בואינג משקיעה במוניות אוויר אוטונומיות. אז למה המניה יורדת?

החברה השקיעה 450 מיליון דולר בתחום חדש. אחרי הצמיחה בשנה האחרונה, המניה לא עולה בעקבות ההסכם החדש שלה. השאלה הגדולה: האם המשקיעים מאמינים במהלך הזה לאור התאוששות הענף
 | 
telegram
(1)

ענקית ייצור המטוסים בואינג  BOEING +4.09% BOEING 149.27 +4.09% BOEING סגירה:0 פתיחה:143.74 גבוה:150.34 נמוך:143.49 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: החליטה בשנה שעברה להשקיע 450 מיליון דולר במיזם שמפתח מוניות אוויר מוטסות אוטונומית. מתברר כי תעשייה חדשה צמחה לה וכוללת חברות סטארטאפ. 

יצרנית המטוסים האמריקאית משקיעה עוד כספים בחברת Wisk Air, שבסיסה בקליפורניה. ויסק מעט שונה מחברות אחרות כי היא מתמקדת בטיסה אוטונומית. זהו כלי הטיס האוטונומי הראשון שיאושר לשימוש במדינה.

מוניות Wisk Air מסוגלות מופעלות באמצעות סוללות, ללא טייס. ענקית התעופה והחלל קנתה את הסטארט-אפ eVTOL Wisk, כלי רכב דמוי מסוקים המופעל על ידי סוללת ליתיום, בעלי פוטנציאל לפתיחת שוק חדש - טיסות קצרות ושקטות שזולות מאוד לתפעול.
וויסק כבר הודיעה אתמול (רביעי) שהיא חברת בת בבעלות מלאה של בוינג.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

בוויסק אין טייסים, כלי הרכב יכולים לטוס בעצמם ולנטר אותם מהקרקע. זו טכנולוגיה מגניבה. עם זאת, הם אינם מוכנים לשימוש מסחרי. זה הימור, אבל הרכישה הזאת תוסיף לבואינג ניסיון עם טכנולוגיית הסוללה.

חשוב לציין: העסקה הזאת לא באה משום מקום. בואינג החזיקה בחלק מוויסק והתחייבה להזרים 450 מיליון דולר לסטארט-אפ בחודש ינואר. מחיר הרכישה והתנאים הסופיים עדיין לא נחשפו.

אז מה עשו חברות eVTOL (כלי טיס שיכולים להמריא ולנחות אנכית) בבורסה? המניות כמעט לא זזות בתגובה לעסקה של בואינג. מניית Joby Aviation (JOBY) יורדת ב-3.2% בעוד שה-Nasdaq Composite יורד ב-0.3%. מניית Lilium (LILM) יורדת בכ-2.8%. 

בנוסף, מניית בואינג ירדה ב-0.5% בסוף המסחר אתמול, לא רחוק מ-S&P 500SPX או Dow Jones Industrial AverageDJIA. כיום, המשקיעים מודאגים יותר מההתאוששות של התעשייה האווירית לאחר מגיפת הקורונה. אלה אמורות לחזור לרמתן מלפני המגפה וזה אמור למשוך את המשקיעים לתחום תעשיית התעופה והחלל. מניית בואינג עלתה בכ-55% ב-12 החודשים האחרונים וזו עובדה שמלמדת על התאוששות הענף.

בטווח הבינוני, המשקיעים מצפים לאישורי מטוסי MAX 7 ו-MAX 10 - משפחת מטוסי ה-MAX של בואינג. בואינג מכרה בערך 600 מטוסי MAX 10 ו-200 מטוסי MAX 7 והיא רוצה להתחיל לספק אותם. רוצים לומר - אם התחום מתאושש, המשקיעים יכולים להתחיל ולהפנות תשומת לב מיוחדת לטכנולוגיה הבאה - מוניות אוויר מוטסות.

תגובות לכתבה(1):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בואינג - מול הסינים לכן הירידה
    דורון 01/06/2023 12:49
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הסינים ימכרו מטוסים חדשים במחיר זול בהרבה מבואינג, ולכן השוק מתחיל לעכל את הנושא.
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות