מלחמות ה-EV: נפח המכירות של טסלה בסין עולה אך ידה של BYD על העליונה
תערוכת ה-IAA Mobility שבמינכן, גרמניה, תפתח מחר ותימשך עד העשירי לחודש (יום ראשון הקרוב). התערוכה האחרונה נערכה לפני כשנתיים, אז הגיעו להתרשם למעלה מ-400 אלף מבקרים מיותר מ-90 מדינות שונות. אור הזרקורים יופנה הפעם אל הרכבים החשמליים, אשר ממשיכים לצבור פופולריות בעולם ויצרניות הרכבים, בעיקר הסיניות, רוצות להיות אלו שיובילו את המעבר לכלי הרכב החשמליים.
יצרנית כלי הרכב בעלת שווי השוק הגדול בעולם - טסלה TESLA INC +3.07% TESLA INC 320.72 +3.07% סגירה:0 פתיחה:310.52 גבוה:324.68 נמוך:309.22 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , צפויה להציג הפעם את מודל 3 המעודכן שלה בתערוכה השנה, זאת לאחר שעברו 10 שנים מאז הפעם האחרונה בה השתתפה. על פי נתונים שפורסמו היום, גם לפני הצגת הדגם המעודכן, טסלה רשמה בחודש האחרון מכירות בסך 84.1 אלף יחידות בסין - מכירות מודל Y ומודל 3 רשמו עלייה של יותר מ-30% לעומת החודש הקודם, ככל הנראה הודות להורדות המחירים התכופות.
המתחרה הגדולה ביותר של טסלה, BYD, תשתתף גם היא בתערוכה במינכן עם 6 מכוניות שונות שיכנסו לשוק האירופאי. בנוסף לחברה יש מיזם משותף עם מרצדס - מותג יוקרתי בשם דנזה (DENZA) אשר ישחרר מיניואן חשמלי בשם D9 לשוק האירופאי. BYD מגיעה לכנס לאחר פרסום נתוני המכירות לחודש אוגוסט, אשר היו מרשימים ביותר, בלשון המעטה. החברה רשמה שיא מכירות בחודש האחרון כשמסרה מעל ל-270 אלף רכבים (145 אלף יחידות חשמליות לגמרי) - עלייה של 57% לעומת אותו החודש בשנה שעברה ו-4.6% מעל לחודש יולי. 25 אלף יחידות נמסרו מחוץ לסין בחודש האחרון ועד כה החברה מכרה השנה 1.79 מיליון רכבים - עלייה של 83% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
המתחרה הגדולה של טסלה אינה היחידה ויצרניות רכבים חשמליים סיניות נוספות מאיימות על ההכנסות של החברה של מאסק. ביום שישי האחרון פרסמו ניו NIO INC +1.35% NIO INC 4.49 +1.35% סגירה:0 פתיחה:4.44 גבוה:4.51 נמוך:4.36 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , אקספנג XPENG +0.87% XPENG 12.74 +0.87% סגירה:0 פתיחה:12.7 גבוה:12.81 נמוך:12.34 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: ולי אוטו LI AUTO INC +2.2% LI AUTO INC 22.72 +2.2% סגירה:0 פתיחה:22.59 גבוה:22.74 נמוך:22.36 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: את נתוני המכירות שלהן לחודש אוגוסט, אשר ביחד מסרו למעלה מ-68 אלף יחידות, מספר שיא.
אקפסנג גם תשתתף בתערוכה במינכן, בפעם הראשונה אי פעם, והיא תציג בה את דגם ה-P7 ודגם G7 (SUV), אשר נמצאים כבר במספר מדינות באירופה וצפויים להכנס לשוק הגרמני בשנה הקרובה. אקספנג מסרה בחודש האחרון 13.7 אלף מכוניות, זאת בהשוואה ל-11 אלף מכוניות בחודש הקודם ו-9.5 אלף מכוניות בחודש אוגוסט הקודם. את שיא כל הזמנים רשמה אקספנג בדצמבר 2021, אז מסרה החברה 16 אלף יחידות בחודש, עד כה ב-2023 החברה מסרה כ-66 אלף יחידות, 26% מתחת לנתון בתקופה המקבילה אשתקד.
ניתן לראות בבירור את החדירה של היצרניות האסייתיות אל השוק האירופאי כאשר כ-41% מסך החברות המשתתפות בכנס בעלות מטה באסיה. בנוסף, בהתבסס על שבעת החודשים הראשונים של 2023, המכוניות הסיניות מהוות כ-2.8% מסך שוק הרכבים באירופה, זאת לעומת 0.1% ב-2019. הנתונים מגיעים בעיקר לאור זאת שהיצרניות הסיניות מסוגלות לייצר רכבים מספקים במחיר זול ונגיש מאוד לעומת המתחרות האירופאיות, מה שיכול לאפשר לחברות הסיניות להגדיל את שולי הרווח. על פי Jato Dynamics, המחיר הממוצע לרכב חשמלי באירופה עומד על 56 אלף יורו בעוד הנתון בסין עומד על כ-32 אלף יורו.
גם BYD וגם אקספנג עלו היום ב-3% במסחר בהונג קונג לקראת התערוכה מחר ועל רקע הנתונים הנהדרים של BYD, מתחילת השנה עלו מניות החברות ב-31% ו-91% בהתאמה. טסלה איבדה ביום המסחר האחרון בוול סטריט למעלה מ-5% על רקע נתוני המכירות של המתחרות שלה ושוויה עומד כעת על 777 מיליארד דולר.
המאבק עם היצרניות הסיניות גובה מחיר עבור טסלה בניסיון לשמור על נתח השוק שלה. בעקבות מלחמות המחירים ברבעון השני של השנה החברה רשמה שיעור רווח גולמי של 18.2% לעומת 19.3% ברבעון שלפני כן וברבעון המקביל הנתון עמד על 25%. שיעור הרווח התפעולי של החברה צנח אל 9.6% בהשוואה ל-11.4% ברבעון שלפני כן ו-14.6% ברבעון המקביל.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה