המאבק בשוק טיסות הלאו קוסט מתחמם: ג'ט בלו בהצעת רכש חדשה לספיריט

ההצעה הראשונה נדחתה על ידי הנהלת החברה שהעדיפה הצעה מתחרה של פרונטייר, כעת פונה ג'ט בלו ישירות לבעלי המניות בהצעה חדשה בגובה 30 דולר למניה; לטענת ספיריט ישנם חששות רגולטרים שהופכים את ההצעה לאשליה, וכן שהמיזוג עם פרונטייר יספק יותר ערך לחברה הממוזגת
 | 
telegram

חברת ג'ט בלו JETBLUE AIRWAYS CORP -9.49% JETBLUE... 6.39 -9.49% JETBLUE AIRWAYS CORP סגירה:0 פתיחה:7.05 גבוה:7.14 נמוך:6.36 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:  המספקת טיסות הלאו קוסט פרסמה לאחרונה הצעה למיזוג לחברה המתחרה ספיריט SPIRIT AIRLINES 0% SPIRIT AIRL 1.08 0% SPIRIT AIRLINES סגירה:0 פתיחה:0 גבוה:0 נמוך:0 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:  .  ההצעה הזו נדחתה על ידי מנהלי החברה שהעדיפו הצעה של החברה המתחרה פרונטייר FRONTIER GROUP HOLDINGS -18.38% FRONTIER GR 5.55 -18.38% FRONTIER GROUP HOLDINGS סגירה:0 פתיחה:6.7 גבוה:6.78 נמוך:5.45 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , אף היא משוק טיסות הלאו קוסט. כעת מנסה ג'ט בלו לבצע השתלטות עויינת על החברה על ידי פניה ישירה לבעלי המניות בהצעת רכש כשהיא מקווה שתהיה מפתה יותר מהצעתה של פרונטייר.

ההצעה עומדת על 30 דולר למניה במזומן, אך ג'ט בלו אמרה שהיא מוכנה להעלות את ההצעה אף ל-33 דולר למניה אם הנהלת ספיריט תואיל לספק נתונים פיננסים אותם היא מונעת בשלב זה. לדברי החברה ההצעה שלה משקפת פרמיום של 60% על ההצעה המתחרה. "הנהלת ספיריט לא מספקת לנו את המידע ההכרחי שהיא סיפקה לפרונטייר ואז דחתה את הצעתנו, דחיה שהיא מייחסת לדאגות רגולטוריות מבלי לשאול אותנו אפילו שאלה אחת בנוגע לכך" נאמר במכתב שכתבה ג'ט בלו לבעלי מניות חברת ספיריט. 

הנהלת ספיריט דחתה הצעה בגובה 33 דולר למניה במזומן שהוגשה ב-2 באפריל על ידי ג'ט בלו, בטענה שהיא אינה מאמינה שהמיזוג יתאפשר על ידי הרגולטורים, ולכן, כך טענה, ההצעה המשתלמת כביכול של ג'ט בלו היא אשליה. במקום זאת, ההנהלה אמרה שהיא מעדיפה את ההצעה של פרויינטר שכללה מזומן ומניות והוצעה קודם לכן בינואר השנה. העיסקה שיקפה מחיר של 25.83 דולר למניה, אך מאז מניות חברת פרונטייר נפלו. כעת ההצעה משקפת שווי נמוך יותר של פחות מ-20 דולר למניה. 

כותרת ראשית

- כל הכותרות

טענה נוספת נגד המיזוג מצד הנהלת ספיריט הייתה שג'ט בלו גובה תעריפים גבוהים יותר ולכן המיזוג לא יעלה יפה. "ספיריט מאמינה שמיזוג עם פרונטייר יאפשר חברת נוסעים משולבת של תעריפים נמוכים מאד שתשפר את הפעילות התפעולית ותהיה רלוונטית יותר ללקוחות, ותעשה עבודה טובה יותר בהצעת מחירים נמוכים ליותר צרכנים ותוכל להתחרות באופן יעיל יותר כנגד ארבעת חברות התעופה הגדולות כמו גם נגד ג'ט בלו" נאמר בזמנו מטעם החברה. 

המודל העסקי של ספיריט, בדומה לזה של פרונטייר מבוסס על מחירים זולים במיוחד לטיסות, עם חיובים נוספים על כמעט כל צורך נוסף של הלקוחות, אפילו מזוודות יד. 

למרות שהלקוחות אוהבים מחירים נמוכים, נראה שהם לא אוהבים לטוס עם החברות המציעות תעריפים נמוכים. חברת ספיריט היא בעלת מספר התלונות הגבוה ביותר ביחס למספר הנוסעים עם 13.5 תלונות על כל 100 אלף נוסעים. ג'ט בלו היא השניה כשאצלה הנתון עומד על 6.85,, ופרונטייר היא השלישית עם 5.76. אצל פרונטייר מדובר בשיפור ניכר לעומת שנת 2020, אז עמד מספר התלונות על 60.24 ל-100 אלף לקוחות.

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות