ארה"ב מנסה לחסום את עסקת ספיריט איירליינס וג'ט בלו
נציג משרד המשפטים האמריקני הפציר היום (שלישי) בשופט פדרלי לחסום את הרכישה המתוכננת של ספיריט איירליינס SPIRIT AIRLINES -18.18% SPIRIT AIRL 1.08 -18.18% סגירה:0 פתיחה:1.32 גבוה:1.34 נמוך:1.03 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: על ידי ג'ט בלו JETBLUE AIRWAYS CORP -0.7% JETBLUE... 7.06 -0.7% סגירה:0 פתיחה:7.09 גבוה:7.14 נמוך:6.94 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: ב-3.8 מיליארד דולר. התביעה היא חלק ממאמץ הנרחב של ממשל ביידן לשמור את התחרות בין חברות הלואו-קוסט ולהבטיח שמחירי הטיסות ישארו סבירים עבור הצרכנים בארה"ב.
על פי טענת עורכת הדין של משרד המשפטים, אריאנה מרקל, העסקה בין חברות התעופה צפויה להוביל לפחות טיסות ומושבים ולמחירים גבוהים יותר. עוד ציינה מרקל כי לפי ניתוח פנימי של ג'ט בלו, מחיריה של החברה צפויים לעלות ב-30% ברגע שספיריט המתחרה בג'ט-בלו בכ-100 קווים שונים תחדל מלהיות מחרה. לדבריה, צפויה פגיעה של מיליארד דולר בשנה עבור ציבור הנוסעים. "ג'ט-בלו מסתמכת על העובדה כי 'ביטולה' של ספיריט והתחרות שמגיעה איתה, יאפשר לג'ט-בלו לעלות את התעריפים", אמרה מרקל. "זוהי פגיעה אמיתית באנשים אמיתיים".
לפי עורך הדין של ג'ט-בלו, ריאן שורס, המקרה הוא אתגר שגוי למיזוג בין חברות התעופה השישית והשביעית בגודלן בארה"ב, אשר שילובן יהווה שליטה בפחות מ-8% מהשוק המקומי שנשלט על ידי ארבע חברות התעופה הגדולות יותר.
ארבע חברות התעופה הללו הן: יונייטד איירליינס, אמריקן איירליינס, דלתא איירליינס וסאות'ווסט איירליינס ששולטות ב-80% מהשוק המקומי, בעקבות סדרה של מיזוגים קודמים שהממשלה הפדרלית בירכה. שורט ציין כי הממשלה מנסה בצורה שגויה למנוע מג'ט-בלו לצמוח ולהוות אתגר גדול יותר עבור אותן ארבע חברות תעופה שהפכו להיות "רעות לתחרות ורעות לצרכנים".
המשפט נגד המיזוג החל באותו היום בו ג'ט-בלו פירסמה תוצאות חלשות מהצפוי לרבעון השלישי, כשהיא מציינת כסיבה לכך את בקרת התעבורה האווירית ועיכובים כתוצאה ממזג האוויר. החברה דיווחה גם כי היא צופה הפסד גדול מהצפוי לרבעון הרביעי. ג'ט-בלו ניסתה להקל את חששות הרגולטורים וכינתה את עסקת הרכישה "פרו צרכנית" תוך כדי שהיא מסכימה למכור את השערים והמקומות של ספיריט בשדות תעופה מסוימים בארה"ב. משרד המשפטים מצידו טען שהמכירה אינה מספקת וכי חברת התעופה המשולבת תפגע בצרכנים על ידי הגדלת תעריפים והפחתת יכולת הבחירה בין החברות.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
1.להעלותמתי תדייקו 01/11/2023 08:33הגב לתגובה זו0 0לא לעלותסגור