חברת BYD חושפת את רכב היוקרה החדש שלה - ישפיע על טסלה?
יצרנית הרכבים חשמליים הסינית BYD BYD COMPANY LTD ADR -0.34% BYD COMPANY 67.63 -0.34% סגירה:0 פתיחה:68.21 גבוה:68.21 נמוך:67.57 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: כבר עקפה את טסלה TESLA INC -0.7% TESLA INC 339.64 -0.7% סגירה:0 פתיחה:344.05 גבוה:347.99 נמוך:335.28 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: ומכרה יותר מכוניות מהחברה של אילון מאסק וכעת היא מכוונת לפלח אחר של שוק הרכבים ששווה מיליארדים.
מותג Yangwang של BYD חשף את מכונית העל שלו U9 בתערוכת רכב בסין. המכונית החדשנית צפויה לעלות מעל 230,000 דולר, כאשר בוול סטריט סבורים כי השקת מכונית ספורט במחיר גבוה לא צפויה להשפיע על מניית BYD. למשקיעי הרכב בדרך כלל לא אכפת ממוצרי נישה שמיוצרים על ידי חברות גדולות.
BYD נחשבת כיום ליצרנית הגדולה בעולם של רכבים חשמליים מבוססי סוללה, או BEVs. החברה מכרה 526,000 רכבים ברבעון הרביעי של 2023, בעוד טסלה מסרה 485,000 רכבים. לשנה כולה טסלה מכרה 1.8 רכבים, בעוד BYD מסרה 1.6 מיליון. עם זאת, במידה ונכלול גם את רכבי הפלאג-אין ההיברידיים של החברה הסינית, נקבל מכירות של יותר מ-3 מיליון מכוניות בשנת 2023.
שוק מכוניות הספורט והיוקרה
שוק מכוניות הספורט נחשב יחסית לקטן, כאשר למבוריגיני - חברת הבת של פולקסווגן, מכרה 10,112 רכבים בשנת 2023. פרארי סיימה את השנה עם 13,663 יחידות, כאשר 11% מהרכבים נמכרו בסין והונג קונג.משקיעי הרכב לא מתלהבים מחברות גדולות שמוכרות מכוניות יוקרתיות. פולקווסגן מכרה יותר מ-9 מיליון רכבים ב-2023 והיא נסחרת לפי שווי שוק של 73 מיליארד דולר. לעומת זאת, פרארי מחזיקה בשווי שוק של 76 מיליארד דולר. המשקיעים נוטים להעריך יותר חברות שכל מטרתן היא מכירת רכבי יוקרה. זה גם היה ההיגיון מאחורי הפיצול החלקי של פורשה שעשתה פולקסווגן, אשר נסחרת כיום לפי שווי שוק של 81 מיליארד דולר. פולקווסגן עדיין מחזיקה ב-75% מהמניות של פורשה.
הדוגמאות הללו מציגות את הפוטנציאל של BYD. סביר להניח שה-U9 לא יעשה יותר מדי עבור מניית BYD בטווח הקרוב, אבל אולי בהמשך החברה תוכל לפצל את Yangwang לחברה נפרדת.
רכב ה-U9 צפוי להוסיף גם לחץ על המתחרות. חברות כמו לוטוס טכנולוגיות, פולסטר ולוסיד צפויות להיות מושפעות מכניסת BYD לפלח השוק שלהן ולהתמודד עם לחץ מוגבר למכור יותר רכבי EV מתקדמים. לגבי טסלה, סביר להניח שרכב הספורט החדש לא ישנה לה. המאבק בין BYD לטסלה מתמקד בלתפוס כמה שיותר נתח שוק בסין ואירופה.
הקרב בין BYD לטסלה
יצרנית הרכבים החשמליים הסינית הצליחה לעקוף את טסלה במסירות בעיקר הודות למחיר הנמוך יחסית של הרכבים שלה. רכבי טסלה עדיין נמכרים במחיר ממוצע של מעל 40,000 דולר ליחידה, למרות כל הפחתות המחירים, בעוד מחירי הרכבים של BYD נעים סביב ה-30,000 דולר בממוצע. זהו גם אחד מהזרזים שדחפו את טסלה לפעול לייצור רכב מוזל משלה.BYD פועלת להתרחב לשווקים נוספים ונוגסת לטסלה בנתח השוק. היצרנית הסינית הודיעה בדצמבר על תוכניות לבניית מפעל ייצור חדש בהונגריה במטרה להגדיל את יכולות הייצור באירופה ולהמשיך להפעיל לחץ על החברה של אילון מאסק. החברה הודיעה גם כי היא מוכרת כיום חמישה דגמים באירופה ותשיק דגמים נוספים ב-12 החודשים הקרובים.
למרות שעקפה את טסלה במכירות, BYD עדיין הרחק מאחורה מבחינת שווי שוק. הסינית נסחרת לפי שווי של 72 מיליארד דולר, בעוד טסלה עם 640 מיליארד דולר. עם זאת, לפי הקצב בו BYD מתקדמת, יתכן מאוד וגם הפער הזה בסופו של דבר יצטמצם.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
2.חניהאבי 27/02/2024 11:07הגב לתגובה זו1 2צריך חניה פרטית ורחבה מאוד לדלתות...בעיה רצינית..רכב צריך להיות שימושי..לא רק יפה.סגור
-
1.ראיתי לפני מספר ימים מכוניות סיניות הכי.....נכנסים להלםYL 26/02/2024 21:48הגב לתגובה זו3 0אם המכוניות הסניות החדישות מראות את הלך הרוח בכלכלה מצב ארצות הברית קשה ולו מסיבה ש רוחו של הנרי פורד עדיין תקועה ומרחפת עמוק בשורשים האמריקאים***כמה שפחות חידושים ו ניצול מקסימלי של הקייםסגור