יונייטד איירליינס מקפיצה את סקטור התעופה: צפי חזרה לרווח עוד השנה
חברת התעופה UNITED AIRLINES +0.01% UNITED AIRL 91.17 +0.01% סגירה:0 פתיחה:92.25 גבוה:92.71 נמוך:90.56 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: מדווחת על תוצאות הרבעון הראשון של השנה, בה פספסה את תחזיות האנליסטים בשורת ההכנסות שהסתכמו בכ-7.57 מיליארד דולר לעומת קונצנזוס האנליסטים להכנסות של 7.6 מיליארד דולר ברבעון הראשון. בשורה התחתונה החברה רשמה הפסד נקי של 4.24 דולר למניה לעומת צפי האנליסטים להפסד של 4.14 דולר למניה. מדובר כמובן בשיפור לעומת הרבעון המקביל ב-2021 אז רשמה החברה הכנסות של 3.22 מיליארד דולר והפסד נקי של 7.5 דולר למניה.
סקטור התעופה היה אחד הסקטורים החבוטים ביותר של מגיפת הקורונה. הציבור הפסיק לטוס והחברות הציגו הפסדים עצומים. המשקיעים שהבינו לאן נושבת הרוח ברחו ממניות התעופה ואלה צללו ב-50% ואף יותר - ועד היום לא חזרו לרמות המחירים שבהן נסחרו לפני הקורונה.
על פי המספרים היבשים נראה כי החברה פספסה בדוחות הרבעון הראשון, אבל בוול סטריט מה שחשוב יותר מתוצאות ההווה הן התחזיות להמשך. ובדומה לדלתא איירליינס שדיווחה בשבוע שעבר והקפיצה את הסקטור באותו יום, גם כעת התחזית של יונייטד מקפיצה את הסקטור כולו. כך מניית דלתא DELTA AIR LINES -1.23% DELTA AIR L 64.05 -1.23% סגירה:0 פתיחה:65.44 גבוה:65.84 נמוך:63.86 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: עצמה מטפסת בטרום ב-3%, מניית אמריקן איירליינס AMERICAN AIRLINES +0.91% AMERICAN... 14.39 +0.91% סגירה:0 פתיחה:14.22 גבוה:14.4 נמוך:14.05 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: קופצת ב-10%, ומניית סאוותווסט SOUTHWEST AIRLINES CO +0.57% SOUTHWEST... 32.61 +0.57% סגירה:0 פתיחה:32.25 גבוה:32.66 נמוך:31.76 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: עולה ב-4% בטרום. בשוק מקווים כי חזרת הנסיעות לרמות של טרום המגיפה, ב-2019 בשילוב העלאת מחירי כרטיסי הטיסות על ידי החברות יסייעו להן לחזור לרווח כבר השנה.
גם יונייטד עצמה צופה חזרה לרווח כבר בשנת 2022, ובנוסף צופה החברה ברבעון השני של השנה עלייה של 17% בהכנסות, עם צמיחה של 10% ברווח התפעולי, מספרים שיקרבו אותו למספרים ב-2019 טרום הקורונה. החברה גם ציינה את חזרת הנסיעות העסקיות, שמהווה עבורה מנוע צמיחה: "החברה גם רואה אינדיקציות לכך שהנסיעות העסקיות חוזרות במהירות ומצפה לשיפור נוסף בנסיעות הבינלאומיות, כולל אסיה".
בצד השלילי, בנוגע למחירי הדלק, יונייטד שילמה 2.88 דולר לגלון עבור דלק ברבעון הראשון, גבוה ב-15% מהעלות של 2.51 דולר לגלון שהמנהלים צפו לפני שלושה חודשים ו-40% יותר ממה ששילמה ב-2019. יונייטד צופה שמחירי הדלק יטפסו ל-3.43 דולר לגלון ברבעון השני.
בשיחת המשקיעים של החברה, הודיעה יונייטד שפתחה את האקדמיה לתעופה יונייטד בגודייר, אריז, במטרה להכשיר 5,000 טייסים חדשים עד שנת 2030. היא גם הרחיבה את ה'שירות ללא הפסקה' מניו יורק לקייפטאון בדרום אפריקה, וחידשה את השירות לברלין, אדינבורו, סקוטלנד; גרנד קיימן, איי קיימן; פורטו, סנגל; סינגפור; ושאנון, אירלנד.
מנכ"ל יונייטד איירליינס, סקוט קירבי, הצהיר: "אנו רואים עדויות ברורות לכך שהרבעון השני יהיה נקודת פיתול היסטורית עבור העסק שלנו".
אמריקן איירלנייס מדווחת היום (חמישי) על הפסד של 2.32 דולר למניה לעומת צפי הפסד של 2.39 דולר למניה. גם בשורת ההכנסות חברת התעופה הכתה את תחזיות האנליסטים שרשמה הכנסות של כ-8.9 מיליארד דולר ברבעון הראשון לעומת צפי של כ-8.7 מיליארד דולר. צפי החברה לרבעון השני הוא גידול של בין 6%-8% בהכנסות החברה וחזרה לרווחיות עד סוף שנת 2022.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה