המכסים של טורקיה על רכבים חשמליים מכבידים על המניות

"סין מסוגלת לייצר 53 מיליון רכבים ויש לה שוק מקומי של 29 מיליון. ההפרש הלא מנוצל הזה גדול יותר מכל השוק האמריקאי"
 | 
telegram

טורקיה רחוקה מלהיות מעצמת רכב, אבל נראה שההחלטה האחרונה שקיבלה בנוגע למכסים על רכבים חשמליים כן הצליחה להשפיע על מניות ה-EV. המדינה הודיעה על מכסים חדשים על יבוא רכבים חשמליים סיניים, מה שעורר חששות שמא האיחוד האירופי ילך בעקבותיה. 

הנציבות האירופית, הזרוע המבצעת של האיחוד האירופי, צפויה להכריז בקרוב האם היא תסיר את המכסים על רכבי EV מתוצרת סין. טורקיה מצידה הודיעה כי תטיל מכסים של 40%. נשיא ארה"ב ,ג'ו ביידן, הודיע בחודש שעבר כי יגדיל את המכסים על רכבים סיניים לכ-100%, מ-25% קודם לכן.

החשש בקרב ממשלות בארה"ב ואירופה הוא כי רכבים חשמליים סיניים יפגעו ביצרניות רכב אחרות באופן שיערער פיתוח מקומי של רכבים חשמליים ויעוות את השוק. סין מהווה השוק הגדול ביותר עבור רכבי EV כרגע וחלק מהמותגים היותר מוצלחים שלה פועלים להתרחב לחו"ל. בשנה שעברה, BYD עקפה לזמן קצר את טסלה כיצרנית ה-EV הגדולה ביותר. 

כותרת ראשית

- כל הכותרות

עד חודש מאי, BYD ייצאה כ-176,000 כלי רכב מסין השנה, עלייה של 177% משנה לשנה. המכוניות הללו הגיעו בסופו של דבר לאסיה, דרום אמריקה, מזרח אירופה ומערב אירופה. בארה"ב בינתיים לא נמכרים רכבים סיניים. סין נחשבת כיום לשוק הרכב הגדול בעולם ויש לה יתרון עם עלויות עבודה נמוכות יותר לעומת המערב. עלויות עבודה נמוכות יותר פירושן גם שחלקים מספקים מקומיים זולים יותר מאשר חלקים תוצרת ארה"ב ואירופה.

"סין מסוגלת לייצר 53 מיליון רכבים ויש לה שוק מקומי של 29 מיליון. ההפרש הלא מנוצל הזה גדול יותר מכל השוק האמריקאי", אמר לאחרונה מנכ"ל פורד, ג'ים פארלי. "אנחנו צריכים להיות רצינים בכל הקשור ליצירת זירה שוויניות בקרב יצרני הרכבים החשמליים". החברות הסיניות נהנו גם ממיסים נמוכים יותר ומסבסוד ממשלתי.

המותגים הסיניים מחזיקים בכ-10% משוק ה-EV באירופה וזה מסתכם בכ-200,00 כלי רכב בשנה. כ-13 מיליון רכבים נמכרו באירופה בשנת 2023, כשני מיליון היו חשמליים. בערך 1.2 מיליון רכבים חדשים נמכרו בטורקיה ב-2023. בערך 66,000 היו חשמליים לחלוטין. BYD נכנסה לשוק הטורקי בחודש נובמבר, כאשר למדינה יש יצרן מקומי שנקרא Togg ומחיר הדגם הבסיסי שלו עומד על 44,000 דולר. נשאר לחכות ולראות כמה זמן היצרן המקומי יצליח להחזיק מעמד.

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות