מניית בואינג זינקה ב-30% בחודשיים – האם זו רק ההתחלה?
בואינג סיפקה לאחרונה תחזיות קדימה לראשונה אחרי כשלוש שנים, היא מציגה נראות טובה קדימה – האם הדברים משתפרים בחברה שסבלה בשנים האחרונות מצרות בצרורות – גם בתחום העסקי, גם במניה, גם בתדמית ובעיקר – תקלות רציפות במטוסיה שגרמו להתרסקות וקורבנות רבים?
בחודשים האחרונים יש סימנים של שינוי – המניה זינקה 30% בפחות מחודשיים והחברה מייצרת הודעות חיוביות בשרשרת. השבוע הודיעה בואינג כי תספק לחברת התעופה המזרח תיכונית אמירייטס חמישה מטוסי מטען מדגם 777, בשווי של יותר מ-1.7 מיליארד. מצד אחד חמישה מטוסים זה לא ביג דיל, אבל בואינג בשקט בשקט מגדילה את הצבר כשבמהלך השנה קיבלה החברה הזמנות ל-542 מטוסים, בהמשך ל-910 מטוסים אשתקד. ב-2020 הסתכמו ההזמנות ב-245 מטוסים וב-2019 ב-186 מטוסים בלבד.
ב-2019-2020 סבלה בואינג מהתקלות החמורות במטוסי ה-737 MAX ומכך שקרקעה את כל מטוסי הסדרה והפסיקה את ייצורם. למעשה, מתחילת 2019 ועד סוף 2020 המטוסים האלו היו מקורקעים, ורק ב-2021 חזרה החברה לייצר.
ההזמנות עולות דרמטית על המשלוחים – לחברה יש צבר של 4,400 מטוסים שעדיין לא סופקו. בואינג מסרה כ-328 מטוסים מתחילת השנה, שזה 216 מטוסים מתחת להזמנות. המשמעות היא שברגע שקצב המשלוחים יעלה – יזנקו ההכנסות.
השיפור בהזמנות וגם במשלוחים הוא חדשות טובות למשקיעים. המניה אומנם עלתה ב-30% בחודשיים, אבל עדיין היא 15% מתחת למחירה בתחילת השנה וכ-60% מתחת למחיר השיא בתחילת 2019, לפני התרסקות מטוס ה-MAX.
הדוחות האחרונים מייצגים?
בואינג היא דוגמה קלאסית לחברה שהדוחות השוטפים לא מספרים את הסיפור שלה. הדוחות הכספיים שפורסמו לפני כשבועיים היו חלשים, המניה ירדה ביום הפרסום בשיעור חד, אבל ברגע שהנהלת החברה מסרה תחזית אחרי שלוש שנים שבהן לא היו תחזיות ומרגע שסיפקה ביטחון ונראות לאורך תקופה לגבי ההמשך, האנליסטים חזרו להציץ וגם חלקם – להמליץ.
הנהלת החברה מסרה כי היא מצפה לתזרים מזומנים חופשי של 1.5 מיליארד דולר עד 2.5 מיליארד דולר ב-2022, תזרים מזומנים חופשי של 3 מיליארד דולר עד 5 מיליארד דולר ב-2023, ותזרים מזומנים חופשי של 10 מיליארד דולר בתזרים מזומנים חופשי ב-2025 וב-2026.
האנליסטים עדיין חוששים
המסר של ההנהלה אומנם חיובי ונראה מבטיח, אבל יש אנליסטים שלא שוכחים את האכזבות השוטפות של החברה שלא הצליחה להתרומם במשך שלוש שנים. אפילו ברבעון האחרון אכזבה החברה כשרשמה הוצאות גידור ומט"ח ענקיות שלא נלקחו בחשבון על ידי האנליסטים. יותר מכך – בואינג במשך שלוש שנים דיווחה רק על רבעון אחד עם תזרים חיובי.
בהינתן שבואינג תעמוד בתחזית, הרי שהחברה שנסחרת בשווי של 100 מיליארד דולר עשויה להיות מעניינת. מדובר על מכפיל תזרים (סוג של מכפיל רווח) של 10. תשואה של 10% היא בהחלט מעניינת במיוחד כשמדובר בחברה שצומחת ועם צבר משמעותי, ובכל זאת, גם אחרי הקריסה הגדולה, היא עדיין יצרנית מטוסים מהשתיים הגדולות בעולם.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
1.יש רעב ענק למטוסים אבל כולם עוצמים עיניים לגבי האיכותYL 10/11/2022 22:43הגב לתגובה זו2 1כאשר משווים בן איירבוס ל בואינג חובה להזכיר לא יצאה כל הצהרה מ הרשות לתעופה ב ארצות הברית ש חותמת על תיקון כל התקלות שגרמו להתרסקות המטוסים נכון להיום ואן ספק איירבוס מובילה ב איכות ורמי לוי פועל נכון ש עובר ל איירבוס 320סגור