עוד חדשות רעות לבואינג - המשקיעים מתעייפים והמניה מאבדת 5%
החדשות הרעות לא מפסיקות להגיע לענקית התעופה בואינג BOEING +1.47% BOEING 140.18 +1.47% סגירה:0 פתיחה:138.3 גבוה:140.32 נמוך:137.03 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: ונראה שהמשקיעים מתחילים להתעייף. לאחר שדלת אחד המטוסים של החברה עפה בזמן טיסה, מנהל התעופה הפדרלי בארה"ב החל לבדוק מקרוב את חברת התעופה וכעת לאחר שבחן את מטוסיה של בואינג מצא שהחברה נכשלה ב-33 מתוך 89 בדיקות.
מנהל התעופה האמריקאי מצא מקרים רבים של בעיות בבקרת איכות, כמו בעיות בניירת, ניהול כלים והסדר בו נעשים הדברים בחברה.
בואינג מסרה כי "בהתבסס על ביקורת ה-FAA, הפגישות שלנו ודו"ח פאנל המומחים האחרון, החברה ממשיכה ליישם שינויים מיידיים ולפתח תוכנית פעולה מקיפה לחיזוק הבטיחות והאיכות ולבנות מחדש את האמון של הלקוחות והנוסעים שלנו".
"הכל מסתכם בבעיה די גדולה", אמר מנהל AeroDynamic Advisory, ריצ'רד אבולפיה. "מצבה של החברה במונחים של נתח שוק, מוניטין ויחסים עם הרגולטורים הולך ומחמיר". הבעיות המתגברות ממשיכות להכביד על מנית החברה שנסחרת גם היום (שלישי) בירידות שערים של 5%, לאחר שאמש מניית בואינג ירדה ב-3% בעקבות דיווחים על חקירה פלילית שנפתחה על התקרית של הדלת שעפה בזמן טיסה.
וזה לא נגמר פה. חברת סאות'ווסט איירליינס אמרה כי היא מצפה לקבל 46 מטוסי בואינג מקס 8 בשנת 2024, ירידה מה-58 להם ציפתה קודם לכן. חברת התעופה אמרה שהיא כבר לא מצפה שאף אחד ממטוסי המקס 7 הקצרים יותר שהזמינה יימסר ב-2024. המקס 7 עדיין לא אושר על ידי רגולטורי התעופה.
"הלחץ גובר", כתבה אנליסטית ג'פריס שילה קהיאוגלו וציינה את החדשות האחרונות כי בואינג שלחה לאחרונה מכתב לסנאטורית מריה קנטוול, המשמשת כיו"ר ועדת הסנאט, והודיעה לה כי היא לא מוצאת את התיעודים על העבודה שבוצעה על הדלת שעפה בזמן טיסה.
בשבוע שעבר, במהלך ההמראה של מטוס מדגם 777 של חברת יונייטד מסן פרנסיסקו ליפן, אחד מגלגלי המטוס ניתק ממקומו, נפל לקרקע ופגע במספר מכוניות שהיו בחניון העובדים של שדה התעופה והסב להן נזק רב, כאשר למרבה המזל לא היו אנשים בסביבה. המטוס ביצע נחיתת חירום בלוס אנג'לס.
בעקבות הבעיות - רשות התעופה נצמדת לבואינג
בחודש שעבר פקידי מנהל התעופה הפדרלי של ארה"ב (FAA) נפגשו עם מנכ"ל בואינג דייב קלהון וצוות הבטיחות הבכיר שלו. ראש מנהל התעופה, מייק וויטאקר, דרש מבואינג לייצר תוכנית מקיפה לשיפור הבטיחות והאיכות במהלך 90 הימים הקרובים. "בואינג חייבת להתחייב לשיפורים אמיתיים ועמוקים", אמר מנהל ה-FAA מייק וויטאקר. "ביצוע שינוי יסודי ידרוש מאמץ מתמשך מההנהגה של בואינג, ואנחנו הולכים לבדוק אותם בכל שלב, עם אבני דרך וציפיות".בנוסף לפיקוח המוגבר, רשות התעופה האמריקאית הודיעה כי לא תאשר הרחבה של ייצור ה-737 MAX עד אשר תהיה מרוצה מנהלי האיכות והבטיחות של בואינג. בואינג יכולה לייצר 38 מטוסי MAX בחודש, בעוד החברה מקווה להגיע בסופו של דבר ל-50 מטוסים בחודש. הסטנדרטים המוגברים של ה-FAA הוא אתגר נוסף איתו החברה צריכה להתמודד.
"בעקבות בעיות האיכות שלנו, ממצאי הביקורת של ה-FAA ודו"ח סקירת המומחים האחרון, יש לנו תמונה ברורה של מה נדרש לעשות", אמר קלהון. "בכל הדיונים הללו שררה שקיפות. בואינג תפתח תוכנית פעולה מקיפה עם קריטריונים מדידים המדגימים את השינוי העמוק שה-FAA דורשים".
הדוחות לרבעון הרביעי
בדוחותיה האחרונים, שלא כללו את השפעת התקרית שאירעה בתחילת חודש ינואר, ההכנסות של בואינג הסתכמו ב-22 מיליארד דולר בעוד ההפסד למנייה הסתכם ב-47 סנט, זאת בהשוואה לצפי האנליסטים שהיה להכנסות של 21.1 מיליארד דולר והפסד למנייה של 76 סנט. תזרים המזומנים החופשי עמד על 3 מיליארד דולר, לעומת צפי האנליסטים שהיה ל-2.1 מיליארד דולר. ברבעון המקביל, בואינג דיווחה על הכנסות של 20 מיליארד דולר והפסד למנייה של 1.75 דולר.תחום המטוסים המסחריים שהניב לחברה הפסדים של מיליארדים כתוצאה ממשבר הקורונה וקרקועים נוספים שהיו בשנים 2019-2020, הניב רווח תפעולי של 41 מיליון דולר. בואינג מסרה 157 מטוסים, מתוכם 107 מטוסי MAX, לעומת 152 מטוסים ברבעון המקביל. בשנת 2023 כולה מסרה בואינג 528 מטוסים לעומת 480 מטוסים ב-2022.
בואינג לא סיפקה תחזיות לשנת 2024, אבל בוול סטריט צופים לחברה מסירות של 530 מטוסים לצד הכנסות של 89.47 מיליארד דולר ורווח למנייה של 3.68 דולר. האנליסטים צופים גם תזרים מזומנים חופשי של 5.8 מיליארד דולר, לעומת 4.4 מיליארד דולר עליהם דיווחה החברה ב-2023.
ענקית התעופה נסחרת כעת לפי שווי של 112 מיליארד דולר, זאת לאחר שמניית החברה נפלה ב-29% מתחילת השנה וב-10% בשנה האחרונה כולה.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
5.לעיתים חברות מאבדותלרון 13/03/2024 08:20הגב לתגובה זו0 0את מזלן הטובסגור
-
4.עזבתי את בואינגלרון 13/03/2024 08:18הגב לתגובה זו0 0לפני שנים ואני רק באיירבוס לא המלצהסגור
-
3.בקרה ובטיחות עולים כסף-קיצור נהלי בטיחות עולה יותר כסףעושה חשבון 13/03/2024 08:15הגב לתגובה זו0 0חברות פשטו רגל כתוצאה מתקלות ואסונות . אם זו הייתה חברה קטנה הייתה נסגרת ע"י הFAA .סגור
-
2.לא ברור, איך מניה כזו נופלת? עפ מה אנשים יטוסו?עם קיאק?משקיע 13/03/2024 00:08הגב לתגובה זו1 0לדעתי הזדמנות בדיפ.סגור
-
עוד לא, כשיגיע לאיזור ה120$ אז ישתלם ללונג ראן (ל"ת)אני עצמי ואנוכי 13/03/2024 11:59הגב לתגובה זו0 0סגור
- טען עוד
-
1.50 נוסעים נפצעו טייס טוען כי כבו המחשבים,כעת קופסה שחורתתעדכנו בניו זילנד 12/03/2024 22:28הגב לתגובה זו0 0בודקים כנראה כיס אוויר ולא סייבר אכזרי בטיסות בואינג.סגור