שוק התעופה מתעורר לחיים ובואינג במרתון עסקאות ענק
קטאר, אזרבייג'ן, אייר אינדיה ההודית ודלתא איירליינס הן רשימה חלקית של מדינות וחברות שמזמינות מטוסים מענקית התעופה; אייר אינדיה מתכננת עסקאות בהיקף של 50 מיליארד דולר עם בואינג ואירבוס
העומס בשדות התעופה, המחסור בכוח האדם של חברות התעופה וביטולי הטיסות מצביעים כמובן על ביקושי שיא של תום תקופת הקורונה. אנשים צמאים לחופשות, ביקורי משפחות מעבר לים ונסיעות עבודה שנשללו מהם במשך כמעט שנתיים. חברות התעופה עובדות במרץ על מנת להחזיר את כוח האדם שלהן למספרים של 2019 ובנוסף מכשירות מחדש את הטייסים אחרי תקופת הבצורת.
כחלק מכך, חברות התעופה מבינות שעליהן יהיה להגדיל את צי מטוסיהן ואף לחדשו – בואינג BOEING +1.47% BOEING 140.18 +1.47% סגירה:0 פתיחה:138.3 גבוה:140.32 נמוך:137.03 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: (וגם איירבאס) על הכוונת. יצרניות המטוסים עובדות מסביב לשעון ומקבלת הזמנות ענק מחברות התעופה השונות.
אייר אינדיה ההודית, שנרכשה לאחרונה בידי קונצרן TATA הענק ביותר בהודו, מתכננת לרכוש מאות מטוסים הן מבואינג והן מאיירבאס. בכוונת החברה להצטייד בעד 70 מטוסים רחבי גוף כולל מטוסי איירבאס A350 ובואינג 787 ו-777, ובעד 300 מטוסי צרי גוף. היקף העסקאות עשוי להגיע לכדי סכום אדיר של כ-50 מיליארד דולר. מנכ"ל בואינג, דייב קלהון, טס להודו לקראת התערוכה האווירית שהתקיימה השבוע, שם החברה האמריקנית שיווקה מחדש את ה-737 MAX שלה. שתי יצרניות המטוסים, שרעבות לעסקאות בשוק המטוסים רחבי הגוף המדוכא, רואות באייר אינדיה פוטנציאל גדול להגברת המכירות וההכנסות שלהן.
קטאר איירוויז הענקית, שגם מדורגת בין 5 חברות התעופה הטובות בעולם, לוחצת על בואינג לזרז את מסירת המטוסים שהזמינה. החברה הזמינה 25 מטוסי 737 מקס עם אופציה ל-25 מטוסים נוספים אך הודיעה באחרונה כי העסקה מוקפאת בעקבות שורת תקלות שהתגלו בהם. כעת, ולאחר תיקון התקלות, מנכ"ל החברה אומר כי אכן נשקלת האפשרות להחיות את העסקה. בנוסף להזמנה זו, הזמינה קטאר איירוויז גם 34 מטוסי מטען ענקיים מדגם 777X החדש.
חברת אמירייטס היוקרתית, הזמינה עשרות מטוסי 777X גם היא (אם כי לטיסות נוסעים) אך איימה על בואינג שתבטל את ההזמנה אם לא תקדים את מסירתם.
על פי דו"ח של חברת בויאנג נמסרו 121 מטוסים מסחריים (737,747,777,787) ברבעון השני, צמיחה של כ-53% מאותה התקופה אשתקד, מתחילת השנה נמסרו 216 מטוסים מסחריים, מה שמשקף צמיחה מרבעון לרבעון של 27%. בחודש יוני לבד נמסרו 51 מטוסי נוסעים ומסחריים, החודש הטוב ביותר של החברה מאז מרץ 2019. עם זאת, בואינג הסתייגה והזהירה כי קצב הייצור לא צפוי להיות יציב לאור הבעיות בשרשראות האספקה העולמיות.
לפני מספר ימים, דלתא אייליינס DELTA AIR LINES -1.23% DELTA AIR L 64.05 -1.23% סגירה:0 פתיחה:65.44 גבוה:65.84 נמוך:63.86 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: הענקית האמריקאית הודיעה על הזמנה של כ-100 מטוסי 737 מקס 10 בעלות כוללת של 13.5 מיליארד דולר. העסקה צפויה להיות הראשונה והגדולה ביותר בעשור האחרון בין דלתא לבואינג.
גם אזרבייג'ן איירליינס הקטנה יחסית חתמה על הזמנה לפיו היא תרכוש 4 מטוסי 787 דרימליינר מבואינג - מדובר בעסקה גדולה יחסית לחברה קטנה שצי המטוסים הנוכחי שלה מונה 18 מטוסים בסך הכל. החברה צפויה להחזיק עד 2030 כ-10 מטוסי דרימליינר.
מניית בואינג ירדה מתחילת השנה ב-22% למחיר של 157 דולר המבטא שווי של 93 מיליארד דולר. החברה הפסידה ברבעון הראשון השנה 2.75 דולר למניה על הכנסות של 14 מיליארד דולר. עם זאת, מניית החברה רשמה זינוק של 15% בחודש האחרון.
נראה שבואינג מצליחה להתאושש משני אירועים שאיימו על פעילותה כחרב על הצוואר: שורת התקלות במטוסי ה-737 מקס שהביאו להתרסקות 2 מטוסים ומשבר הקורונה. הקורונה שיתקה את ענף התעופה כולו בעולם והתקלות יצרו משבר אמון קריטי לחברה. היציאה משני המשברים האלו עם תיקון התקלות במטוסים מביאים את החברה להישגים עם עסקאות בעשרות מיליארדי דולרים ולפי תחזיות החברה עדיין לא נאמרה המילה האחרונה.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
2.איירבוס חברה זמנית וךא יציבה (ל"ת)אריק 20/07/2022 21:37הגב לתגובה זו1 0סגור
-
1.ימשיכו לייצר מטוסים גם בעשורים הקרובים.אני הילד 20/07/2022 20:02הגב לתגובה זו1 0וזה חפיר עמוק מאין כמותו בדיוק לפי שיטתו של באפט.סגור