למרות העלייה בביקושים: האנליסטים לא בטוחים לגבי בואינג

אחרי שלוש שנים קשות יצרנית המטוסים האמריקאית מתחילה לראות את האור בקצה המנהרה עם הגידול בביקושים עבור מטוסיה; האנליסטים מגיבים בצורה מעורבת וממתינים להתבהרות השמיים
 | 
telegram
(5)

יצרנית המטוסים בואינג BOEING +1.47% BOEING 140.18 +1.47% BOEING סגירה:0 פתיחה:138.3 גבוה:140.32 נמוך:137.03 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:  ידעה בשלוש השנים האחרונות ימים קשים מאד, החל ממטוסים שהתרסקו, עובר בשיתוק מוחלט של סקטור התעופה בשל התפשטות הקורונה, וכלה בביצועים פיננסיים חלשים. כעת, היא זוכה להמלצה מעורבת מצד סיטי בנק, כשמחד בבנק בוחרים להעלות את ההמלצה ל"קנייה", אך בוחרים להוריד את מחיר היעד, וקובעים כי מבחינת מניית המתחרה הצרפתית איירבוס עדיפה.

בהמלצה שפורסמה היום, בידי צ'ארלס ארמיטג', אנליסט סיטי, זכתה מניית יצרנית המטוסים לשרוג ההמלצה ל"קנייה מניטרלי", תוך שארמיטג' מציין כי הוא ראה כמה זרזים לטווח הקרוב שיכולים לעזור למניה לספק "ערך משמעותי" למשקיעים. אלו, כוללים את חידוש אספקת דגמי 787, והחזרה לשירות של דגם 737 MAX בסין עם התגברות ההגבלות של הקורונה.

"למרות שאנו מכירים בשאלות האם יושגו רמות סבירות של רווחיות ונתח שוק, אנו גם מרגישים שאנחנו עלולים להחמיץ הזדמנות השקעה חשובה", כתב ארמיטג' במחקר. עם זאת, למרות השדרוג, בואינג היא לא הבחירה המובילה של ארמיטג', שסבור כי דווקא המתחרה איירבוס, היא בחירה בסיכון נמוך יותר "באופן מהותי" אך עם אפסייד דומה.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

לדבריו, אפילו המנועי הצמיחה של בואינג לטווח הקרוב מגיעים עם סיכון משמעותי, תוך שהוא מעלה חששות לגבי דגם ה-737 MAX, ובפרט האם הוא מסוגל לתפוס נתח שוק משמעותי ולהפוך לפלח רווחי עבור בואינג. שולי הרווח מהווים פקטור משמעותי בהחלטותיו של ארמיטג', אשר סברו כי הם עלולים להישאר נמוכים בעתיד הנראה לעין עבור דגמי 777X ו-787. לאור זאת, הוא בחר להוריד את מחיר היעד שלו עבור המנייה ל-209 דולר מ-219 דולר.

עלייה בביקושים
בינתיים בחברה משדרים אופטימיות ואומרי שהם צפו בתקופה האחרונה בעלייה בביקושים עבור מטוסים רחבי גוף המצטרפים לביקוש החזק למטוסים צרי גוף. סטן דיל ראש מחלקת המטוסים המסחריים בחברה אמר היום, שבעוד שיש כמה עננים שחורים המרחפים באופק, דוגמת המלחמה באוקראינה והאינפלציה הגלובלית הגואה, השוק בכללותו מתאושש חזק.

"פתאום עברנו מהאטה עמוקה להאצה מהירה ואנחנו רואים כעת יותר ביקושים למטוסים בעלי גוף רחב. זה התחיל בארה"ב ואחר כך במזרח התיכון ואפילו לתוך אירופה, צוטט סטן בסוכנות הידיעות רויטרס. הוא הוסיף כי האתגר הגדול הבא עבור התעשייה הוא היכולת לייצר חוסן בשרשרת האספקה. "זה מתברר כמשימה גדולה יותר. אבל אני חושב שזה נושא רגעי", סיכם הבכיר.

הצרות באות בצרורות
המזל, לא האיר לחברה בשלוש השנים האחרונות. כך למשל רק בשבוע שעבר, דיווחה החברה, כי במהלך חודש אפריל מסרה 35 מטוסים בלבד. מדובר בירידה לעומת מסירה של 41 מטוסים בחודש מרץ, כשעד כה נמסרו על ידי החברה מתחילת השנה 130 מטוסים בלבד. כמות המסירות מפגרת בהרבה ביחס למסירות של המתחרה, חברת איירבוס אשר מסרה 188 מטוסים בארבעת החודשים הראשונים של 2022.

שבועיים קוד לכן,  צנחה מניית בואינג ב-9% כאשר היא פספסה בגדול את התחזיות המוקדמות לרבעון הראשון של 2022. בזמן שבשוק ציפו להכנסות של 15.9 מיליארד דולר, עם הפסד של 15 סנט למניה בפועל, הציגה החברה הכנסות של 14 מיליארד דולר והפסד של 2.75 דולר למניה בלבד. במהלך 12 הרבעונים האחרונים, החמיצה בואינג את הערכות האנליסטים תשע פעמים.

ברקע, סובלת החברה לא רק מירידה בהיקף הנוסעים בשל ההשפעות של נגיף הקורונה בשנתיים האחרונות, אלא גם מתקלות חוזרות במטוסיה. מטוס ה-MAX קורקע ברחבי העולם ממרץ 2019 עד נובמבר 2020 לאחר שתי התרסקויות קטלניות בתוך חמישה חודשים. בואינג עצרה את אספקת המטוסים וחזרה לספקם בשנה האחרונה, אלא שאז נפל עוד מטוס, בחודש אפריל האחרון.

תגובות לכתבה(5):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    אגב לחצים מדוע נבחר המסוק CH 53 ולא הצינוק????
    Yl 18/06/2022 13:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אך מהפעולה האחרונה של האמריקאים ב סוריה למדנו סיקורסקי CH 53 ש רגיש ל אבק במיוחד של המזרח התיכון נשאר בבית לאומת זאת מסוק הצינוק ש כל העולם המערבי בחר בו הוא המסוק ש היה בפעולה האחרונה ב סוריה*** אם מתנהל משפט על מחלת נפש חובה לבדוק האם משהו קיבל כדור לפני ההחלטה הכל כך חשובה
    סגור
  • 3.
    גרינברג
    נורית 17/06/2022 05:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כתב שזו מנייה מתחייבת בכל תיק על הגלובוס
    סגור
  • 2.
    מעל ל סביר ש ה***ביקושים** הם תחת לחץ של הממשל אחרת...
    Yl 16/06/2022 21:48
    הגב לתגובה זו
    2 1
    מובן שעדיפות טכנולוגית ואמינות ל מטוסי איירבס
    סגור
  • 1.
    איזה ליצנים האנליסטים
    פחחח 16/06/2022 21:41
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אם היא לא תרד מתחת ל 100 דולר תגידו תודה, עלק 209
    סגור
  • יש רק שתי חברות שחולשות על כל השוק.
    מתחת ל 100$ זו מתנה 01/07/2022 11:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היסטורית שווין דומה. מטוסים ימכרו גם עוד 10 שנים. ולא בטוח שלאיירבוס יש גב כמו לבויאנג. אבל גם איירבוס במחיר מוזל כרגע.
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות