מה צפוי בדוחות של חברות התעופה והאם המניות אטרקטיביות?
חברות התעופה חזרו לנפח נוסעים של טרום מגיפת הקורונה, ההכנסות גם כן, הרווחים - עדיין לא, בדומה למניותיהן, שרחוקות מאוד מרמות טרום הקורונה. נהפוך הוא - תעודת הסל JETS רחוקה רק 20% משפל הקורונה, הנקודה שאליה קרסו מניות התעופה בשיא הפאניקה.
דלתא מתחילת השנה ירדה ב-27%, יונייטד אירליינס נחתכה ב-25%, אמריקן אירליינס ב-36% (לא סתם ירדה יותר, היא בעלת החוב הגבוה ביותר) ואלסקה איירליינס ב-24%.
האנליסטית של Cowen, הלן בקר, אומרת שסקטור התעופה עדיין מתחבט בבעיות שהטרידו אותו כל השנה. אלה כוללים מחירי דלק סילוני תנודתיים וגבוהים, בעיות בשרשרת האספקה הגורמות לעיכובים בתחזוקה ובתיקון המטוסים, עיכובים באספקת מטוסים וקשיים בגיוס ושימור עובדים, במיוחד טייסים.
האנליסטית חושבת שנוכל לראות הפתעות חיוביות מחברת דלתא אירליינס, שתדווח ביום חמישי הקרוב לפני המסחר. אנליסטים צופים לדלתא רווח למניה של 1.55 דולר, או רווח נקי של 998 מיליון דולר, על הכנסות של 12.89 מיליארד דולר, אשר ישקפו צמיחה של 48%.
על פי האנליסט Duane Pfennigwerth, המסקר את החברה אמר בהערת המחקר כי הגירוי של נוסעים הרקיע שחקים בזמן סגרי הקורונה, וכשזה נגמר, חברות התעופה אמורות להמשיך את מגמת העלייה שהייתה טרום הקורונה, זאת על אף החששות ממיתון.
על רקע האמירות, האנליסט נתן תחזית שנתית לרווח למניה לדלתא, תוך כדי העלאה שלה מ-4.55 דולר ל-5.5 דולר, בשנץ 2024 הוא צופה אומדן רווח למניה של 6.25 דולר.
יונייטד איירליינס, תדווח ביום שלישי בשבוע הבא. היא ביולי סיפקה את הרבעון הרווחי הראשון שלה מאז תחילת הקורונה, למרות שמחירי הדלק הגיעו לשיאים. בחודש שעבר העלתה יונייטד איירליינס את תחזית צמיחת ההכנסות שלה לרבעון השלישי, תוך שהיא מציינת ביקוש "חזק" בסוף הקיץ. יונייטד היא ״ככל הנראה חברת התעופה הממוקמת בצורה הטובה ביותר לנצל את השלב הבא של התאוששות ההכנסות", כתבה האנליסטית של ג'פריס שילה קהיאוגלו.
החברה צפויה לדווח על רווח למניה של 2.22 דולר או רווח נקי של 745 מיליון דולר, על מכירות של 12.718 מיליארד דולר אשר משקפים צמיחה של 64%.
אמריקן איירליינס תדווח ביום חמישי הבא על תוצאות הרבעון השלישי של השנה. הביקושים לטיסות של חברות התעופה הללו גבוהים במיוחד, וכאמור, חזרו לרמות טרום הקורונה. זאת, מפחית באופן משמעותי את הסיכון לכך שהחברות יתנו תחזית חלשה להמשך - להפך, התחזית להמשך צפויה להיות טובה, מה שיכול לתרום לעלייה המניות התעופה. ״על אף העליה בביקוש לטיסות, הביקוש למניות התעופה יורד, זה לא יימשך לזמן רב״, אמר אנליסט ג'יי פי מורגן, ג'יימי בייקר.
מניית אמריקן אירליינס ירדה ב-36% מתחילת השנה, הירידה הגדולה ביותר בקרב חברות התעופה. החוב הנקי הגדול של החברה, משחק תפקיד חשוב כאשר יש לה חוב נקי של 28 מיליארד דולר, ובתקופה של העלאות הריבית, זה לא הדבר הטוב ביותר. אנליסטים צופים כי אמריקן אירליינס תרשום רווח למניה של 40 סנט ברבעון השלישי, על הכנסות של 13.7 מיליארד דולר, צמיחה של 47% בהשוואה לרבעון המקביל.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה