שוק התעופה חזר לפעילות טרום הקורונה; אבל מניית דלתא איירליינס רחוקה 50% מהמחיר לפני משבר הקורונה
חברת דלתא איירליינס
DELTA AIR LINES
-1.23%
DELTA AIR L
64.05
-1.23%
סגירה:0
פתיחה:65.44
גבוה:65.84
נמוך:63.86
מחזור:--
לעמוד ציטוט
חדשות
גרפים
פרופיל חברה
המלצות
כתבות נוספות בנושא:
(DAL) תדווח ביום רביעי לפני המסחר את תוצאותיה הכספיות ברבעון השני של השנה, ותספר סיפור מעניין על עולם התעופה שלאחר עידן הקורונה, אם כי, בעידן לא פחות קשה של אינפלציה וחשש מהותי ממיתון.
צפי ההכנסות קונסנזוס האנליסטים לרבעון השני עומד על בין 12.37 מיליארד דולר ל-13.83 מיליארד דולר. מה שבעצם מחזיר את דלתא להכנסות טרום הקורונה. ההכנסות יבטאו צמיחה משנה לשנה של 100% (אז היו כמובן סגרים שהכבידו על העסקים). הצמיחה ביחס לרבעון קודם היא מעל 30%.
הרווח למניה צפוי לעמוד על 1.65 דולר, לאחר שבדוח הקודם אמרו מנהליה שהחברה מתכננת לחזור לרווחיות בזכות זינוק בהזמנות ועליית מחירי כרטיסי הטיסה. הנהלת דלתא מציינת שהצרכנים מוכיחים שהם מסכימים לשלם יותר בעבור כרטיס טיסה לאחר שהשהו את החופשות שלהם במהלך השנתיים האחרונות ובעקבות כך, מצליחה חברת התעופה להתגבר על עלויות הדלק הגבוהות שמגדילות את הוצאותיה. כמו כן, דלתא מתייעלת בדומה לסקטור כולו.
נפילה במניה למרות שיפור בתוצאות
למרות עליית מחירי הכרטיסים והביקוש הגדול לטיסות והשיפור בתוצאות בכלל, מניית דלתא ירדה בחודשיים האחרונים ב-30%, ביחד עם כל סקטור התעופה. תעודת הסל JETS המכילה את חברות התעופה נפלה ב-27% בשלושה החודשים האחרונים. איך זה שמניות התעופה נופלות כשהרווחים עולים?
כמו כל סקטור שתלוי בצרכן ובמיוחד בצריכה של "מותרות" (צריכה מחזורית), סקטור התעופה ירד בחודשים האחרונים, כך למשל בתי המלון ורשתות האופנה. המשקיעים חוששים מהמיתון הקרב ובא, שעלול לפגוע בהכנסות חברות התעופה בצורה קשה. בתקופה של מיתון, הצרכנים שמים ברקס על ההוצאות, והוצאות שנחשבות מותרות כמובן מופסקות מיד. טיסות הן לא מוצר הכרחי.
בנוסף, כל חברות התעופה מדווחות על מחסור חריף בטייסים, דבר אשר גורם לאותן חברות לעלות בשכר אשר הן משלמות לאותם טייסים, שבסופו של דבר פוגע ברווחיות החברה. מעבר לכך, כל תחום התעופה נמצא במחסור גדול מאוד של עובדים. עובדים חדשים משתכרים יותר, כלומר מבנה עלויות השכר של חברות התעופה בעלייה.
הדוחות ברביעי הקרוב יסמנו את הדרך לכל חברות התעופה, כשהאחווה הסקטוריאלית גבוהה מאוד בסקטור התעופה, והגרפים דומים במיוחד. נשאלת השאלה האם ההתאוששות המדהימה מהקורונה והחזרה לרמת ההכנסות טרום הקורונה, לא מצדיקה תמחור גבוה מהתמחור הנוכחי? מניית דלתא, נמצאת ב-50% מתחת למחיר טרום קורונה.
התשובה לא פשוטה. מצד אחד, אכן הפעילות חזרה למספרים לפני הקורונה, והרווחים עולים, אך עדין לא מגיעים למספרים של לפני הקורונה. דלתא נסחרת במכפיל רווח חזוי לשנת 2023 של 10 זה מכפיל בהחלט סביר, אבל יש גיבנת גדולה. טרום הקורונה החבר היתה עם היקף חוב של כ-8.5 מיליארד דולר. כעת היא עם היקף חוב של 32 מיליארד דולר. יש יותר חובות וזה כמובן משליך באופן ישיר על השווי.
החברה נסחרת בשווי של 30 מיליארד דולר, עם החובות היא בשווי של כ-62 מיליארד דולר. לפני הקורונה היא נסחרה ב-60 מיליארד דולר והחוב היה 8 מיליארד דולר. כלומר היא היתה עם שווי פעילות של 68 מיליארד דולר - כלומר היא באותה סביבה של שווי.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
6.מה מסקנת הכתבמאייר 14/07/2022 00:07הגב לתגובה זו0 0נו אז...השארת אותי במתחסגור
-
5.למה הכתבה מסתיימת בפתאומיות באמצע ? (ל"ת)תוהה 12/07/2022 00:39הגב לתגובה זו0 0סגור
-
4.בעולם של ריביות עולות, חוב כזה הוא בעייתייריב 11/07/2022 17:57הגב לתגובה זו1 1אז ייתכן שבטווח הקצר החברות יחוו צמיחה כזו או אחרת, אבל לטווח ארוך זו בעיה גדולה.סגור
-
3.החברות התעופה יטוסו למעלה בגלל הביקושאליאס 11/07/2022 16:03הגב לתגובה זו1 0יש ביקוש עצום ובמקרה כזה חייב להיות רווח טובסגור
-
אבל בכתבה ניתחו במיוחד את הנקודה הזואתה לא ברור 12/07/2022 00:38הגב לתגובה זו0 0אז ... כאילו העלאת נעיון חדש שלא נכתב ואתה רוצה שנתיחס אליו ?סגור
- טען עוד
-
2.דלתאחגי 11/07/2022 16:01הגב לתגובה זו2 0כתבה טובה שוה להשקיע בה לטווח ארוךסגור
-
1.נו ו?אא 11/07/2022 15:33הגב לתגובה זו0 1נו ו? ומה הסקנה?סגור