לתגובה זו2 1מערכת ביזפורטל לא בדקה את העובדות. המדינה מחזיקה כ15 אחוז מהחברה בתמורה לכ40 מליון דולר שהושקעו במניות בהנפקה לפני שנה. בנוסף המדינה הלוותה לאלעל 210 מליון דולר כנגד כרטיסי טיסה לאנשי הביטחון לעשרים שנה הקרובות. חברת אלעל עוברת בחסות הקורונה תהליך התייעלות מדהים. המדינה תרוויח מההשקעה ברגע שאירוע הקורונה יסתיים. אני אוסף ניירות של אלעל.סגור
-
24.איו לאל ברירה אלא להתמזג או להמכר (ל"ת)Dd 10/10/2021 11:28הגב לתגובה זו1 1סגור
-
23.מי שכתב כתבה זו מתבייש ,ולכן לא הזדהה בשמו,אין שם של כתב 10/10/2021 11:05הגב לתגובה זו5 0הכתבה היא אנונימית. כנראה אין שום אדם שרוצה להזדהות עם המגמתיות והארסיותסגור
-
22.כתבה מטומטמת ברמותיגאל קולוף 10/10/2021 10:57הגב לתגובה זו4 0להבדיל אלפי הבדלות, המעמד הגיאופוליטי של ישראל בעולם מחייב שתהיה לה לפחות חברת תעופה אחת שנשלטת ומפוקחת על ידי מדינת ישראל. ישראל, שלא כמו הודו, נתונה לחרמות (רק לפני 15 שנה ראינו את זה באחד מהמבצעים בעזה, כאשר חברות תעופה רבות פשוט הפסיקו לטוס מישראל ואליה בשל חרם). ישראל חייבת שתהיה לה חברה שנשלטת על ידי יהודים, ושיש לה מחויבות להמשיך לטוס בכל מצב. ישראל גם חייבת חברת תעופה עם סטנדרטיים ביטחוניים גבוהים להטסת אנשי ועובדי הממשל. מעבר לכך, קיומה של חברת תעופה עם מעמד מעין לאומי הוא צורך אמיתי. לכן אל על צריכה להיתמך - בגבולות הסביר - על ידי הממשלה. אגב, בניגוד למגמתיות של הכתב, חברות תעופה לאומיות בעולם המערבי חולצו ונתמכו על ידי הממשלות שלהן. היכן הדוגמאות האלה?? אני אגב שונא את אלעל בכל נימי נפשי. חברה מתועבת. אבל ההבדל הוא שאני מבין גם שזה רע במיעוטו, רע שנדרש לשמור עליו. כתבה מטומטמת שמעידה על חוסר הבנה מוחלט.סגור
-
21.מה קורה לנו ?דרור 10/10/2021 09:36הגב לתגובה זו0 1שופכים כסף טוב על ניהול כושל .הדרך חייבת להיות הפוכה או לפחות הדדית .סגור
-
20.כתב קטן בפורטל מטופשעובד אלעל 10/10/2021 09:12הגב לתגובה זו5 0אייר אינדיה בחובות מטורפים ורכשה אותה חברת ענק, ההבדל בישראל שאת אלעל אין שום גוף שיכול לרכוש בגלל הגבלות שמטילה המדינה. הכתב והפורטל ההזוי לא ירדו ולא יורדים לעולם לעומק הבעיה אלא רק מסיטים את הגולשיםסגור
-
19.אלעל (ל"ת)מה זה משנה 10/10/2021 09:07הגב לתגובה זו0 0סגור
-
18.אנחנו לא הודו-אם יהיה חרם על ישראל נשאר ללא אפשרות לטוסדודו 10/10/2021 07:18הגב לתגובה זו9 3אנחנו לא הודו- חייבים להיות מדינה שתוכל להתנהל באופן תקין אם יהיה חרם על ישראל. השיקולים ממש לא רק כלכליים.סגור
-
מספיק כבר עם הלוקש הזהגיב מי 10/10/2021 09:52הגב לתגובה זו2 1מאיזה גלות הבאת אותו? לא דובר אף פעם על פירוק של אל על,אלא על מכירתה לגוף אחר שיקנה אותה (כנראה בזול) וינסה לאושש אותה. מצב שבו המדינה ממשיכה להזרים כסף לחברה הוא הלכה למעשה סבסוד של בעלי המניותסגור
-
לא אלמן ישראל .שאול 10/10/2021 09:37הגב לתגובה זו0 1לא נשמע שחבית ללא תחתית תחזיק את המדינה בביצים .סגור
-
לאל על אין זכות קיוםמוסיק 10/10/2021 09:25הגב לתגובה זו2 2קישקוש לאל על אין זכות קיום ,עובדה.סגור
-
17.הלאמא על מנת לשמור על העובדים ומקום העובדה שלהםמלאימון 10/10/2021 05:10הגב לתגובה זו4 3עם כל הכסף שהמדינה זרקה על החברה הכושלת הזו, עוד מכירה של אלעל תגרום לאלפי מפוטרים, על מנת "להבריא" את החברה ולקצץ עלויות ותקורות. אלו שיפוטרו לא היו טייסים או נשות ואנשי הנהלה, אלא העובדים הכי חלשים בשרשרת.סגור
-
16.ממשלת חלם (ל"ת)א.א 10/10/2021 04:45הגב לתגובה זו3 1סגור
-
15.מרוב כסף ששפכו עלינואני טובע 09/10/2021 23:46הגב לתגובה זו2 0גיבוב של שטויות וחצי אמיתותסגור
-
14.מגמתיות נגד אלעל (ל"ת)כתבה ריקה מתוכן 09/10/2021 21:54הגב לתגובה זו7 1סגור
-
13.מה האינטרס החבוי של ביזפורטל ?משה 09/10/2021 21:35הגב לתגובה זו4 1שיש כתבות שליליות ברצף זה הזמן לקנות את המניה. בהצלחהסגור
-
12.הקורונה זו דרך מצויינת להפיל חברת תעופה על הבירכייםרבקה 09/10/2021 21:25הגב לתגובה זו2 0ואז אפשר לקנות את החברה בגרושים.סגור
-
11.כמה בורות וקשקוש של הכותבאלי 09/10/2021 21:05הגב לתגובה זו7 1בארהב סייעה המדינה ל 5 חברות תעופה במליארדי דולריםבגרמניה סייעה הממשלה ללופטהנזהכך בכל העולםאבל הבורות של הכותב נאחזת בהודו שהיא מעצמה קפיטלסטית עולמית כמובןבושה לאתר שהכותב כזה חאפרסגור
-
u took the words out of my mouth (ל"ת)דניאלס 10/10/2021 10:37הגב לתגובה זו0 1סגור
-
10.אל על מושחתתסתם אחד 09/10/2021 20:59הגב לתגובה זו0 5המנהלים ואנשי הוועדים גנבו את אל על.סגור
-
9.אבל אתם מגזימים קצת עם השנאה לחברה (ל"ת)גם אני לא חובב אלעל 09/10/2021 20:53הגב לתגובה זו6 0סגור
-
8.כתב יקר- מה כואב לך ?גיל 09/10/2021 20:51הגב לתגובה זו5 1חברת התעופה הלאומית שלנו היא פה כדי להישאר. לך שתה מים.סגור
-
7.נראה שאל על היא לא חברה עיסקית. זה מועדון פרישהמשקיע 09/10/2021 20:46הגב לתגובה זו6 2ליוצאי חיל אויר על חשבון משלמי המיסיםסגור
-
6.נו, אז בהודו זה אחרת...בכל מדינה זה בהתאם למצב (ל"ת)ג'סי 09/10/2021 20:41הגב לתגובה זו3 1סגור
-
5.חברה על הפניםקונדסון 09/10/2021 20:03הגב לתגובה זו3 2לפרק ולהרכיב מחדשסגור
-
4.כשחושבים רק כלכלית-אתה צודק. כשחושבים על אסטרטגיה לאומישום 09/10/2021 20:00הגב לתגובה זו2 1נקודה.סגור
-
3.מי שלא היה בתעשיית הבטחון לא יבין...ליאורה 09/10/2021 19:59הגב לתגובה זו8 2למה צריך את אלעל... ביזפורטל, תרגיעו ותתעסקו במה שאתם מבינים.סגור
-
2.אפסיםת"אביבית 09/10/2021 19:33הגב לתגובה זו3 0כסף ציבורי הושלך על אל-על בבעלות משפ' מוזס בורוביץ. מוזס ? תזכירו לנו לאן מוביל שם זה ומה ניתן להשיג באמצעותו. שאלו את שרת התחבורה בשנה האחרונה.סגור
-
1.המדינה מלאימה בלי פיצוייםאל על 09/10/2021 19:28הגב לתגובה זו4 0הלאימה גם את כיל ואת חברות הגז. עובדה שרציו תקועה שנים . כל הכסף הולך למדינה ולמשקיעים פירורים. כיל נותנת דיבידנד עלוב כי הממשלה מקבלת תמלוגים שישנסקי 1 ושישנסקי 2 . כנל עם הגז. שתלאים את אל על עד שתגיע ממשלה אחרת ותשחרר . ככה זה בישראל גלי קומוניזים והלאמות ואחכ גלי כלכלהחופשית. מדינה לא נורמליתסגור