בוול-סטריט מעריכים: מניית BYD תזנק ב-124%
יצרנית הרכבים החשמליים הסינית BYD צפויה יותר מלהכפיל את עצמה. ככה לפחות חושבים בסיטי. האנליסטים מדרגים את מניית החברה ב"קנייה" עם מחיר יעד של 123.5 דולר ומציינים כסיבה לכך את הצמיחה המואצת במסירות רכבים.
בסיטי צופים כי BYD תציג צמיחה של 10% במכירות רכבים. כלומר מסירות של בערך 375,000 רכבים. יצרנית הרכבים הסינית מייצרת גם רכבים חשמליים וגם רכבי פלאג-אין היברידיים. יתרה מכך, האנליסטים צופים כי המסירות החודשיות יגיעו ל-400,000 רכבים עד חודש אוקטובר וכי החברה תדווח על מסירות של 5 מיליון רכבים לשנת 2024 כולה, עלייה של 65% משנה לשנה.
מדובר בתחזית אופטימיות במיוחד. BYD סיפקה עד חודש יולי כ-2 מיליון כלי רכב, עלייה של 30% משנה לשנה. החברה סיפקה בשנת 2023 כולה כ-3 מיליון מכוניות. עם זאת, זה לא בהכרח משנה אם החברה תצליח להגיע לרף ה-5 מיליון. כל צמיחה שהחברה תציג בנתוני המסירות, צפויה להיות חיובית עבור המניה.
זו הייתה שנה קשה עבור מניות ה-EV על רקע האטה בביקושים. ה-ADR של יצרניות הרכב הסיניות Li Auto, ניו ואקספנג נפלו ב-42%, 54% ו-49% בהתאמה עד כה השנה. הצמיחה האיטית יותר בביקושים פגעה גם בתחזיות הרווחים, כאשר בתחילת 2024 הצפי בוול-סטריט היה לרווח למניה של 3.8 דולר עבור טסלה לשנה כולה וכעת התחזית עומדת על 2.24 דולר. עבור BYD, התחזיות עמדו בתחילת השנה על 3.94 דולר וכעת הן עומדות על ממוצע של 3.44 דולר.
נתוני המסירות של יוני
BYD מכרה ביוני כ-340,000 רכבים פרטיים, עלייה של 35% משנה לשנה. מכירות כלי הרכב החשמליים הסתכמו ב-145,000, עלייה של 13% לעומת השנה הקודמת. BYD מכרה 195,000 רכבי פלאג-אין היברידיים, עלייה של 60% לעומת שנה קודם לכן. היצרנית הסינית ייצאה כ-27,000 רכבים, המהווים 8% ממכירות הרכבים הפרטיים. מדובר בזינוק של 156% משנה לשנה, אך ירידה של 28% מ-37,499 רכבים שהחברה ייצאה בחודש מאי, מספר שהתסכם ב-11% מהמכירות.ייצוא כלי רכב לאירופה הופך להיות משימה מורכבת עבור BYD, כאשר הרגולטורים הכניסו מכסים של עד 38% על יבוא רכבים סיניים. עם זאת, עדיין מוקדם בשביל לראות את ההשפעה של המכסים החדשים. המשקיעים יצטרכו לעקוב במשך מספר חודשים אחר נתוני הייצוא.
ברבעון האחרון, BYD מכרה 426,000 כלי רכב חשמליים ו-556,708 רכבי פלאג אין. זה היה הרבעון הטוב ביותר למכירות רכבי פלאג אין אי פעם. יתרה מכך, על כל מכונית חשמלית שנמכרה, נמכרו 1.3 מכוניות היברידיות. היסטורית, היחס עמד על אחד לאחד.
מכוניות חשמליות מבוססות סוללה מהוות בדרך כלל 25% או 30% מסך מכירות הרכבים החשמליים בחודש נתון. רכבים היברידיים מהווים 15% או 20%. עם זאת, הצמיחה במכירות רכבים חשמליים לחלוטין היא איטית יותר מאשר מכירות רכבים היברידיים בשנת 2024.
נתוני המכירות של טסלה בסין
טסלה מכרה 46,227 כלי רכב ללקוחות סינים ביולי, עלייה של 47% לעומת השנה שעברה. טסלה אינה מדווחת בעצמה על נתוני המכירות לפי גאוגרפיות ואנליסטים שונים מנתחים בעצמם את הנתונים הכללים שמתפרסמים בסין.
מדובר אמנם בחודש אחד בלבד, אך המשקיעים בדרך כלל שמחים לראות כי מכירות כלי הרכב של טסלה בסין מתנהלות היטב - המגמות בשוק הרכב הסיני בד"כ מתפשטות לארה"ב ולאירופה מאוחר יותר, כך שהנתונים בסין מספקים סוג של תחזית לתוצאות הכלליות של חברות הרכב. הקפיצה ביולי מצמצמת את הירידה במכירות בסין של החברה השנה ל-0.2% בלבד.
עד יולי, טסלה מכרה השנה כ-325,000 כלי רכב בסין. במחצית הראשונה של 2024 מכרה החברה כ-831,000 כלי רכב ברחבי העולם, ירידה של כמעט 7% לעומת השנה שעברה. וול סטריט צופה לשיפור, והאנליסטים מעריכים כי טסלה תמכור כ-950,000 כלי רכב במחצית השנייה של 2024.
סין היא שוק הרכבים החדשים הגדול ביותר בעולם, וגם שוק כלי הרכב החשמליים הגדול ביותר. המכירות המקומיות הכוללות של כלי רכב חשמליים סוללה, או BEV, הגיעו לכ-482,000 יחידות ביולי, עלייה של כ-14% לעומת השנה שעברה. בארצות הברית נמכרים קרוב ל-100,000 כלי רכב חשמליים בחודש.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
4.לא מסתדר עם השער וההצלחה של NIOרננה 15/08/2024 09:21הגב לתגובה זו0 0מצדיק כניסה ל- NIO?סגור
-
3.Byd מפסידה על רכב שהיא מוסרת- מסובסד ע״י הממשלהדיוויד 15/08/2024 07:19הגב לתגובה זו0 1ברגע שהסבסוד יפסיק, כי הממשל יחליט שמתמקדים במשהו אחר- פתאום החברה תעלם כמו מותגים סיניים אחרים. להשקיע בכזו חברה זה ספקולציהסגור
-
2.באפט תותח (ל"ת)אניי 14/08/2024 21:19הגב לתגובה זו1 0סגור
-
1.אין מחזור כמעטשש 14/08/2024 20:52הגב לתגובה זו0 1בטוחים שזה byd?סגור
-
BYDDF (ל"ת)דובון 14/08/2024 22:23הגב לתגובה זו1 0סגור