ציפיות בשמיים: בואינג תנסה לשגר חללית אחרי שורה של כישלונות

בשנים האחרונות נראה שהבשורות הרעות רודפות אחרי יצרנית המטוסים האמריקאית, שמתקשה להתאושש. כעת, בחברה יקוו כי יצליחו לשגר בהצלחה את החללית Starliner אחרי שורה של כישלונות ותקלות, ומי יודע אולי גם המזל יתהפך
 | 
telegram

מה לא עבר על יצרנית המטוסים בואינג BOEING +4.09% BOEING 149.27 +4.09% BOEING סגירה:0 פתיחה:143.74 גבוה:150.34 נמוך:143.49 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:  בשלוש השנים האחרונות, החל ממטוסים שהתרסקו, עובר בשיתוק מוחלט של סקטור התעופה בשל התפשטות הקורונה, וכלה בביצועים פיננסיים חלשים. אלא שעכשיו בחברה מקווים לבצע ניסיון מוצלח להגיע לתחנת החלל הבינלאומית עם החלילית Starliner שפיתחה, כמעט שנתיים וחצי לאחר שהמשימה הראשונה של החברה נכשלה.

החברה, פיתחה את החללית במסגרת תוכנית הצוות המסחרי של נאס"א, לאחר שזכתה בכמעט 5 מיליארד דולר בחוזים לבנייתה. זאת, במסגרת תחרות של התוכנית מול SpaceX של אילון מאסק, שהשלימה את הפיתוח של חללית Crew Dragon שלה וכעת נמצאת בטיסת החלל האנושית המבצעית הרביעית שלה עבור נאס"א.

הפיתוח של בואינג נתקל בכמה מכשולים במהלך שלוש השנים האחרונות. המשימה הראשונה שלה ללא צוות בדצמבר 2019, הסתיימה בטרם עת לאחר שתקלת תוכנה הביאה לכך שהחללית נכנסה למסלול הלא נכון. נאס"א ציינה מוקדם יותר השנה, לאחר חקירה בנושא, שפיתוח התוכנה של בואינג "היה תחום שבו אולי לא הייתה לנו כל כך הרבה תובנה ופיקוח כפי שהיינו צריכים".

כותרת ראשית

- כל הכותרות

בואינג ניסתה לבצע שיגור שני באוגוסט האחרון, אך החברה גילתה בעיה בשסתום ההנעה בזמן שהחללית עדיין על הקרקע. 13 מתוך 24 שסתומי המחמצן השולטים בתנועת ה-Starliner בחלל נתקעו לאחר שלחות באתר השיגור גרמה לקורוזיה, ומודול השירות של החללית הוחלף. כדי למנוע הישנות של המקרה, שמה החברה חומר איטום על השסתומים ומתוכננת לבצע ניסיון שיגור נוסף היום.

אם הכל יפעל כמתוכנן, רקטת Atlas V של United Launch Alliance תוביל את החללית למסלול, ואז היא תחל בנסיעה של 24 שעות לפני שתעגון. המשימה צפויה להימשך מספר ימים בסך הכל לפני שהחללית תחזור לכדור הארץ.

מבחן המכריע של בואינג
עבור ענקית התעופה והחלל, אשר נתפסה בעבר כשוות ערך ל-SpaceX במירוץ לשיגור אסטרונאוטים של נאס"א, מדובר במבחן מכריע. זאת, לאחר שהעיכובים בפיתוח של Starliner החזירו את בואינג בהתמדה, הן בכל הקשור ללוחות הזמנים והן בהיבט הכספי, שכן החברה ספגה את עלות העבודה הנוספת על החללית, אשר הסתכמה עד כה ב-595 מיליון דולר.

בשנה שעברה, נקטה נאס"א בצעד חריג של העברת אסטרונאוטים מהצוות של בואינג ל-Crew Dragon של SpaceX. הסוכנות גם הודיעה בשנה שעברה שהיא מתכוונת לרכוש עוד שלוש טיסות צוות מ-SpaceX, מה שיעלה את החברה של מאסק על המסלול לסיים את החוזה המקורי של נאס"א של שש טיסות לפני שבואיגנ תספיק אפילו לשלוח צוות ראשון.

במידה והשיגור היום יצליח, בואינג תתכונן למבחן טיסה עם צוות שיראה את האסטרונאוטים הראשונים טסים על Starliner. סגן נשיא החברה, מארק נאפי, אמר במסיבת עיתונאים לפני ההשקה כי החברה "יכולה להיות מוכנה" לטיסה עם הצוות "עד סוף השנה".

הצרות באות בצרורות
בחברה יקוו שניסיון השיגור יצלח, ואולי אף ישנה את כיוון המזל, שלא האיר להם פנים בשלושת השנים האחרונות. כך למשל רק בשבוע שעבר, דיווחה החברה, כי במהלך חודש אפריל מסרה 35 מטוסים בלבד. מדובר בירידה לעומת מסירה של 41 מטוסים בחודש מרץ, כשעד כה נמסרו על ידי החברה מתחילת השנה 130 מטוסים בלבד. כמות המסירות מפגרת בהרבה ביחס למסירות של המתחרה, חברת איירבוס אשר מסרה 188 מטוסים בארבעת החודשים הראשונים של 2022.

שבועיים קוד לכן,  צנחה מניית בואינג ב-9% כאשר היא פספסה בגדול את התחזיות המוקדמות לרבעון הראשון של 2022. בזמן שבשוק ציפו להכנסות של 15.9 מיליארד דולר, עם הפסד של 15 סנט למניה בפועל, הציגה החברה הכנסות של 14 מיליארד דולר והפסד של 2.75 דולר למניה בלבד. במהלך 12 הרבעונים האחרונים, החמיצה בואינג את הערכות האנליסטים תשע פעמים.

ברקע, סובלת החברה לא רק מירידה בהיקף הנוסעים בשל ההשפעות של נגיף הקורונה בשנתיים האחרונות, אלא גם מתקלות חוזרות במטוסיה. מטוס ה-MAX קורקע ברחבי העולם ממרץ 2019 עד נובמבר 2020 לאחר שתי התרסקויות קטלניות בתוך חמישה חודשים. בואינג עצרה את אספקת המטוסים וחזרה לספקם בשנה האחרונה, אלא שאז נפל עוד מטוס, בחודש אפריל האחרון.

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות