רכבי BYD נמכרים יותר מטסלה; אז למה השווי שלה הוא רק עשירית מטסלה?
יצרנית הרכבים החשמליים הסינית BYD מצליחה לעקוף את טסלה. האם 2024 תבשר את הכתרתה של המלכה החדשה של הרכבים החשמליים?
יצרנית ה-EV מכרה יותר משלושה מיליון כלי רכב חשמליים בשנת 2023. יצרנית הרכב הסינית מוכרת הן רכבים חשמליים בעלי סוללות והן היברידיות פלאג-אין.
BYD עקפה את טסלה והיא כעת החברה שמוכרת את הכמות הגדולה ביותר של כלי רכב חשמליים בעלי סוללות. יצרנית הרכבים הסינית דחקה את טסלה מהמקום בו החזיקה במשך יותר מעשור, מאז הצגת דגם S סדאן היוקרתי בשנת 2012.
BYD עוקפת את טסלה. צילום אתר חברה
BYD הודיעה היום על מסירות של כ-526,000 כלי רכב חשמליים, מבוססי סוללה, ברבעון הרביעי של 2023, וזאת לעומת כ-432,000 שנמסרו ברבעון השלישי של 2023. טסלה מסרה רק 435,000 יחידות ברבעון השלישי, וברבעון הרביעי צפויה למסור רק 480,000 יחידות.
BYD מייצרת גם רכבי סוללה חשמליים, או BEVs, וגם היברידיות פלאג-אין. BYD מכרה יותר מכוניות מטסלה בפעם הראשונה ברבעון השני של 2022, אבל טסלה חזרה להוביל. מאז למעשה, היא רודפת אחרי טסלה אחר הכתר של חברת הרכבים החשמליים הגדולה ביותר. אגב, גם בארץ BYD מובילה בתחום הרכב החשמלי כשטסלה מוכרת בקושי מחצית מהיקף המכירות שלה.
איך עקפה את טסלה?
יצרנית הרכבים החשמליים הסינית הצליחה לעקוץ את טסלה במסירות בזכות שימוש במחיר סביר. כלי הרכב שלה נמכרים מתחת ל-30,000 דולר ליחידה בממוצע. כאשר, רכבי טסלה עדיין נמכרים בממוצע של למעלה ל-40,000 דולר ליחידה, גם אחרי כל הפחתות המחירים של 2023. טסלה ככל הנראה תשמור על הבכורה בסיכום המסירות של BEVs בכל 2023 כאשר בסיכום השנה היא אמורה למסור כ-1.8 מיליון יחידות. BYD סיפקה בכל שנת 2023 כ-1.6 מיליון BEVs. בסך הכל, BYD סיפקה בשנה האחרונה יותר מ-3 מיליון מכוניות נוסעים לראשונה. אך טסלה עדיין מנצחת את BYD בצעדי ענק בקטגוריה אחרת: שווי שוק.מסרה יותר רכבים אבל שווה רק עשירית מטסלה
מאסק. מכר פחות אבל עדיין שווה פי עשר. צילום טוויטר
מניית טסלה שווה כ-800 מיליארד דולר. מניות BYD שוות כ-80 מיליארד דולר, BYD עלתה בכ-8% בשנת 2023.
מניית טסלה עלתה ב-102% לאחר ירידה של 65% בשנת 2022. עבור מניית טסלה, הירידה ב-2022 הייתה רק הפעם השנייה שבה המנייה יורדת בשנה קלנדרית מאז ההנפקה של החברה ב-2010. המניות עלו ב-740% בשנת 2020. זו הייתה השנה שבה החלה טסלה למכור את דגם Y שאמור להסתיים ב-2023 כמכונית הנמכרת ביותר על פני כדור הארץ.
הדגם Y היה להיט ענק. הצמיחה של BYD מראה שהדגם הבא של טסלה צריך להיות BEV במחיר נמוך יותר. זה מה שהחברה תכננה, אבל מתי היא תעלה לכבישים זו עדיין תעלומה.
עלייה הדרגתית
אם נלך חודש אחורה נראה שהחברה עולה בעקביות במסירות. החברה מסרה בנובמבר מעט יותר מ-301,000 כלי רכב, עלייה של כ-31% משנה לשנה. מתוכם היו קצת יותר מ-170,000 כלי רכב חשמליים מבוססי סוללה, או BEV, עלייה של כמעט 50% משנה לשנה. BYD סיפקה גם כ-131,000 כלי רכב היברידיים פלאג-אין. בחודשיים הראשונים של הרבעון הרביעי, BYD סיפקה כמעט 336,000 רכב BEV, עלייה של כ-55% משנה לשנה.מפעל BYD צילום אתר חברה
עד חודש נובמבר, BYD סיפקה כמעט 2.7 מיליון רכבים ב-2023, כולל כמעט 1.4 מיליון BEVs. בסיכום 2023 יצרנית הרכבים הסינית סיפקה 1.6 מיליון BEVs, לעומת כ-911,000 בשנת 2022. טסלה לעומת זאת צפויה למכור כ-1.8 מיליון רכבים, עלייה מכ-1.3 מיליון שנמכרו ב-2022. בוול-סטריט מתרשמים מ-BYD, כ-94% מהאנליסטים המסקרים את החברה דירגו אותה ב-"קנייה". לעומת זאת לטסלה רק כ-44% מהאנליסטים נתנו המלצת קנייה.
סיבה אפשרית אחרת להבדל בדירוגים היא העובדה שטסלה נסחרת במכפיל רווח עתידי של 60, בעוד BYD עם 15. מכפיל הרווח העתידי שימש כגורם העיקרי להמלצת הקנייה של BYD מאנליסט ג'יי פי מורגן, מורגן ניק לאי. לאי נתן מחיר יעד של 70 דולר למנית החברה. "רווחיות שיא לעומת הערכת שווי נמוכה", כתב לאי, שצופה כי BYD תשמור על שולי הרווח החזקים שלה ברבעונים הקרובים.
88 מיליארד שקל
טסלה. עדיין הבכירה. צילום טסלה
בדוחותיה לרבעון השלישי רשמה BYD רווח גולמי של כ-22%, לעומת כ-19% ברבעון השלישי של 2022. BYD צפויה להרוויח כ-88 מיליארד דולר בשנת 2023, מה שמסתכם בכ-29,000 דולר לכל מכונית שנמכרה. אותו חישוב עבור טסלה מניב כ-54,000 דולר. BYD מוכרת יותר רכבים במחיר נמוך יותר. טסלה עדיין לא מייצרת מוצרים דומים. הרכב הזול ביותר שלה, דגם 3, מתחיל בכ-37,000 דולר בסין. על מנת להגן על נתח השוק, טסלה תצטרך להרחיב את מערך המוצרים שלה. היא מתכננת לעשות זאת עם רכב במחיר נמוך יותר שאמור להגיע לרחובות בסוף 2024 או 2025.
יצרנית הרכבים הסינית רשמה בדוחותיה לרבעון השלישי את הרווח הגבוה ביותר אי פעם לרבעון, שכן ענקית הרכב החשמלי שמרה על ההובלה בשוק המקומי למרות ביקוש רך יותר ותחרות מוגברת. הרווח הנקי ברבעון השלישי הגיע ל-10.41 מיליארד יואן (1.42 מיליארד דולר), עלייה של 82.2% לעומת שנה קודם לכן לאחר עלייה של 38.5% בהכנסות ל-162.2 מיליארד יואן. ואיפה ישראל בסיפור? נכון ל-2023, כ-27% מהרכבים החשמליים לחלוטין היו של טסלה, בעוד כ-22% היו של BYD. בסך הכל מתוך 12,902 רכבים חדשים שעלו לכביש השנה כ-22% היו חשמליים, בעוד 26% היו היברידיים ו-4% פלאג-אין.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
7.לא להשקיע בחברה סינית, מחר נשיא סין יכול להשתלט על החברמאיר 02/01/2024 21:34הגב לתגובה זו3 1ואז דברו למנורה, היזהרו היזהרוסגור
-
6.מה יהיה מחר?סתם אחד 02/01/2024 20:54הגב לתגובה זו4 1מי קונה מניות סיניות? מחר הממשלה תקום עם פקודה והעסק נעלםסגור
-
5.שווי מניות של טסלה או בי ואי דיאריה 02/01/2024 18:23הגב לתגובה זו1 0בלי יותר מדי דוגמאות.. aple vs samsung.. אנחנו ניפגש בעוד כ 4-5 שנים..ראו כתבתיסגור
-
4.טסלה זה יותר מניה מאשר חברה ,כמו אפלמכונאי 02/01/2024 18:12הגב לתגובה זו3 4הכל בועה במניות נאסדק 100סגור
-
3.dydמשה 02/01/2024 16:48הגב לתגובה זו2 0באיזה בורסה היא נסחרת?לא מצליח לקנות בדיסקונט?סגור
- טען עוד
-
וול סטריט: BYDDF (ל"ת)מאור 02/01/2024 21:34הגב לתגובה זו1 0סגור
-
2.למאסק יש ערך מוסף של חברות שמקדמות טכנולוגיות תחת טסלה. (ל"ת)מר בין 02/01/2024 15:59הגב לתגובה זו2 1סגור
-
1.כי טסלה זה לא רק רכבים...סווינגר 02/01/2024 14:39הגב לתגובה זו10 0ובעתיד תמכור הרבה יותר מרכבים ותחנות אגירת אנרגיות ועמדות טעינה. כל זה מגולם במחיר..סגור