בואינג נופלת 6% בעקבות השהייה במסירות מטוסים

החברה משהה את המסירות בעקבות חוסר תאימות של חלקים במטוסי ה-737 MAX ואומרת כי מדובר בבעיה שתפגע בעיקר במטוסים שבייצור או באחסון ולא בכאלה שכבר בפעילות
 | 
telegram
(3)

חברת  BOEING +1.47% BOEING 140.18 +1.47% BOEING סגירה:0 פתיחה:138.3 גבוה:140.32 נמוך:137.03 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:  נתקלה בבעיית חוסר תאימות של חלקים בסדרת מטוסי 737 MAX והודיעה כי היא משהה את מסירות המטוסים, מניית החברה מגיבה בירידות של מעל 6%. הבעיה החדשה תבחן את סבלנות המשקיעים ותחזור לעלות שאלות בנוגע ליכולת החברה להגדיל את ייצור המטוסים בשנת 2023 ולהגיע לצפי המסירות.

"ספק הודיע לנו כי נעשה שימוש בתהליך ייצור לא תקני במהלך התקנת שני אביזרי גוף בחלק האחורי של מטוסי 737 MAX מסוימים, מה שיוצר פוטנציאל לחוסר התאמה למפרטים הנדרשים", אמרה דוברת בואינג. "זוהי לא בעיית בטיחות מיידית והמטוסים שכבר סופקו יכולים להמשיך לפעול בבטחה. עם זאת, ככל הנראה הבעיה תשפיע על מספר משמעותי של מטוסי 737 MAX שלא נמסרו, הן בייצור והן באחסון".

לפי הפרסומים, ארבעה מודלים של סדרת MAX יושפעו, בנוסף למטוס הצבאי P8, כשלא ברור עדיין לגמרי מה תהיה ההשפעה הכללית על סדרת ה-MAX כולה. בבואינג אמרו שמדובר בכמות משמעותית. החברה הוסיפה כי לא יימסרו מטוסים עם חלקים שאינם תואמים וכי היא הודיעה על כך למנהל התעופה הפדרלי בעוד היא פועלת לבדוק ולהחליף את כל  החלקים שאינם תואמים.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

מנית חברת Spirit AeroSystems קורסת ב-20% לאחר שדיווחה כי היא יידעה את בואינג על ליקויים שמצאה בחלק האחורי של דגמים מסוימים של גוף ה-737 שהיא בונה והוסיפה כי יש לה מערכות שעובדות על מנת לתקן את הליקויים הללו. 

משקיעים רבים נוטים לייחס חשיבות מרבית לבעיות בסדרת ה-MAX לאחר שגם בעבר סדרת המטוסים קורקעה בעקבות שתי תאונות קשות בין השנים 2019 ו-2020. מטוסי הMAX טסים בבטחה כבר שנים מאז ההכנסה מחדש לצי המטוסים המסחריים של בואינג. למרות זאת יכולתה של בואינג להגדיל את הייצור תשפיע רבות על מניית החברה בשנת 2023, כשהצפי למסירות מטוסים השנה עומד על 570 מטוסים לעומת 480 בשנת 2022.

השהיית מסירות המטוסים לא תורמת לביטחון המשקיעים בחברה בנוגע להגעה ליעד המסירות של 570 מטוסים בנוסף לפגיעה באמון המשקיעים בהתאוששות החברה מהכשלים בMAX ומתקופת הקורונה. "הרבה תלוי באיזו מהירות ניתן לטפל בבעיה הזו", אומר יועץ AeroDynamic ריצ'רד אבולפיה . "זה יגיד לנו הרבה על היכולת של בואינג לעבוד עם רגולטורים וספקים על מנת להגיע  לפתרון. כרגע עדיין מוקדם מדי לדעת".

בואינג דיווחה לפני כמה ימים על כך שמסרה ברבעון הראשון של השנה 130 מטוסים בעוד הצפי בוול סטריט היה ל-120 ומעל לנתון של 95 מטוסים ברבעון המקביל ב-2022. מתוך כל המסירות, 64 היו של מטוסים מסחריים, 52 מתוכם היו מטוסי MAX, סוג המטוסים שקורקע למשך תקופה ארוכה עקב שתי התרסקויות בטווח זמן של חמישה חודשים.

בדוחותיה הכספיים לרבעון האחרון של 2022 ולשנה כולה, החברה דיווחה על הכנסות של 20 מיליארד דולר והפסד של 1.75 דולר למניה, בהתאם לצפי האנליסטים מבחינת ההכנסות, אך בשורה התחתונה הצפי עמד היה לרווח למניה של 0.17 דולר. החברה תדווח בעוד כשבועיים על תוצאותיה לרבעון הראשון של השנה והצפי בוול סטריט הוא להכנסות של 17.5 מיליארד דולר והפסד למניה של 0.9 דולר.

תגובות לכתבה(3):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    השוק מצויין ורוצה לעלות ויעלה (ל"ת)
    שושי 14/04/2023 18:21
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 2.
    עשיתי שורט 34 אלף ילדים בפלוס 7 (ל"ת)
    שושי 14/04/2023 18:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    7.15 פתחתי שורט על צים. רווח יפה יהיה (ל"ת)
    ירון מלמד 14/04/2023 18:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות