יונייטד טסה ב-14% אחרי דוחות חזקים; סקטור התעופה מתאושש?
מניית ענקית התעופה יונייטד איירליינס UNITED AIRLINES +0.01% UNITED AIRL 91.17 +0.01% סגירה:0 פתיחה:92.25 גבוה:92.71 נמוך:90.56 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: מזנקת ב-14% ונסחרת במחיר של מעל ל-72 דולר למניה, מחיר שמהווה שיא חדש מאז מגפת הקורונה. העלייה במניה מגיעה לאחר שהחברה פרסמה דוחות טובים מהצפוי לרבעון השלישי, והודיעה על רכישה עצמית בסך 1.5 מיליארד דולר.
יונייטד הודיעה כי שוק הטיסות הזולות, שסבל מעודף היצע, התאזן וכי השפעת התחרות מצד חברות תעופה מוזלות פחתה באופן משמעותי, מה שאיפשר לה להחזיר לעצמה את כושר התמחור בטיסות פנים-ארציות בחודשים אוגוסט וספטמבר. כל אלו הובילו לתחזית אופטימית להמשך השנה ולעלייה במחיר המניה.
דוחות הרבעון השלישי: רווח מפתיע ורכישה עצמית
יונייטד פרסמה ביום את דוחות הרבעון השלישי שלה, בהם דיווחה על רווח נקי של 1 מיליארד דולר או 3.33 דולר למניה - מעט נמוך בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, אך גבוה מצפי האנליסטים שעמד על 3.17 דולר למניה. ההכנסות הסתכמו ב-14.84 מיליארד דולר לעומת צפי האנליסטים שהיה להכנסות של 14.78 מיליארד דולר.
מטוס של יונייטד; קרדיט: טוויטר
המנכ"ל סקוט קירבי ציין כי ההכנסות השתפרו במהלך הרבעון במיוחד בעקבות כך שחברות רבות הפחיתו את כמות הטיסות הזולות ולא רווחיות שלהן, מה שאיפשר לתעשייה כולה לנשום לרווחה. בנוסף, הודיעה יונייטד כי היא צופה רווח של בין 2.5 ל-3 דולר למניה ברבעון הרביעי, בהתאם לתחזיות האנליסטים ומעל לתחזית הקודמת שלה שעמדה על 2 דולר למניה (אמצע טווח).
בנוסף, תכנית הרכישה העצמית בסך 1.5 מיליארד דולר, הראשונה מאז 20202, היא הוכחה נוספת לביטחון החברה במעמדה הכלכלי. החברה הקפיאה את תוכניות הרכישה במהלך משבר הקורונה, כשבמקביל קיבלה סיוע ממשלתי בשווי מיליארדי דולרים כדי להימנע מפיטורים המוניים. כעת, כאשר הביקוש לטיסות שב לעלות והמצב הכלכלי של החברה התייצב, היא מחזירה לעצמה את הביטחון לשוב ולהשקיע במניותיה.
השפעות השוק והתחרות על יונייטד
ההודעה של יונייטד על שיפור בתנאי השוק, במיוחד בתחום הטיסות הזולות, מסמנת שינוי חשוב. בחודשי הקיץ נאלצו חברות רבות להוריד מחירים כדי למלא את המטוסים, אך עם הירידה בהיצע מצד חברות התעופה המוזלות, יונייטד הצליחה להחזיר לעצמה את היכולת להכתיב מחירים גבוהים יותר בשוק הטיסות הפנימיות. המהלך הזה, בשילוב עם העלייה בביקוש לטיסות, צפוי להוביל לעלייה במחירים בעתיד הקרוב.
ולא רק אצל יונייטד, גם חברות תעופה גדולות נוספות, כמו דלתא
DELTA AIR LINES
-1.23%
DELTA AIR L
64.05
-1.23%
סגירה:0
פתיחה:65.44
גבוה:65.84
נמוך:63.86
מחזור:--
לעמוד ציטוט
חדשות
גרפים
פרופיל חברה
המלצות
כתבות נוספות בנושא:
ואמריקן איירליינס
AMERICAN AIRLINES
+0.91%
AMERICAN...
14.39
+0.91%
סגירה:0
פתיחה:14.22
גבוה:14.4
נמוך:14.05
מחזור:--
לעמוד ציטוט
חדשות
גרפים
פרופיל חברה
המלצות
כתבות נוספות בנושא:
, נהנו מעליות בעקבות השיפור בתנאי השוק. דלתא, שפרסמה את דוחותיה בשבוע שעבר, אמנם איכזבה חלק מהמשקיעים בשל תחזית חלשה לרבעון הבא, אך המניה שלה עולה ב-6% בעקבות הדוחות של יונייטד. קרן הסל ETF Global Jets, המתמקדת במניות חברות תעופה, רשמה עלייה של מעל 3%, עם סיכוי לסגור את החודש בשיא מאז יולי 2023.
חברות התעופה מרוצות מעליות המחירים, הצרכנים פחות
כמובן, לא כל החדשות משמחות את הצרכנים. לאחר קיץ עמוס בטיסות, כאשר מספר הנוסעים בארה"ב שבר שיאים, מסתמן כי שנת 2024 תהיה יקרה יותר עבור הנוסעים. הסיבה העיקרית לכך היא שהשוק מתאזן לאחר תקופה של הצפת טיסות זולות מצד החברות המוזלות. עם היציאה של טיסות אלו מהשוק, נוצר שילוב של היצע מצומצם וביקוש שעדיין נמצא ברמות גבוהות יחסית. מצב זה צפוי לגרום לעלייה במחירים, כפי שציין גם סמנכ"ל המסחר של יונייטד, אנדרו נוצ'לה, במהלך שיחת הוועידה של החברה.
נוצ'לה ציין כי "מרבית האתגרים ברבעון השלישי נבעו מכרטיסים זולים לנוסעים", אבל כשמסתכלים לעבר הרבעון הראשון של 2024, "אנחנו מוכרים את אותם כרטיסים במחירים גבוהים הרבה יותר". אמירה זו מסמנת את הכיוון לשנה הבאה, העלייה במחירי כרטיסי הטיסה צפויה להיות הטרנד המרכזי בשוק התעופה.
מה מלמדות התוצאות על סקטור התעופה?
הדוחות של יונייטד, לצד הדוחות של דלתא, נותנים לנו תמונה על מצב הסקטור כולו. הדו"חות של דלתא, שפורסמו בשבוע שעבר, חשפו ירידה ברווחיות ברבעון השלישי, בעיקר בעקבות אירוע הסייבר של חברת קראודסטרייק CROWDSTRIKE -2.21% CROWDSTRIKE 336.75 -2.21% סגירה:0 פתיחה:340.44 גבוה:343 נמוך:332.75 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: שהשבית את מערכותיה של החברה, וכן תחזית חלשה לרבעון הרביעי. התקלה שהשפיעה על 7,000 טיסות ברחבי העולם, גרמה להפסדים של כ-380 מיליון דולר עבור דלתא.
מטוס של דלתא; קרדיט: אתר החברה
אולם, דלתא ציינה כי התקלה היא אירוע חד-פעמי וכי היא מצפה לרווח של בין 1.6 ל-1.85 דולר למניה ברבעון הבא. הירידה במדד ההכנסות למושב (RASM) היא נתון נוסף שמדגיש את הקשיים בענף התעופה. הירידה הזו עשויה להעיד על כך שחברות התעופה מתקשות למלא את המטוסים כפי שהצליחו לעשות לאחר השיאים שנרשמו בתקופת ההתאוששות ממגפת הקורונה.
התוצאות של יונייטד, לצד אלו של דלתא, מצביעות על כך שהשוק נמצא בתהליך התאוששות, אך הוא עדיין נושא איתו אתגרים. השינויים במחירי כרטיסי הטיסה, הרווחיות המשתנה של החברות, והתחזיות השונות לשנה הקרובה מבהירות כי יש עוד דרך לעבור עד שחברות התעופה יחזרו לרמות רווחיות יציבות וגבוהות כפי שהיו לפני פרוץ מגפת הקורונה.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה