למרות ביטול הטיסות מישראל - ריינאייר עם רווחי שיא ברבעון הראשון

חברת התעופה אומנם ביטלה את הטיסות לישראל אבל זה לא הפריע לה להשיג רווחי שיא ברבעון כתוצאה ממספר נוסעים גבוה מהרגיל; עם זאז, החשש ממיתון באירופה שמביא להוצאות נמוכות יותר מצד הצרכנים מעלה את הסבירות לכך שהחברה תיאלץ להציע הנחות בחודשי הקיץ
 | 
telegram

חברת הלואו-קוסט האירית ריאנאייר דיווחה ביום היום על תוצאותיה לרבעון הראשון של השנה, מהן עולה כי החברה רשמה את הרווח הרבעוני הטוב ביותר שלה אי פעם, כאשר הגידול במספר הנוסעים וההכנסות פיצו על עלייה חדה בעלויות התפעול.

הכנסות החברה עלו ב-25% לעומת הרבעון המקביל ל-13.44 מיליארד יורו, זאת כתוצאה מכך שחברת התעופה הטיסה 184 מיליון נוסעים ברבעון, 23% יותר מאשר לפני מגפת הקורונה. הרווח הנקי לאחר מס קפץ ב-34% ל-1.92 מיליארד יורו (2.09 מיליארד דולר), מספר הנוסעים הגבוה והעלייה בתעריפים עזרו לריינאייר להתגבר על זינוק בעלויות: עלויות התפעול עלו ב-24% לעומת הרבעון המקביל, וחשבון הדלק הסילוני של חברת התעופה זינק ב-32%. לצד התוצאות, החברה הודיעה על תכנית לרכישה עצמית של מניות החברה בסך של 700 מיליון אירו.

עם זאת, חלק מהאנליסטים דווקא חוששים שסביבת הריבית הגבוהה תמשיך להכביד על החברה, כמו שכותבים האנליסטים מדויטשה בנק: "בעוד תכנית הרכישה החוזרת היא חדשות טובות ומראה ביטחון, ובעוד שתוצאות שנת 2024 תואמות פחות או יותר לרוב חלקי התחזית לשנת 2025 כצפוי, אנחנו חוששים שהחלשות נוספת בתמחור לשיא הקיץ עשויה לנצח", אמרו האנליסטים בהודעה.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

במצגת המשקיעים ביום שני, אמר מנכ"ל ריאנאייר, מייקל אולירי, כי תמחור חלש יותר של כרטיסי הטיסה עשוי להיות מוסבר על ידי "תחושה של מיתון" באירופה או סנטימנט צרכני חלש יותר. "אם נצטרך לתת הנחות או להוריד מחירים כדי למלא את תא הנוסעים ל-94% באפריל, מאי ויוני, אז שיהיה כך", הוסיף. 

המחירים במהלך השנה הושפעו מהמשיכה הפתאומית של טיסות ריאנאייר מסוכנויות נסיעות מקוונות (OTAs) רבות בדצמבר. "המהלך היה מפתיע אך לא בלתי רצוי", אמר סוראהן ל-CNBC, והוסיף כי ריינאייר חתמה כעת על הסכמים חדשים עם מספר סוכנויות נסיעות מקוונות גדולות. הוא ציין לחיוב את העובדה שריינאייר מתמודדת כעת ישירות עם יותר לקוחות במקום דרך צדדים שלישיים.

אתגרים נוספים עבור ריינאייר כוללים את העיכוב המתמשך במסירות מטוסי הבואינג החדשים שלה, ואת קרקועם של מספר רב של מטוסי איירבוס עקב בעיות במנוע. "התפוסה תהיה מוגבלת לזמן מה", אמר סוראהן.

"היעדים שלנו היו מאוד ברורים: להחזיר את המשכורות לעובדים שלנו לאחר הקורונה, להעלות שכר, לפרוע את החוב", אמר סמנכ"ל הכספים של החברה, ניל סוראהן. "שילמנו אגרות חוב, וכעת יש לנו 1.4 מיליארד יורו במזומן ברוטו בסוף השנה שעברה, ולכן לדירקטוריון יש כעת את הביטחון, בנוסף לתוכנית הדיבידנד הרגילה, להחזיר בפועל 700 מיליון לבעלי המניות".

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות