הגבלות הקורונה בסין נעלמות - מה המשמעות לחברות התעופה

הממשל הסיני החליט להסיר את המגבלות על הנוחתים בסין והשבוע ההקלות נכנסו לתוקף - מספר הטיסות מזנק, אך כנראה שלא כל חברות התעופה ירוויחו מכך
 | 
telegram
(1)

תעשיית התעופה הסינית הייתה המתחרה הגדולה ביותר של המקבילה האמריקאית שלה עד 2020, אז הגיעה הקורונה ושיבשה הכל. מדינות רבות סגרו את השמיים מחשש לחדירה של הנגיף או של וריאנטים מסוכנים, גם כשהיו טיסות התיירים נדרשו ברוב המקרים לספק בדיקת קורונה שלילית לפני העלייה למטוס ולשהות בבידוד עד 14 ימים לאחר מכן. בהתחלה המצב השפיע על כל העולם, אך עם ההאצה במתן החיסונים והחלשותו של הנגיף, רוב המדינות בעולם יכלו להרשות לעצמן לשחרר את החגורה ורק סין נשארה מאחור, זו אפילו הקשתה על המעבר בין אזורים במדינה עצמה בניסיון לשלוט על המגיפה.

הממשל הסיני דגל במדיניות אפס קורונה במשך קרוב לשלוש שנים, כאשר לאחר מחאות חריפות בכל רחבי המדינה, הממשל הסיני עשה פניית פרסה שהושלמה לפני כשבועיים. לקראת תחילת 2023 הממשלה בסין החליטה על ביטול דרישת הבידוד מתיירים ואזרחים אשר מגיעים למדינה מבחוץ, כל זאת בזמן שנכון לרגע זה, גל קורונה אדיר שוטף את המדינה. 

חברת התעופה המזרחית של סין (CEA), אשר נמצאת בשליטת המדינה, מסרה הודעה על פיה סך טיסות הפנים במדינה עלו ב-150% בהשוואה לתחילת חודש דצמבר. המצב עדיין לא כמו שהיה בעבר והמגמה נרשמת בעיקר בטיסות פנים המתופעלות על ידי חברות סיניות. מבחינת טיסות בין לאומיות, אשר מתופעלות על ידי חברות מערביות, עדיין לא נראית עליה באותו הקצב, בעיקר הודות להגבלות שמדינות רבות מטילות על השבים מסין (עקב גל הקורונה). על פי חברת Cirium Data, מספר הטיסות היוצאות והנכנסות מסין רחוק ביותר מ-80% מאיפה שהיה לפני הקורונה.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

חברת התעופה הדרומית של סין, אשר הינה הגדולה ביותר מבחינת נפח נוסעים, אמרה כי היא מגדילה את היקף הטיסות שלה כעת, כולל את טיסת הפנים האורכה ביותר בסין - טיסה של כשש שעות מגואנז'ו לאלטאי סיטי שנמצאת בגבול הצפון מערבי עם רוסיה. על פי נתונים חברת Trip.com, החיפושים בנוגע לטיסות פנים בסין עלו בשבוע האחרון ב-74% לעומת השבוע שלפני כן.

כפי שזה נראה, היחידות שמרוויחות כעת משחרור ההגבלות בסין הן חברות התעופה במדינה, למרות כי עד כה ההגבלות השפיעו בצורה משמעותית גם על חברות בינלאומיות. ענף התעופה העולמי צפוי לרשום הפסד כולל של כ-7 מיליארד דולר ופתיחת השמיים בשלב מוקדם יותר הייתה עשויה לשנות את התמונה, בעיקר כשמדובר על מדינה שחוצצת בגבולותיה עם מדינות רבות כל כך. על פי ההערכות ההפסדים של החברות האסייתיות עלו על הרווחים של החברות האמריקאיות, מה שהוביל להפסד המדובר.

יש לציין כי המצב אמנם משתפר כאשר אנחנו מסתכלים על סין, אך אם החששות ממיתון אשר יתגמשו, הביקוש ירד עוד הרבה ויכול להיות שהחברות המערביות הן אלו שיפגעו יותר ודווקא הסיניות ישגשגו. מניית  SOUTHWEST AIRLINES CO +0.57% SOUTHWEST... 32.61 +0.57% SOUTHWEST AIRLINES CO סגירה:0 פתיחה:32.25 גבוה:32.66 נמוך:31.76 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: למשל נמצאת בירידה מאז אמצע 2021 ובשנה האחרונה היא ירדה בכ-23%, מיתון בארה"ב יכול לשלוח אותה לעבר המחיר אליו הגיעה בקורונה - כ-18 דולר למניה (היום היא נסחרת במחיר של 37 דולר למניה).

תגובות לכתבה(1):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ענף התעופה יוביל בשנתיים הקרובות (ל"ת)
    טייס 10/01/2023 21:05
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות